1.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

LunchBox
LunchBox
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64

Servo knitrer (hjælp) Servo knitrer (hjælp)

Jeg har købt en rigtig lækker Losi Sct brugt, for noget tid siden, og har så først i dag fået købt en sender/modtager, da han ikke ville sælge dem med smiley

Det blev så sådan en Spektrum Dx3c, hvor der medfølger en Sr301 modtager, men da jeg så får den sat i, og sætter strøm til (har fået dem bind med hinanden, så det er ikke det der er problemet), men når jeg sætter strøm til så kommer der sådan en underlig knitren fra min servo - nogen der ved hvad det kan være, den gør det mest når den bare står og kigger ligeud, altså uden jeg drejer, og når jeg så drejer knitre den lige så meget.... faktisk en meget underlig lyd...

Min servo er forresten en Savös SC-1251MG.

Meeeeeen hvad kan det være ??
Og hvordan kan jeg komme af med den lyd, da den ikke lyder særlig behagelig.

/Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servo knitrer (hjælp)
  • #1   1. okt 2013 Hvis det er en pibe lyd er det nok bare fordi din servo er digital og forsøger at holde den indstillede retning, ikke noget a være bange for,........
    Bare husk at juster udslaget (EPA= end point ajustment) så den ikke trækker mere/længere end der er brug for, kan i værste tilfælde brænde a,..........

/Mikael

• LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

#2   1. okt 2013 Jeg vil ikke kalde det for en pibe lyd, har faktisk lige ladet min kone lytte til det, hun mener altså også det er en knitren, skulle lige være sikker på det ikke var mig der var ved at blive halv døv smiley
    Men den gør det som sagt hele tiden, om den står stille elle drejer helt ud....

Ang. det med at justere udslaget, kan ikke rigtig finde noget der hedder Epa, men der er noget der hedder Steering, under en menu der hedder Travel og den står som standart på 100% - kan det være det samme som det du snakker om Michael?

• #3   1. okt 2013 alså min servo gør også det sammen ( det er en brummene kniterne lyd) og det er rigtig tit vis jeg har haft den ståde et stykke tid og tænder for andlæget men det er servoen der prøver og stå og holde en stiling som den ikke helt kan komme hen til ( kan være styrtøj står forkerdt)

men nå min den siger den lyd der så slutter jeg bilen og skruger den vide ting af der sider oven på servo og tænder bilen og venter til den har "rette" ind ( ca 10sek) også skruger jeg det sammen og slukker bilen og tænder den igen for at se om det har hjulpet og 9/10 gang virker det fartisk smiley

• #4   1. okt 2013 Vil lige tilføje at savox servoer kan larme en del. Det gør begge af mine uden at de fejler noget.

• #5   1. okt 2013 Ja du har jo spektrum og de kalder det travel, gå i den menu under st=styring og skru ned mod 0 til hjulene lige bevæger sig,............
    Eller skru den ned på 50% og op til hjulene ikke kan dreje mere, gør det for hver side enkelvis, da det ikke altid er ens udslag til hver side,...........

/Mikael
    Går ud fra det er en EL-bil

• #6   1. okt 2013 Sådan skal den lyde smiley
    det er der ikke noget i vejen med.
    hvor meget kan jeg ikke præcist vide uden en video da den jo sagtens kan stå og arbejde for meget.

• #7   2. okt 2013 Digitale servo'er larmer lidt, det er helt normalt at de knitrer lidt.
    De kører med så høj en opløsning, at under den mindste belastning vil de forsøge at koirigere lidt.

Prøv evt at løfte forenden og drej hjulene lidt, med fingrene.
    Så kan du sikkert finde et sted hvor den stopper med at larme....

Som flere har påpeget, så er travel/EPA meget vigtigt at få indstillet korrekt. Ellers holder den nok ikke ret længe.

• #8   2. okt 2013 En servo der synger om morgnen der er bare ikke noget der bedere end det. når man står op ahhh smiley LOL smiley

God onsdag

MVH
    Filip

• #9   2. okt 2013 Den knitrer ikke - den sitrer vil jeg sige... Alle mine Savox gør det ihvertfald.

• LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

#10   2. okt 2013 Jamen så er vi jo ligesom ude over det problem smiley

Rigtig mange tak for de hurtige svar smiley

• #11   2. okt 2013 Hvis det er det almindelige sitren der stopper når du løfter bilen er det bare det sædvanlige Servox fnidder men skulle gerne være væk når du fjerner belastningen af servoen

• LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

#12   3. okt 2013 Vil lige hurtig sige den gør det stadig hvis jeg løfter bilen, ikke så meget som når den står på boret...

• #13   3. okt 2013 Jeg følger lige med her. Har oplevet det samme med en af mine biler. Men tilsyneladende hænger det mere sammen med den modtager jeg sætter på. Jeg har set det på to uafhængige biler, ganske vist med samme type servo (hitech 65mg ikke digital) men med forskellig motor/esc osv. Forskellen, eller ligheden egentlig, var at det var den samme modtager (Sanwa RX-451 (Sender Sanwa M11x)) Før tilsluttet Ansmann W6 sender og tilhørende modtager. Så, egentlig jo et kvantespring op i kvalitet på radio, resulterende i en mystisk servo. Altså, to forskellige servoer, bare samme slags, men kun med den samme modtager som lighedspunkt...

Har for øvrigt på en anden bil, netop en Savöx digital servo, en anden Sanwa modtager (RX-451R og samme sender som førnævnt) ingen problemer som beskrevet.. ??

• #14   3. okt 2013 Man skal ikke gå så meget op i det.
    Hvor bedre "udstyr" hvor mere vil den finde det præcise nul punkt.
    Selvfølgelig alt med måde smiley

Kommentér på:
Servo knitrer (hjælp)

Annonce