Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteri størrelse vs elmotor
  • #1   14. dec 2013 hvordan større...?

• #2   14. dec 2013 Flere ampere gir mere køretid. Ingen problemer.

Højere spænding = flere volt, så kan du køre stærkere. Men der skal du checke om din esc og motor kan klare spændingen, motoren bliver også varmere.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   14. dec 2013 altså med flere voltage og mah om elmotoren kan klare det

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#4   14. dec 2013 hvor kan jeg tjekke esc og motorens spændinger kan klare det

• #5   14. dec 2013 Der skal du finde specs på ESC og motor hvor der oplyses hvad de kan klare.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#6   14. dec 2013 ok kan jeg få den på dansk er helt ny med elmotor sådan noget

• #7   14. dec 2013 Tror ikke lige de informationer er oversat til dansk men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for det.

Er det denne ESC som sidder i din model?
    http://traxxas.com/products/parts/escs/3019Revx2lvd

og denne motor?

http://traxxas.com/products/parts/motors/titan775

De batterier du har, køre du dem i parallelforbindelse så du får 15200 mAh? Hvis du har koblet dem op i parallelforbindelse så har du da ret lang køretid hvis du har 2x7600 mAh pakker i bilen.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#8   14. dec 2013 ja det er det

• #9   14. dec 2013 Så kan den jo max klare 4S (4 celler) LiPo, men det du søger så vidt jeg kan forstå på dig er mere køretid. Vil du ha mere fart i bæstet skal der nok ændres på gearing og evt andre tiltag skal laves.
    Vil du lave så den kan tåle mere end 4S LiPo skal du jo skifte til et BL system som kan klare større LiPo pakker, altså antallet af celler. mængden af mAh forlænger blot køretiden. du kan jo godt ha en 4S LiPo pakke med 2000 mAh og en 2S LiPo pakke med 7600 mAh som dem du bruger nu.
    Antallet af volt bestemmer i grove træk hvor hurtigt din bil køre og antallet af mAh bestemmer som sagt køretiden.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#10   14. dec 2013 ja det er det så jeg kan vælge alle størrelser med mah og vol så længe der er under 4s på dem

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#11   14. dec 2013 og jeg har 2 af de batterier

• #12   14. dec 2013 Ja så længe du holder dig til LiPo pakker med max 4 celler, men du skal nok også lige kigge i manualen til bilen om der står noget omkring hvis du køre med X antal S om den skal geares om for ikke at brænde ESC eller motor af. Selv om jeg lige løsligt har skimmet manualen til din model vil jeg ikke sige med 100% garanti at der ikke står i manualen at det ikke er nødvendigt at skifte Pinion. Jeg så det bare ikke da jeg løsligt kiggede.

Men du køre med begge batterier i bilen på samme tid koblet op parallelt ikke sandt?
    Der kan du jo prøve at koble dem i serie så får du effekten som var det 4S LiPo. med en kapacitet på 7600 mAh men med en samlet spænding på 14.8V frem for parallelforbindelsen hvor du lægger kapaciteten fra de 2 pakker sammen og får en samlet kapacitet på 15200 mAh.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#13   14. dec 2013 ok så hvis jeg nu tager 2 lipo batteri på 7600 mah og 11,1 vol og 4s ville motoren kunne klare det det er mest med volen jeg tænkter på

• #14   14. dec 2013 altså som LiPo
    2S = 7.4V
    3S = 11.1V
    4S = 14.4V

Din ESC kan max tåle en spænding på 4S altså 14.4V
    kapaciteten eller antallet af mAh er uinteressant med mindre vi snakker køretid da det er kapaciteten som bestemmer hvor længe du kan køre sammenhængende.
    Volten bestemmer i grove træk den maksimale hastighed din model kan komme op på dog kommer antallet af turnes også i spil.

Turns = viklinger inde i motoren. jo højere antallet af T jo langsommere vil motoren være men med mere trækkraft. KV ~ K=RPM og V=volt ergo KV = RPM pr V som smides ind i motoren.
    4600 KV ~ 4600 x 14.4 = 66240 RPM +/- 10% Da fabrikanter må have en tollerence på 10% i motorens KV med mindre dette er lavet om.

Feks. til onroad og til fart kan man bruge en 4600KV 4.5T motor da den vil levere end masse omdrejninger men vil ikke have den vilde trækkraft.
    Til offroad kan man feks. bruge en 1200KV 21.5T motor som køre langsommere med har større trækkraft.

Hvis jeg har skrevet noget forkert må folk lige rette mig så jeg ikke bliver ved med at misinformere.

• #15   15. dec 2013 Som sagt din esc kan max tåle 4s. Du kører nu med 2x2s=4s, du skal kun købe 3s og 4s hvis du vil lave noget fix faxeri med ledningerne. Bruger du det som den er nu rister du motor og esc, og så kan du jo købe noget brushless
    Med hensyn til større batterier så kan du godt gå op i mah, men så vidt jeg husker har du et pladsproblem.

Skal den være vildere så skal du have brushless.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#16   17. dec 2013 Hvad kan du forslå af lipo batteri med mindst 7600 mah

• #17   17. dec 2013 Jeg har købt fra hobbyking eu.

turnigy nanotech, og de virker fint. og er stort set halvpris.

og de kom i løbet af en uge

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#18   17. dec 2013 Jamen vil ikke have noget billigt noget

• #19   17. dec 2013 tjah det er jo op til dig.

jeg har googlet og googlet og brugt mange timer på RCG.

og efter hvad folk siger synes jeg ikke at turnigy er bras i forhold til pris. prøv at kigge i forums hvad andre skriver.

• #20   17. dec 2013 Turnigy har et ret godt rygte efter hvad jeg kan finde frem til rundt omkring.

Her er et 12.800 mAh fra Turnigy
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32793__Turnigy_nano_tech_12800mah_2S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2875_Summit_E_Revo_E_Maxx_compatible_NL_.html

Det skulle passer direkte ind i din Summit, Det er 2S

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#21   22. dec 2013 heey danny V hvad kan du forslå hvis jeg skal have mere fart på hvilke dele passer så sammen og hvilke skal der bruges

• #22   22. dec 2013 Uhh der er jeg nok den forkerte at spørge omkring hvad der passer sammen, der skal du spørge en af dem som virkelig ved hvordan de skal råde dig så du får det du ønsker.
    Prøv at kontakte ham her han er så vidt jeg husker noget af en troldmand
    http://www.rcgalleri.dk/bruger/6318-kristian_l ellers er der mange andre som har super styr på hvad der passer sammen og hvad du kan gøre for at få mere fart i dine sager.

Jeg vil nemlig nødig råde til noget forkert og især fordi jeg ikke selv ved hvad jeg skulle anbefale. Jeg vil hellere råde folk til at finde nogen som ved hvad de snakker om og som derfor også bedre kan anbefale de rette stumper og motor sæt samt gearinger. så suger jeg viden den vej fra også også lærer vi alle noget af hinanden.

• #23   22. dec 2013 Hvid du vil have mere fart er det brushless... 120-150A ESC og en 4 polet motor på 2-3000w så burde du kunne ramme 60 km/t. har du std dæk vil du opdage at de er ret bløde... smiley

Du kan godt få lidt mere fart (10%) og moment ved at installere et Kershaw design motorsæt, eller en Dewalt 820 motor.

• Tim j
    Tim j Tilmeldt:
    nov 2009

#24   22. dec 2013 heey Clause har du evt. nogle link til et par hjemme side der sælge det

Kommentér på:
batteri størrelse vs elmotor

Annonce