1.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vandkøling af Båd Vandkøling af Båd

Hej Rcg

Jeg har lidt problemer med en båd jeg har fået anskaffet mig. (båden er en King of Shaves, El båd)

Hvis jeg sætter batterier til og tænder den hjemme på stuebordet kører den helt fint med begge skruer. Hvis jeg tager den med ned i søen og sætter den i vandet kan den cirka sejle i 5sek også slår den ene motor fra. Den motor som sætter fra er tilfældigvis den som også er sat til servoen, derfor tror jeg at det er fordi den bliver overophedet (den bliver en del varmere end den anden). Jeg har så fundet ud af at min båd som er vandkølet ikke tager ind.
Hvad kan det skyldes at den ikke tager vand igennem systemet? - man kan godt puste luft igennem de indgange som sidder bagpå.

hjælp hjælp hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandkøling af Båd
  • #1   5. okt 2013 Øh. "den ene motor er sat til servo'en" ????

Det lyder mærkeligt, lige der!

• #2   5. okt 2013 Problemet var at i modtageren sidder der et y stik og det var forbundet til servo og motor

• #3   5. okt 2013 Hej

Er dine ESC'er med BEC ??? hvis ja så skal du huske at fjerne plus (rød) i stikket fra den ene af dem.

Mvh
    Carsten

• #4   5. okt 2013 Hvad er BEC? og er det lige meget hvilken en af fartregulatorerne jeg piller den øde fra? smiley

• #5   5. okt 2013 battery ellimination circuit dvs at du ikke behøver et ekstra batteri til din modtager og servoer.

Og ja det er lige gyldigt på hvilken af dem du fjerne den, brug en lille skruetrækker eller en kraftig nål så du ikke ødelægger selve stikket, se her http://www.youtube.com/watch?v=clNvfjhMQ5w

• #6   5. okt 2013 Ang. køling så kræver det selvfølgelig at dine indtag er under vandet samt der kommer først vand igennem når den er i fart, her skla du igen sikre dig at indtagene er under vandet

• #8   5. okt 2013 Altså det skulle meget gerne være standard indsugning der sidder på, så det burde da fungere som det skal? smiley

Jeg tror jeg fandt problemet, der var simpelthen bar noget der sad fast inde i fartregulatoren, så den blev varm og slukkede.

• #9   5. okt 2013 Carsten:
    Der sidder et batteri til hver motor, så forstår ikke helt det du skriver: ¨du ikke behøver et ekstra batteri til din modtager og servoer.¨
    Hvor er det ekstra batteri? :S

• #10   5. okt 2013 I gamle dage (jeg er lige en tand over dobbelt så gammel som dig smiley ) var det nødvendigt at have et batteri til modtager og servoer og et batteri til motorerne dette er løst med BEC således at der via din esc leveres spænding til din modtager og servoer, hvis du så, som i dit tilfælde har 2 ESC'er så vil de begge prøve at levere spænding til din modtager og det kan give nogle "sjove" oplevelser med ikke fungerende ESC'er og / eller servoer og modtager derfor fjernes den røde ledning (+) fra den ene ESC.

Mvh
    Carsten

• #11   5. okt 2013 Nu giver det hele mening Carsten smiley Jamen så må jeg hellere få klippet den ledning smiley

Kommentér på:
Vandkøling af Båd

Annonce