1.103 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Forket brændstof? Forket brændstof?
hejsa mig og en kammi har købt 2 stks inferno neo buggy's (nitro) og da den ene bil havde kørt sin første tank i tomgang sat den sig og han snakkede så med morfars om det fordi det var der han havde købt hans. og de påstod det var brændstoffen det var galt med. skal lige siges jeg ikke har haft problemer med min men vi har købt dette brændstof til dem fra rcmodels
RB Pro buggy brændstof 25 %
er det rigtig at det ik er go til dem? og hva skal man så bruge pft =)
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 5
aug 2013
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 14
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
Der er nok større chance for at den ikke har været varm nok så den stadig niver meget i toppen, eller at i ikke har kørt stemplet i bund da den kølede af.
//Dan
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 165
aug 2013
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
Pro fuel som rb har mindre olie og motoren skal være varm før det smøre.
RTR fuel med fuld syntetisk olie er the way to go.
At brække med skrue trækkere og forvarme til 100 grader er ikke nogle God ide på en rtr motor med træk start.
Men nu har i to biler prøv da at køre på 2 slags fuel, eventuelt det morfars anbefaler. Og se om der ikke er forskel
jan 2004
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Men for mig er "pro" brændstof noget med profesionelle som har fuldt styr på indstillingen af deres bil, og skal have maximal ydelse selv om det koster på levetiden af udstyret.
Så måske olie indholdet er sat lidt lavt måske 10%.
Findes der ikke en "RB Bash Crash 25%" nitro med måske 15% olie.
Så er det meget sværere at kvaje sig med indstillingerne.
Bare en tanke....!!!!
(...og jeg kunne ikke lige finde olie procenten i det omtalt brændstof...)
jan 2009
Nu vil jeg ikke skabe splid men kyosho rtr motore er nu noget anderledes end race motore som man ser til race...
Karburatoren er noget andet end man er vand til, med insulatore og uden bundskrue
Cylinderen er ikke konisk, her er tale om en begynder motor. De bliver ikke varme og man kan i værste fald skade motoren meget hvis man blæser på den med en varme blæser da isulatore kan smelte
Dog kun i worst case
Motoren er til gengæld så nem at gå til, så selv min mor kan køre den:-)
Sorry hvis jeg har støt nogle
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
//Dan
jan 2004
jan 2009
du får lige en ordenlig roman =)
Hvis du skruer gløderøret ud, på en kyosho gx-21 motor, vil du opdage den ikke niver i toppen, det skyldes at den er opbygget på en lidt anden måde,
lidt lige som de gamle orion waps motore var, hvor motoren heller ikke var konisk
cylinder og stempel i kyosho RTR motoren bare tæt og slaglænden lang. på den måde kunne skabe kompression, kombineret med et gigantisk og kæmpe tungt svinghjul, så virker motoren ganske udemærket, den køre mega nemt
Se motoren som en hydraulik cylinder, sådan kan også skabe ret meget kompression, og den er heller ikke konisk
sprøjte princippet:
når du sætter fingeren på enden af en bage/stor sprøjte, og presser sprøjten sammen, så skaber ud kompression, fordi sprøjtens stempel og cylinder er tæt, det har vi alle prøvet. sådan skaber kyosho motoren også kompression
MEN!
er det så en god måde at lave motore på?
Ja og nej
Nej
når motoren er laver sådan så koster det power "bundtræk" da det er mindre effektivt, og det kræver lang slag længde og det koster omdrejninger.
så mindre træk og lavere omdrejninger.
så for at få samme power som i andre 21´er motore skal bruge noget mere fuel, så motore er ikke så økonomisk, det er er sjælden så betydnings fuldt for brugeren af RTR biler, der er det tit enkelthed og brugervendlig hed der tæller
Ja fordi:
Det er nemt for de u prøvede, selv min søster ville kunne starte og bruge denne bil uden det hele springer i luften, motoren kræver næsten ingen tilkøring, og er mindre følsom over for dårlig tilkøring (men man bø altid tilkøre sin nitro motor, også selv om det er en gx-21)
Der er mindre at "nosse" op i og den er svær at brænde varm og man kan mere eller mindre mishandle denne motor uden at det går i ged. svinghjulet holder motoren i gang selv om tuningen ikke er spot on, eller gløderøret er direkte dårligt..
lige for at gøre forvirringen total, så er gx-21 faktisk også en lille smugle konisk, men ultra lidt.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
jan 2009
hvis du vil vide hvad der er i RB´s fuel bør du klar sendt det til teknologisk institut, det kan lave en 100% analyse, de kan enda fortælle om en flue har skidt i blandingen...
Det er meget nemt, i de fleste pro brændstoffer er der ca 9-10% olie,
Den nemme måde du finder olie procenten på er at du opmåler 100ml brændstof placere det i en åben beholder ved 20 grader celcius i 200 timer.
derefter måler du hvad der er tilbage i beholderen, og der vil du opleve er ca 90% af brændstoffet er fordampet, hvad der er tilbage er olie
, alternativt kan du destilere det ved 82 grader, så tager det kun en times tid af finde frem til det.
En hurtig analyse viste både syntetisk og castor olie i deres fuel,
Det er sådan set fint nok ingen fejl der, men fuldsyntetisk olie er nu engang nemmest at have med at gøre i sær i RTR biler
Pro fuel til Pro motore, og RTR fuel til RTR motore er det svært?
jan 2009
Fx meteren i 1:8 buggy
over et spil kaste gris....
jan 2009
eller er tråden død? =)
aug 2013
Forket brændstof?