Parallel batteries hjælp Parallel batteries hjælp
Sidder med tanken om at prøve at kaste 2 mindre ezrun + esc'er i min e-maxx, har bestilt et y kabel til modtageren, men står og er i tvivl om hvordan jeg få bilen til at kører parallel forbindelse på batterierne.
så vidt jeg kan forstå det skal jeg bruge et kabel til at samle batterierne, men skal jo stadig tilslutte 2 esc'er skal jeg så bare samle det hele til et kabel?
altså et y kabel på esc'er så de sidder sammen, og så det samme på batterierne og så samle det hele.
Håber der er hjælp at hente da alt det tekniske ikke er faldet på plads hos mig endnu.
kan simpelthen ikke finde et sted man kan købe disse kabler noget man selv skal lave?
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 57 RC-enheder: 12 Emner: 22 Svar: 739
Prøv at se her, som jeg ser det kører de 2 esc´er med hver deres batteri.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 12 Svar: 71
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 57 RC-enheder: 12 Emner: 22 Svar: 739
sep 2012
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.338
sep 2012
har købt mig en y-kabel eller hvad de hedder, som jeg vil koble de 2 esc'er som er 100% ens til min modtager.
De fleste jeg set gøre det med ens esc'er har bare koblet det til på følgende måde, nogen vælger dog at kører bats separate.
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.338
Du kan godt koble to batterier sammen i parralel, hvis der er lidt forskel i spænding vil den ene oplade den anden, og de vil være ens, men det kan man ikke helt med elektronik så enten klip den ene røde ledning, eller 1 modstand i serie med hver rød ledning.
nov 2008
Følger: 23 Følgere: 148 RC-enheder: 40 Annoncer: 4 Emner: 3 Svar: 526
lad os sige at han i sin opsætning har 2 stk 60A esc kan man isteden for 2 stk 60A esc så bruge 1 stk 120A esc hvor han sætter begge motorne til eller kan det ik lade sig gøre nå det er brushless motor
(lad os bare sige at det er sensorless motor og esc så vi ik har et sensorkabel og slås med for så vil det vist helt bestemt ik lade sig gøre)
men hvis det er sensorless motor og esc ville det så kunne lade sig gøre og sætte 2 brushless motor til 1 brushless esc?? c",)
Parallel batteries hjælp