950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

"Hul" i trækkraften. HW 120A V3 esc 17,5T "Hul" i trækkraften. HW 120A V3 esc 17,5T

Har lidt problemer med power i min bil. En Serpent 1:10 touring.
El Hobbywing 120A V3 esc sensored og 17,5 Thunder power motor.

Har prøvet at skifte sensor kabel 2 gange men problemet lader til stadig at være der..

Esc'en var før sat op med div timing/ boost osv og havde ikke problemerne der, men er nu generelt nulstillet, dvs, default indstillet via programkort, men sat til at kunne bakke og justeret lipo cut off til auto. Alt andet er std.

Batteriet er et Turnigy Nanotech 6000mAh 65-130C der heller ikke før har voldt problemer. Og har prøvet to ens. Uden forskel.

Kendes der til andre ting der kan give den slags problemer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Hul" i trækkraften. HW 120A V3 esc 17,5T
  • #1   31. okt 2013 Jeg havde et lignende problem, dog med en HK ESC og Flux Vektor motor. Du kan se en video i min profil. Der var gået ged i ESC indstillingerne. Jeg sat den til auto-lipo og det virkede ikke. Den havde så selv sat sig til 0V cutoff. Da jeg selv valgte og gemte 3.2V eller 3.4V cutoff, virket den helt fint.

Så det korte...prøv at indstille til en bestemt cutoff værdi, måske hjælper det?

• #2   31. okt 2013 Det var faktisk også en tanke jeg havde Mark.

Men slog den væk igen da jeg jo HAR haft meget mere power og belastning på. Faktisk så jeg var lige oppe og nippe til grænsetemperaturen (80 grader C) på motoren. Men der var timing på selve motoren også oppe på 40g. Og med nuværende indstilling kommer den kun op og vende lige over 40 grader C.

Og sammen med de pænt potente batterier, der jo ligeså heller ikke bliver belastet nær så hårdt som før (hvor de også nåede at lune lidt) så tænkte jeg bare, det kan ikke passe. Men, det skal da prøves smiley og tak for tippet

• #3   31. okt 2013 Hvor meget hul har du?
    Jeg synes faktisk jeg døjer lidt med at min hw 120A v3 sommetider er lidt langsom til at give gas efter kraftig nedbremsning også selvom bilen ikke har været helt stoppet.
    Har ikke fundet ud af hvad der er galt endnu, hvis det overhovedet er der efter jeg for ikke så lang tid siden opdaterede firmware. Udover en firmware-fejl har jeg mistænkt sensor-kabel og at det måske kun var der når jeg har kørt med bak. Fornemmelsen har været lidt ligesom den sløvhed der kan være når man går fra bak til fremad.

• #4   31. okt 2013 Jamen Jacob, det lyder meget som mit problem også. Lidt sådan, vupti, så er der kun 10% kraft, og så Bang er der fuld kraft, 1-2 sek efter. Det er ikke nødvendigvis efter bak/ brems. Det kan være hvor som helst i kørslen men selvfølgelig mærkes det jo kun i acceleration.

Jeg HAr altså det software/ omprogramering mistænkt for at ha sat lidt lopper i tabellerne på esc'en

• #5   1. nov 2013 Har du prøvet med en anden motor? Det lyder lidt som sensor problemer nemlig, og sensoren i motoren kan være gået i stykker. Det har jeg oplevet et par gange.
    Men prøv at opdatere firmware også.

• #6   1. nov 2013 Nej har jeg ikke prøvet. Men det er en mulighed. Det vil jeg da lige have i baghovedet også. Prøver lige at starte med software, så et andet sensor kabel og siden anden motor. Det må ku lade sig gøre smiley

Kommentér på:
"Hul" i trækkraften. HW 120A V3 esc 17,5T

Annonce