1.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Parallel batteries hjælp Parallel batteries hjælp

Sidder med tanken om at prøve at kaste 2 mindre ezrun + esc'er i min e-maxx, har bestilt et y kabel til modtageren, men står og er i tvivl om hvordan jeg få bilen til at kører parallel forbindelse på batterierne.

så vidt jeg kan forstå det skal jeg bruge et kabel til at samle batterierne, men skal jo stadig tilslutte 2 esc'er skal jeg så bare samle det hele til et kabel?

altså et y kabel på esc'er så de sidder sammen, og så det samme på batterierne og så samle det hele.

Håber der er hjælp at hente da alt det tekniske ikke er faldet på plads hos mig endnu.

kan simpelthen ikke finde et sted man kan købe disse kabler noget man selv skal lave?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parallel batteries hjælp
  • #1   22. okt 2013 http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/diverse_rc/9080-fik_en_ny_e_maxx_i_farsdagsgave______

Prøv at se her, som jeg ser det kører de 2 esc´er med hver deres batteri.

• #2   22. okt 2013 ved godt man kan gøre det på den nemme måde, gider bare ikke at skulle tjekke mine bats hele tiden, og hvis nr 1 går ud belaster jeg vel bare det andet sæt yderliere tænker jeg.

• #3   22. okt 2013 Held og lykke med projektet smiley

• #4   22. okt 2013 jo tak ^^ der bliver postet billeder imorgen når jeg modtager de sidste reservedele

• #6   22. okt 2013 Det burde da spille, men når du samler styreledninger til de to ESC skal du enten klippe den ene røde ( + for at koble BEC fra ) da de ellers vil modarbejde hinanden medmindre spændingen på de to BEC outputs er 100 % ens, eller du koble en lille modstand på 0,1 / 3W ohm i serie med hver + ledning fra ESC dermed kobler du også de to BEC i parralel, hvilket mulighed for dobbelt strøm til servoer.

• #7   22. okt 2013 jeg er tabt på det her punkt hehe sorry Eddie^^

har købt mig en y-kabel eller hvad de hedder, som jeg vil koble de 2 esc'er som er 100% ens til min modtager.

De fleste jeg set gøre det med ens esc'er har bare koblet det til på følgende måde, nogen vælger dog at kører bats separate.

profilbillede
  • #8   22. okt 2013 Det kan da godt være at dinne ESC er ens, men det vil kun fungere hvis BEC output i de to ESC er helt ens, idet at hvis noget går galt ( og det gør det ifølge Murphy's lov) så står den ene ESC af. BEC output er en reguleret spænding som forsyner modtager, mm med strøm, Så du skal blot ændre lidt i det Y-kabel.

Du kan godt koble to batterier sammen i parralel, hvis der er lidt forskel i spænding vil den ene oplade den anden, og de vil være ens, men det kan man ikke helt med elektronik så enten klip den ene røde ledning, eller 1 modstand i serie med hver rød ledning.

• #9   23. okt 2013 nu er jeg jeg nybegynder inde for brushless men jeg har et tillægs spørgsmål til mandens opsætning,
    lad os sige at han i sin opsætning har 2 stk 60A esc kan man isteden for 2 stk 60A esc så bruge 1 stk 120A esc hvor han sætter begge motorne til eller kan det ik lade sig gøre nå det er brushless motor
    (lad os bare sige at det er sensorless motor og esc så vi ik har et sensorkabel og slås med for så vil det vist helt bestemt ik lade sig gøre)
    men hvis det er sensorless motor og esc ville det så kunne lade sig gøre og sætte 2 brushless motor til 1 brushless esc?? c",)

Kommentér på:
Parallel batteries hjælp

Annonce