1.422 visninger
|
Oprettet:
Nyt Radio grej men hvilket ? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge jeg har en Ansmann terrier 2.0. Jeg vil gerne have en ny controller til den, da jeg har fået ny gas arm på og den rykker helt vildt i hele bilen. Så jeg har brug for en controller der kan justere gas og servo. Jeg kører kun for sjov derhjemme og kommer aldrig til andet så jeg er ikke på udkig efter noget til flere tusind kroner
nov 2012
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 532
Du får gode anlæg med rigeligt af justerings-muligheder og telemetri så du evt kan overvåge temp på din nitro/benz motor.
Hvis prisen er det afgørende ville jeg selv gå efter dx3s da den hyppigt sælges herinde fra cirka 700kr brugt incl telemetri-modtager. Ekstra modtagere er også billigere til spektrum hvis du planlægger at bruge den til flere enheder.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__43977__Hobby_King_GT_2_2_4Ghz_2Ch_Tx_Rx_EU_Warehouse_.html
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 68
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 28 RC-enheder: 2 Emner: 113 Svar: 1.488
Super fed sender...
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 7 Emner: 7 Svar: 35
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=23165
Varen ligger i Hong Kong desværre, så læg moms til hvis du er uheldig. Stadig billig.
koster nada og så virker det bare. Har selv den gamle version og den har epa, dual rate og expo, som vel er de ting han skal bruge til at justere gassen.
Der følger en modtager med og mangler du flere køber du bare en spand af dem her:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=33946
De findes til gengæld i EU.
Jeg har 5-6stk ekstra liggende i værkstedet
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Jeg vil sige at den fra hobbyking rækker fint langt men der mangler justeringsmuligheder til mine behov. Til dine behov er den helt sikkert mere end rigeligt. Alt andet er nok overdrivelse. Hvis du kun skal kunne justere servo og have det sjovt hjemme i haven, så er den billige hobbyking sender en god idé. Den er billig og pålidelig!
nov 2012
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 532
Set med mine øjne er det bare ikke nogen overdrivelse at have et nogenlunde godt anlæg når man jo også tit har biler for flere tusinde kroner. (de fleste af os kører jo ikke toys 'r' us modeller)
Han sagde det ikke skulle koste flere tusinde.. det gør en brugt dx3s'er jo heller ikke.
Hobbyking virker uden tvivl- det er bare skrabet og absolut ikke "lækkert". Til prisen man kan få et godt men brugt anlæg gider jeg personligt ikke de billige længere.
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Jeg har det på helt samme måde. Jeg kører rundt med konkurrencegrej og så skal jeg ikke ligge og køre rundt med en gang hobbyking sender til 200 kr. sendt.
Jeg vil gerne have en sender i hånden, hvor jeg kan mærke at der er blevet brugt de lækre materialer samt funktionsmæssigt er den overlegen. Det får mig til at føle sig sikker når man kører. Om det er på bane eller derhjemme kan jo som sådan være ligegyldigt.
jan 2011
Jeg har selv både Ansmann W6 og GT3'eren fra HK. Det er samme indmad. RC kongen har også en billig version der bruger samme modtagere. Det særligt fine ved dem er at kvaliteten sku er aldeles ok, rækkeevne ligeså. Og modtagerne koster ik en skid, modsat hvilken som helst af de mere anderkendte mærkers modtagere.
Til sammenligning har jeg også 2 Sanwa anlæg, og bevars, der er kæmpe forskel i kvalitet. Men(!) Dermed ikke sagt at GT3'eren ikke SAGtens kan dække mandens krav og behov. Jeg valgte at linke til den lille model da den fåes i EU og dermed IKKE ryger i momsfælden, som GT3'eren gør. Den pris GT3'eren komme i modsvarer at det lige så godt kan svare sig at købe den her, som igen bruger samme billige modtagere.
http://www.rckwebshop.dk/shop/2000002-3-channel-3079p.html (som dog ikke pt er på lager)
Så, spørgsmålet er også. Har "Highlights" brug for ÉN sender/ modtager til sin bil, så ville den simple billige fra HK koste godt en 100mand, ny. Og den kan skiftes ud med en bedre der passer til samme modtagere, billigt.
En Spektrum/ Futaba osv, ville bestemt også være fed. Men modtagere koster så 3-600kr stk.
jan 2011
Men helt enig. Den fine føling med modellerne er bedre med dyrere grej. Række evne har jeg aldrig haft problemer med, med mine billige sendere/ modtagere. Og egentlig heller ikke føling. Men klart, Sanwa/ Futaba/ Spektrum osv, ER klart bedre udstyr. Men igen, vil man have flere modeller på samme sender. Så er der virkelig stor forskel på modtager prisen på hobby/ pro grej
nov 2005
Så han har lidt godt til ganen når han skal læse alle jeres indlæg igennem
jan 2011
jan 2011
jul 2010
jan 2011
Men klart det ikke er konkurrencegrej
jul 2010
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24905__Turnigy_3XS_FHSS_2_4GHz_3_Channel_Radio_System.html
jul 2010
Jeg har den selv og det eneste den har er trim funktioner, ingen dual rate, expo, eller End point adjustment.
Skal Highlight ikke bruge det for at justere gassen, eller er det ikke det der er problemet?
nov 2005
Sanwa var et lækkert anlæg og det føltes en smule mere lækkert. Men hk anlægget kunne det samme (80% har jeg ikke brug for) og hk anlægget havde MEGET længere rækkevidde til speedrun. Har stukket anlægget i hånden på en der er vant til at køre med krammeram, og hans udmelding var også at det var fint.
Så jeg går både efter funktion og pris på modtagerne.
På speedrun forummet (mener det var Rossa) der var der en nybegynder som blev anbefalet at skifte tilbage til 27mhz anlæg istedet for at bruge hans spectrum, da spectrum var det anlæg med den dårligeste rækkevidde i hele verden. Jeg blev så glad da jeg læste det
jan 2011
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 150
http://www.rcgalleri.dk/marked/Elektronik/111440-sanwa-mt-4-
(Kender ikke sælger)
Nyt Radio grej men hvilket ?