946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hjælp ang Firestorm Hjælp ang Firestorm

Hej folkens jeg beskriver her lidt i videoen hvad der egentlig er galt.

den har stået stille i noget tid, og efter nogle dages roden fandt jeg ud af at koblingen var knækket, så jeg gik ned og købte en Racing Clutch til den istedet da de ikke havde den anden på lager..

Så idag begynder operationen, jeg havde pillet motoren af da jeg syntes det er nemmest at komme til. og jeg får pillet koblings klokken af, og pillet den gamle helt ud,
herefter montere jeg så racer koblingen, den var lidt stram at få i men gik rimligt syntes jeg. så smed jeg motoren på igen, og har så prøvet at få nulstillet servoen ( bremse samt throttle ) såden at den er ca 1 mm åben i TOMGANG, helt åbent i Throttle, og ca 1 mm når den står i brake.....

Men skidtet bliver sku ved med at trække hjulene rundt, så hvad er det jeg gør forkert ? skal jeg have klokken af igen og tjekke hvad der sker ? det er jo bare 2 stykker der former en cirkel med en fjeder omkring, men den kan da ik monteres forkert kan den ? .

Håber nogen af jer har tid til at hjælpe

Link : http://www.youtube.com/watch?v=8kblwo808d4&feature=youtu.be

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang Firestorm
  • #1   25. jul 2013 Det skal siges at den starter nemt,

• #2   25. jul 2013 Du skal shimme klokken op.
    Har du tjekket om lejerne er gode nok?

• #3   25. jul 2013 shimme klokken op ? hvad vil det sige. jeg er lidt grøn på området endnu smiley umiddelbart vil jeg påstå at de er ok !! smiley men kunne godt være man sku tjekke ekstra..

• #4   25. jul 2013 Der er 3 skruer på din motor. HS, LS og tomgang.

Skrue på tomgang skruen så bilen ikke kører når du lige har startet den. Husk at tjekke at din sender er indstillet ordentligt og nulstille f.eks trim på gas/brems.

Se mere her: (link fjernet)

• #5   25. jul 2013 ja HS = highspeed, LS = lowspeed Idle = tomgang.. det har jeg helt tjek på , de er nulstillet såden at de flusher med kanten.

Det virker bare ik til at fungere overhovdet at jeg stille på den skide skrue, lige meget hvad så drejer den rundt ( dog ikke lige så hurtigt ) men den bliver ved. jeg er sku ved at tro at den er utæt !!

• #6   25. jul 2013 Prøv at skrue stille og roligt ned for tomgangs omdrejninger indtil motoren dør. Så skrue lidt op så den lige kan stå og boble. Her burde hjulene ikke flytte sig.

• #7   25. jul 2013 Og hvis de så flytter sig ? hvad er problemet så smiley utæt ?

• #8   25. jul 2013 Skal jeg optage kort.. fra når jeg starter den også lige justere skruen smiley

• #9   25. jul 2013 hvad sker der når du starter den og hjulene kører rundt og du så tvinger hjulene til at stå stille?

• #10   25. jul 2013 Det er muligt din tomgangsnål er ødelagt.

Jeg mener at utætheder plejer at give problemer med overhovedet at kunne køre, ikke at den kører for meget.

Måske kan Nicolai S oplyse det helt rigtigt svar her?

• #11   25. jul 2013 syntes bare det er så wierd.. har jo sat mig godt ind i det, og skiftet kobling før ( på en anden bil ) den havde enda de der skide stram mini fjedre, og her var der intet.
    virker bare mærkeligt at den ik kan holde hjulene stille, især når man tænker på alt står på standard, og idle er på 1 mm . så burde der jo ik være noget galt ?

• #12   25. jul 2013 Kan du ikke lige svare på mit spørgsmål tak? smiley

• #13   25. jul 2013 nu har du prøvet at sænke den lidt i tomgang hvis det skulle hjælpe samt stille din sender som Mark siger ikke? for så vil jeg ikke skrive en roman omkring shimning af koblingen....

• #14   25. jul 2013 altså angående lejerne smiley ? det med at shimme klokken ved jeg ik helt hvad du mener, altså findpudse den ? invendigt går jeg ud fra ?

• #15   25. jul 2013 Du skal proppe små tynde skiver på både indefra OG udefra på skruen du kører ind i "stangen" som kører ud af motoren, hvor svinghjulet sidder på.
    ellers hvis klokken kørere stramt når du kører den rundt og svinghjulet køre bare lidt med så kan hjulene ikke stå stille...

• #16   25. jul 2013 aha der er ihvertfald en fejl der så.. tak for rådet nicolaj ... btw film er på vej smiley

• #17   25. jul 2013 http://www.youtube.com/watch?v=BjPQZHQwZRc&feature=youtu.be

Her er en film der viser at hjul leje er ok. men det med de små skiver viste jeg sku ik lige ! smiley

• #18   25. jul 2013 Når du har skruet koblings klokken på så den er klar til at komme i bilen prøv så at køre klokken rundt. hvis den ikke bare ruller rundt og der er modstand i så er det shims til foran der mangler smiley
    prøv at lave en film med koblings klokken skruet på og klar til at køre... og rul den rundt.

• #19   25. jul 2013 jep det er klokken der sidder for stramt hen over koblingen. hvad gør jeg så ? slibe indvendigt eller lidt på selve racer koblingen

• #20   25. jul 2013 Nej du bliver nødt til at få dig sådanne skiver der smiley

• #21   25. jul 2013 jeg har 4 5 skiver liggende ? men har prøvet med 4 på ydersiden, og 1 indeni.. men stadig stram... hva gør jeg ?

• #22   25. jul 2013 Kan bare ik forstå at flere shims ska kunne hjælpe. Når det virker som om at klokken er for smal. Bare min logik hehe

• #23   25. jul 2013 Jeg vil lege lidt videre smiley

• #24   25. jul 2013 Hej folkens.. så er jeg kommet en del skridt videre.. jeg fandt ud af at selve koblingen var ringe lavet, eller det vil sige, at hullernes placering ikke var 100 %hvilket gjore at den ramte på kanten hele tiden. altså indersiden af klokken. tog jeg den ud for sig selv altså koblingen og puttede den ind i klokken var der rigeligt plads ! :)...

Så jeg tog et fint sandpapir og begyndte blødt hele vejen rundt, bare lige en lille halv mm. så gik den næsten 90 % rundt, så regnede jeg med at den hurtigt ville blive kørt til...

Nu har jeg så et andet problem, hvilket er at efter lidt tid ( knap 1 tankfuld ) bliver den for varm til at kunne starte igen. hvad gør jeg her ? skal jeg give den mere at leve af eller ? den er ½ til 1 mm under flush på HS. LS er stortset standard smiley help

• #25   25. jul 2013 Har du er nyt gløderør liggende og hvilket har du i?

• #26   25. jul 2013 jeg har faktisk glemt hvad der er for et da jeg købte det for LANG tid siden :).. men jeg har også overvejet at købe et par nye, så er jeg da sikker på det ikke er det der er galt :)....

det er det sikkert !!

Kommentér på:
Hjælp ang Firestorm

Annonce