886 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Motor + div udstyr til båd? Motor + div udstyr til båd?
Hej.. Jeg har sådan en båd til at stå. Er her nogen som kan fortælle hvor jeg kan købe motor og evt hvilken jeg skal vælge? Havde tænkt på noget vandkølet nitro eller benzin? Og hvor kan jeg købe alle de andre dele jeg skal bruge???
0 synes godt om
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2014
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
(link fjernet)
Lipos finder du også hos hobbyking.
Go big or go home
mar 2014
Skal motor og esc være vandkølet når det er lukket inde i en båd? Og hvordan skal motor og skrueaksel sættes sammen?
mar 2014
Skal der vandpumpe til den eller trækker den selv vand rundt?
nov 2005
Når du nu er så ny i det med båd bygning, så kan det være en god idé at lure på diverse båd forums hvor du kan se process fra start til slut med hvordan man bygger en båd og monterer alt det nødvendige som stævnsrør/flex aksel og vand pick ups.
En vandkølet motor og esc får vandet fra en vand pickup som enten sidder seperat eller er indbygget i roret. Når båden sejler så trykkes vandet ind igennem vand pickup og via slanger igennem motor og esc og så ud af et hul et sted hvor man kan se der sprøjter vand ud når du sejler forbi dig selv, så du ved der er vand på.
Til en skala båd ville jeg nok vælge en outrunner på ca 1000kv og på 300-400g som kan svinge en stor flerbladet messing skrue. og så en esc der napper 4celler lipo
Prøv at google lidt rundt efter inspiration feks offshoreracing.com og når du så ved hvad du vil så kan det findes på hobbyking til billige penge
mvh k
mar 2014
nov 2005
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__47118__HobbyKing_90A_Boat_ESC_4A_SBEC_EU_Warehouse_.html
et bud
mar 2014
Motor + div udstyr til båd?