651 visninger
|
Oprettet:
setup sheep til fg baja eller bare setup {{forumTopicSubject}}
hay all
Jeg er begyndt at køre noget hygge race, med min fg baja men syns ikke jeg kan finde nogen setup til den nogen steder.
ville bare lige høre hvad i køre af camber/toe in bag på.
mvh
Kenn
nov 2011
Følger: 13 Følgere: 11 RC-enheder: 1 Svar: 15
Bemærk: Sørg for der ikke er løse eller bukkede dele i affjedringen eller i styrekomponenterne inden du forsøger at tune dit køretøj.
Camber
Beskrivelse: Camber repræsenterer den lodrette vinkel af dine dæk. Hvis toppen af dækkene hælder mod chassis (som bogstavet A), er det negativ camber. Hvis toppen af dækkene hælder væk chassis (som bogstavet V) er positiv camber. Camber anvendes til at justere kontaktflade af dækkene. Hvorfor justere hældningen? Ved justering af camber, kan du justere dine hjul til at have mere kontakt på bane overfladen og derefter have mere trækkraft. Jo hårdere din affjedring er, jo mindre camber behøver du.
Typiske indstillinger:Front: -2 til 0 grader
Bag: -2 til 0 grader
Brug aldrig positiv camber (0 + grader)
Negativ camber
Front: Øger styring
Bag: Øger trækkraft, når du tager sving
Positiv camber
Front: Sænker styring
Bag: Nedsætter trækkraft, når du tager sving
Toe-in / Toe-out
Beskrivelse: Toe repræsenterer vandret vinkel af dækkene. Hvis dækkene peger ind, er det toe-in. Hvis dækkene peger ud, er det toe-out.
Typiske indstillinger:
Front: -1 (toe-in) til 2 (toe-out) grader
Bag: -3 (toe-in) til 0 grader
Mindre toe (toe-out)
Front: Sænker lige linje stabilitet
Forøger sving, når du forlader sving
Bag: Det kan ikke anbefales at bruge toe-out
Mere toe (toe-in)
Front: Øger lige linje stabilitet
Forøger sving
Bag:
Øger bagendens stabilitet ved gas
Gør så bagenden føles mere "fast"
Forøger bagendes trækkraft
Reducerer styring
Støddæmper olie påvirker dæmpnings hastigheden. Jo tykkere olien er, jo langsommere vil stemplet bevæger inde i støddæmperen. Hvis støddæmperen ikke kan bevæge sig hurtigt nok, vil dækket slippe kontakten med jorden, og som følge heraf, tabe trækkraft. Hvis støddæmper olien er for tynd, vil støddæmperen ikke optage tilstrækkelige bump og kan gøre dit køretøj ustabilt. Glem ikke, at det støddæmperolien også påvirker vægt fordelingen når man drejer, ved acceleration og bremsning. Støddæmper olie og fjedre arbejder sammen, når du drastisk ændre støddæmper olien, så glem ikke at skifte fjedre i henhold til den brugte olie.
Tyndere Støddæmperolie:
Front:
Øger trækkraft på ujævn overflade
Øger risiko for trilleture på jævn/god overflade
Bag:
Øger trækkraft på ujævn overflade
Øger risiko for trilleture på jævn/god overflade
Tykkere Støddæmperolie:
Front:
Sænker trækkraft på ujævn overflade
Reducerer risiko for trilleture på jævn/god overflade
Vil gøre affjedringen mindre tilbøjeligt til gå i bund
Kan gøre så køretøjet hopper bedre og højere
Bag:
Reducerer trækkraft på ujævn overflade
Reducerer risiko for trilleture på jævn/god overflade
Vil gøre affjedringen mindre tilbøjeligt til gå i bund
Reducerer at bagenden "sætter" sig under hård acceleration
Kan gøre så køretøjet hopper bedre og højere
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Underlig Hobby
Voksne mænd med legetøjs biler !
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Mvh. Nicolai.
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
du skal have tyndere olie i dæmperne foran end bag da du ellers aldrig vil kunne få et ordentligt tryk på forhjulene og derved intet greb i indgangen af svinget
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
Men den gang brugte vi som regel olie mellem 500 og 1500 (fra FG)
Din 20/44 gearing er da vist en onroad gearing, hvilket er alt for höjt..
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Hvad syntes du at bilen gør forkert?
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Hvad syntes du bilen gør forkert i forhold til hvordan du vil have den til at køre?
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Der er ikke nogen som har samme kørestil.
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Nu ved jeg godt at det er til 1/8 nitro men når du skal lave et selv som du næsten helt sikkert bliver nødt til så kan du hente ideer her måske.
(link fjernet)
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.338
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
Saa du maa nok selv igang med at lave noget....
Tror heller ikke der er ret mange som direkte har kört löb med dem. Der var nogle faa stykker med en Leopard, men ellers er det själdent man ser de andre til löb.
Med hensyn til däk saa körer jeg nok mest paa "Noppenband" og "kryds däk" fra hörman. De er nok de mest allrounde du körer.
GRP cubic brugte vi mest paa haarde jord/ler baner.
setup sheep til fg baja eller bare setup