{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bådmotor,esc {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart i gang med at sætte en gammel båd istand, den har to motor som trækker på et stevnrør de tager ca 13000 omd gearing er 1,5 til 1 det er gammel børste motor i den.

Jeg kunne godt tænke mig nogle motor som tager omkring 20.000 omd måske en smule mere, men hvad skal jeg vælge det må evt godt være børsteløs i størrelsen 540. og hvilken esc skal jeg bruge til de 2 motor

bruger man så 2 batterier i serie eller paralel eller hvordan er det bedst at forbinde det

mvh martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af jord til et lade kabel 30Dx20B 2 meter 500 kr.
  • Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg af bådmotor,esc
  • #1   29. jun 2013 Hej Martin, det ville være fint med lidt flere data på din båd:-)

Hvis du vil have to motore er det bedst med 2 Esc'er og et lipo pr motor/esc. Du skal bare bruge et y-kabel som parallel kobler stikkene til modtageren. Alt efter størrelsen på din båd kan det være bedre med 1 motor.

Skriv gerne projektet lidt med og upload nogle billeder.

Mvh
    Finn

• #2   29. jun 2013 hvis den trækker på 1 stævnrør, er en enkelt motor nok at foretrække. de nye brushless motorer yder rigeligt. men igen hvad er det for en båd, og hvad forventer du af den?

• #3   30. jun 2013 Det er en gammel graupner båd på lige knap en meter. de motor der sidder i tager ca 13000 omd og den må godt blive lidt hurtige men den skal ikke være total vild.
    men nu har jeg da styr på sammensætningen

Kommentér på:
Hjælp til valg af bådmotor,esc

Annonce