1.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Problem med HBX Rocket Buggy Problem med HBX Rocket Buggy

Hej!
Håber I kan hjælpe mig!
Jeg har lige købt mig en brugt HBX Rocket med brushless.
(den på min profil).
Da jeg var ude og teste den i forgårs, kørte den fint.
Men pludselig begyndte den, at opføre sig lidt underligt.
Gad ikke køre, men stod bare og "tog omdrejninger" når den stod på jorden.

Tænkte ikke mere over det.

Så skulle jeg prøve den i dag, og så gad den slet ingen ting.
Når jeg har i oppe i hænderne, kører hjulene fint rundt.
Når jeg sætter den ned, opfører den sig som beskrevet, hvor den bare står og hyler/brummer/tager omdrejninger, og kommer absolut ingen veje.

Det er satme ærgerligt, når jeg lige har købt den.

Hvad kan der evt. være galt?

VH
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med HBX Rocket Buggy
  • #1   22. jan 2014 Tag dog ned i forretningen hvor du har købt den og lad dem kigge på den.
    Der er vel garanti på. ..;-)

• #2   22. jan 2014 Hvilken foretning sælger en brugt bil? ?

• #3   22. jan 2014 Der er ikk nogen på din profil:-(:-(

• #4   22. jan 2014 Hej
    Den er sin tid købt hos Morfars.dk.
    Jeg har dog købt den brugt, af en privat.

Da jeg fik den i weekenden kørte den også fint. Men i dag, står den som beskrevet.

• #5   22. jan 2014 Hov, grunden til at den ikke er på min profil, tror jeg er fordi den ikke er "stemt ind" endnu. smiley Det er første gang jeg er herinde, så er absolut ny.

• #6   22. jan 2014 Det lider for mine øre som der er noget knas ved tandhjulrne

• #8   22. jan 2014 Det lyder måske meget rigtigt.
    Er det svært at skifte selv?

• #10   22. jan 2014 Hmm.. Det lyder måske meget rigtigt. Kunne være jeg skulle tage ind i butikken, de har vel delene hjemme formentligt.
    De kan vel også forklare mig præcist, hvad den fejler.
    Nu - hvor du har oplevet tilsvarende, kan det jo sagtens være en mulighed.

• #11   22. jan 2014 Drejer begge bag akslerne rundt når den er på jorden.
    Hvis ja kan det være et defekt/kværnet hex.
    Prøv lige at afmontere baghjulene og kig.
    Kan også være at den har tabt en hex split.
    Mvh. Christian

• #13   22. jan 2014 kan også være skruen på pinion gear (det lille tandhjul som sidder på motoren) som er løs - det har i hvert fald en enkelt gang givet ca. samme symptomer på en af drengenes Stealth'er

• #15   23. jan 2014 Hey, og tak for diverse råd!
    Jeg prøvede faktisk at afmontere nogle skruer i går, hvor jeg fik banket den fri for sand osv. Så virkede den faktisk i 2-3 min., hvor den kørte fint. Stille og roligt begyndte problemet så igen, som om der er noget der holder den tilbage på jorden.

• #18   23. jan 2014 @Karlo J: tak for linket, ser bestemt interessant ud - lad høre hvordan det virker i praksis

• #20   23. jan 2014 Ser godt ud, men gad vide om den kan slippe af med varmen hvis man kører lang tid?

• #23   25. jan 2014 Hej igen.
    Har været inde hos Morfars i Herlev.
    Han men problemet skyldtes det tandhjul der sidder bagi.
    (Kan ikke huske hvad det hedder...)
    Ganske rigtigt, da jeg kom hjem - og fik skilt den ad, var det gamle fuldstændig gnavet til. Jeg skiftede det ud med det nye, samlet det...

Men.... Når jeg prøver at køre, gør det præcis det samme.
    Kan jeg have spændt noget for hårdt? Han snakkede om at der skulle være lidt "slup"

profilbillede
  • #26   25. jan 2014 Okay det lyder godt.
    Jeg kan se, at tandhjulet fra motoren, ikke tager rigtigt fat i "det nye tandhjul". Som om de skal tættere på hinanden. Ham i morfars nævnte at det er svært at ødelægge diff. på denne type bil, og at det næsten med 100 % sikkerhed er det nye hjul jeg har købt. Jeg har som sagt ingen begreb. Så du må rigtig gerne smide nogle billeder op.

• #29   25. jan 2014 omkring 07:50 i denne video kan du se hvordan du får rykket spur-gear og pinion-gear tættere på hinanden:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=as1viJM4PBM

• #30   25. jan 2014 Hvis den så ikke er stram nok, så spinder den på spur gearet. Har gjort det 3 gange indenfor kort tid på min Stealth. Idag fik den så stål spur og pinion gearhjul. Det spiller... Så må vi se hvad der ryger som det næste. Sikkert aksler.

• #32   26. jan 2014 Tak for jeres inputs.
    Jeg købte 2 stk. plastik spur-gear. Har dog ikke fået skilt den ad igen, så indtil videre kører den ikke. Hos morfars fik jeg faktisk valget i mellem plastik spur og stål. Ham derinde, anbefalede mig plastik, som også var markant billigere. (det er jo trods alt standard på den model...). Jeg fortryder dog at jeg ikke brugte de ekstra penge, og købte stål... smiley

• #34   26. jan 2014 Jeg bytter nok det ene, købte jo som sagt 2 stk.
    Nu har jeg haft skilt det ad igen. Rykket spur - og piniongearet helt tæt sammen.
    Det var simpelthen problemet. Nu spinder der igen.! smiley
    I har sgu været en stor hjælp.

