753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Opladning af sender? Opladning af sender?

Jeg har en Ansmann W6 sender. Hvor der kan sættes almindelige og opladelige batterier i. Disse skal så kunne lades via man sætter 12v adaptor i senderen. Men, jeg mangler lidt oplysning om hvordan det foregår. Har kigget manualen men den er ikke til meget hjælp.

Jeg mener. Skal senderen være tændt eller slukket for at lade den. Og hvornår/ hvordan ved man den er færdig?

Når jeg tænder den og drejer på funktionsvælger knappen, viser den hvor mange volt der er på batteriet. Og det ændrer sig selvfølgelig alt efter om der er tændt for ladeadaptoren eller ej. Men om den lader når senderen er slukket. Eller om den giver signal når den har ladet færdig er jeg ikke klar over?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opladning af sender?
  • #1   7. aug 2013 Senderen skal være slukket, og ladetiden afhænger af dine batterier og lader.

//Dan

• #2   7. aug 2013 lad dem uden for senderen. Google transmitter charging burned down my house.
    Og så google "Jesus ate my pussy" just for the heck of it.

Jeg anbefaler at du bare smider et lille 3 cells lipo i, så skal du aldrig lade igen.
    Det har jeg gjort på alle sendere

• #3   7. aug 2013 ja, lad dem aldrig i senderen

• #4   7. aug 2013 Dan ok, det er bare problemet, at jeg så ikke kan se hvornår de er færdige..

Kristian. Det bliver også enden på det tror jeg. De små lipo'er jeg købte for nylig vil jo være fortrinelige til det. Blot med et problem. Der er godtnok en "Low volt" alarm i senderen, men den pipper først ved for få volt så vidt jeg husker.. (?) Og så er det jo noget fyhaaa av av at lade det igen.. smiley Måske jeg tager fejl. Men ihvertfald, så er det til at blive nolder af, at købe batterier til i en uendelighed. Så lige så gerne skifte mellem forskellige opladelige batterier smiley

• #5   7. aug 2013 Du har vel en lader som slår fra når den er færdig med at lade.

Kan faktisk ikke huske om low voltage alarmen kan indstilles på W6.

//Dan

• #6   7. aug 2013 Du siger noget Dan. Så skulle den jo lade via min multilader, med stik fra den. Det var en mulighed..

• #7   8. aug 2013 Du kigger bare på hvad volten står på, på senderen og når den engang når under 11volt så lader du den op, altså efter du har kørt en hel dag med den smiley
    Lipo i sender spiller max! smiley

• #8   8. aug 2013 Nå ja modtog esc igår smiley
    Tak for bytteren smiley

• #9   8. aug 2013 Det er jo selvfølgelig også ganske ligetil Kristian smiley

Jeg tænkte på noget med en lipo buzzer i senderen på en eller anden vis kunne laves. Men tænker ikke det er smart f.eks bare at sætte den på og så ellers bare lade den hænge der, selv om senderen bliver slukket. Ved ikke hvor meget strøm sådan en bette fætter suger?

Og selv tak for byttet! smiley Er mægtig godt tilfreds, håber det er ligedan ved dig! smiley

Jeg var ellers lige ude i MAX dårlig timing idag. Var en tur ude i landet og sku se noget vældigt udgravningshalløj, hvor det viser sig der bare er den VILDESTE lækre sø og så idag med helt fladt vand osv. Men hvor var båden, derhjemme selvfølgelig....... PIS os'! Det ville ellers ha været totalt spif med noget ræs der smiley

• #10   9. aug 2013 ikke have lipo buzzer koblet til permanent. Men altså min sender kommer aldrig ned hvor en buzzer skulle buzze. Jeg lader den op hvis den kommer under 11volt og det gør den aldrig smiley

Kommentér på:
Opladning af sender?

Annonce