Næste step, må være at få nogle bedre billeder på min profil. smiley

• #35   26. jan 2014 Har igen været ude og lege i sne og på isen smiley
    Og efter jeg har skiftet til stål, ser det ud til at holde.
    Jeg har smidt en lille o-ring i de inderste led foran ved trækakslen, så den ikke kan skubbes helt ind. For kan den det, og hjuler bliver tvunget i yderstilling, så slipper akslen stort set helt ude ved hjulet. Men det er også slut nu. Men det nåede at koste 2 aksler.

profilbillede
  • #36   26. jan 2014 Men vi hygger smiley

profilbillede
  • #37   26. jan 2014 Kunne være man skulle tage sig sammen og få oprettet min båd fra 80erne og Stealth'en herinde smiley
    Har ikke rodet med RC siden 94, og nu fik knægten en Buggy fra Morfars i julegave... Nu har far fået blod på tanden igen.
    OG der er jo sket lidt siden man var aktiv for 20 år siden HEHE...
    Nu er der jo kort ladetid og masser af play time...
    Dengang tog det jo 16 timer at lade, og så var det sjove slut efter små 6-8 min smiley
    Nu er der jo SMÆK på også smiley

• #38   26. jan 2014 Torben, jeg fik også min første Tamiya Buggy i 90'erne. Har ikke haft RC siden. Der er sket meget.. Det er sgu blevet noget sjovere!! smiley

• #39   26. jan 2014 hehe JA!
    Kunne ikke lade knægtens Buggy stå da han tog hjem. Så blev enig med mig selv om jeg hellere måtte få min egen, inden jeg smadrede hans helt smiley
    Så det blev til en brugt X09. Men alt er skiftet på den efterhånden smiley
    og lavede et par heftige crash lige i starten, efter den fik BL. Nu er de gearet ned fra 28 til 21. Det tog vildskaben lidt ud af den. Men nu er den til at styre, og den trækker KANON inde i skoven, gennem grene, og over tykke væltede stammer smiley
    Og på vejen er der rigeligt med smæk på stadigvæk.

• #40   26. jan 2014 Nå. Nu ser jeg satme om jeg ikke kan få oprettet den gamle "kutter"
    Der er en mere her på RCG kan jeg se. Hans er fra 88 smiley
    Min er bare ikke så medtaget som hans smiley

• #41   26. jan 2014 Ja for søren da, få dog også oprettet din X09'er. smiley
    Det er bare med at gi den gas...

• #42   27. jan 2014 Båden er oprettet..
    Så er det bare om det er godt nok til at blive "lukket ind i varmen" her smiley
    Må lige se om der er billeder nok af Stealth'en. Fik skudt et par idag, så det kan være jeg lige skal prøve den også smiley

• #44   27. jan 2014 Min motor er i øvrigt en 3600 KV.
    Ville det give mening at sætte en større på - og kan man overhovedet få en større?
    I så fald, vil det vel først og fremmest kræve optimering af bilen.. Alle plastikdele skal vel udskiftes med stål el.lign.?

• #45   27. jan 2014 Synes at du skal gøre op med dig selv hvor mange penge du vil bruge på din hbx (begynder bil) i stedet for at købe en kvalitet bil som ikke behøver opgradering for at holde.

• #46   27. jan 2014 Christian - Jeg holder det lidt op i mod hvad jeg har givet for bilen (450 kr. brugt).
    - kontra hvad en ny af tilsvarende model ville koste. (2000 kr. med lipo).
    Jeg har jo et stykke vej op til en "dyrere" bil, og omkostningsmæssigt, er det jo blot "plastikdelene" der skal udskiftes, så det kan holde til den ekstra energi man i så fald vil tilføre. Nu er motoren fin, men på sigt kunne det da være sjovt.

En ny bil senere hen, kunne da være meget fedt.

Hastighedsmæssigt, vil jeg ikke betegne min bil som begynderbil.

Kan du fortælle mig den umiddelbare forskel på min HBX og en dyrere bil af mærke (?) .. Udover at delene måske er af metal?

• #48   27. jan 2014 Hvis du vil have mere fart i din Rocket, kan den jo også geares om.
    Jeg har gearet min en hel del ned. Har ikke brug for +70 km/t
    Gik fra 28 tl 21 tænder på piniongearet... Måske et voldsomt spring. Men det var de eneste stål gearhjul de havde i butikken den dag...

• #49   28. jan 2014 Karlo, det er fedt setup du har købt der. Troede faktisk motoren var dyrere! Måske jeg på sigt vil gøre det, og så få skiftet nogle dele ud med stål. For det er nok meget logisk, at plastik ikke holder evigt med den ekstra effekt. Et større tandhjul/gearing kunne måske også gøre det, det er noget jeg skal ha' fundet ud af. smiley

• #51   10. maj 2014 Det er sikkert et tandhjul der er slidt ned og så ikke kan trække for den er slidt ned

• #52   10. maj 2014 Lige præcis Frederik! Tak for dit input! smiley

• #54   10. maj 2014 Flot genoplivning af en gammel tråd Frederik. Og hvis du læser den, vil du se han har fået løst problemet for 3 måneder siden...

P.S. Hvorfor står der venlig og seriøs i din profil, du er da noget af det mest useriøse der findes Frederik. Byder på ting, og stiller 100 spørgsmål, men når det kommer til stykket er du bare spild af tid!

Boink, I filteret med dig!

• #55   10. maj 2014 Er ret sikker på at Frederik kun prøver at hjælpe, trods mit problem er løst. smiley Er hans profil korrekt, er drengen 12 år. Han er tilgivet..

Kommentér på:
Problem med HBX Rocket Buggy

Annonce