{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Så triller bilen, den hakker ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, så har lagt en film op hvor i kan se problemet, Det er som om den hakker/ikke tager fat når jeg skifter fra forlæns til baglæns smiley

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152710880814392&l=8911675433914251520

Mvh. Tobias

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så triller bilen, den hakker ?
  • #1   19. mar 2014 har du tjekket hjulmøtrikkerne ikke er stramt for meget ?
    og hvad lader det 9v batteri i bilen smiley

• #2   19. mar 2014 Har du kalibreret esc og sender?

Svært at se på videoen, men rører antennaen nogen servo, esc eller motor ledninger? I så fald, fix det så den ikke gør.

• #3   19. mar 2014 umiddelbart, skulle jeg mene at jeg har calibreret, det hjalp også en del, men den laver stadig den der hakketing. Og kan man spænde hjul skruerne for meget
    , men burde den så ikke gøre det begge veje ? smiley

• #4   19. mar 2014 og mit lille frækt monterede 9v, er til mit lir under vognen ^^ haha

• #5   19. mar 2014 Min lillebrors Acoms 40 mhz gjorde det samme, vi fandt aldrig ud af hvad der fik den til at opføre sig sådan, men vi havde en ide om det måtte være noget som gik i frekvensen. Efter vi monterede 2.4 ghz i hans bil har den ikke gjordt sådan, så enten var der noget galt med modtageren eller også gik der noget i. Vi efterså antennen for brud og prøvede også at skifte krystaller uden det ændrede noget som helst.

• #6   19. mar 2014 okay, det lyder sku kedeligt, synes ikke at huske den gjorde sådan sidste gang jeg kørte, æv bæv.

• #7   19. mar 2014 Ved du hvad, hiv de hjul der helt af, og så finder vi ud af det smiley

Ja, hjulmøtrikker kan godt spændes for meget, men det plejer normalt at lyde anderledes.. det der har jeg ikke hørt før..

er det ikke 2.4 ghx du kører med ?

• #8   19. mar 2014 Jeg beklager mit svar nok ikke lige var den løsning du søgte og det kan ikke udelukkes andre har en løsning til dig smiley Min lillebrors havde også virket fint, men havde ikke været brugt i en længere periode, så da han så tog det i brug igen så opførte det sig sådan. Vi kiggede også inde i modtageren om den havde fået fugtog kiggede senderens antenne efter om den havde løs forbindelse eller på anden måde ikke havde fuld kontakt, for det virkede (med de ryk) som om den fik kontakt i impulser i stedet for hele tiden. Men altså vi fandt aldrig ud af hvad årsagen var, kun mit gæt på at der var noget i vores område som lavede en frekvens som forstyrrede signalet på en eller anden måde. Jeg håber da du finder en løsning på problemet, så held og lykke til med det smiley

• #9   19. mar 2014 Thomas, hellere dit svar, så slipper jeg for at bruge timer på fortvivlelse og undersøgen smiley heh - Men det virker bare underligt, at det kun er den ene vej, men har bemærket, nu jeg lige kørte lidt i stuen, at den taber signalet nogen gange, også kører den f.eks frem istedet for tilbage eller ligepludselig tager den bare fat og fyrer lige ind i bordbenet ^^ haha

• #10   19. mar 2014 hehe smiley Ja fortvivlelse er noget af det jeg helst undgår smiley Min lillebror var også stædig og han ville bare køre med den bil og vi prøvede i et andet område og underligt nok, så virkede det faktisk helt fint.. i 10 til 15 sekunder.. så tog fanden ved den og hamrede med fuld smadder ind i kantstenen og så røg der plastik i alle retninger smiley Det kostede næsten hele fronten på bilen og så blev han så sur at han sparkede til den og sagde gammel lort.. smiley og det kostede ham så bagtøjet i venstre side smiley Så kan han lære det. Ej.. Havde sagt til ham, lad være med at køre med den før du har fået nyt radio anlæg i, men bagklog kan man jo altid være. Kig i marked om der ikke skulle være et brugt 2.4 Ghz anlæg som dækker dit behov til en rimelig pris. Så jeg sikker på du er godt kørende igen smiley

• #11   19. mar 2014 Jeg er samme type som din bror, haha, Jeg kan heller ikke vente,. Jeg VIL KØRE, har ventet i over en måned nu mann! smiley - fik heller ikke mit lys til at fungere ordenligt, men tror også det har noget med den receiver at gøre også smiley hehe, Tak for hjælpen, Hvis der er nogen der har en løsning. udover at købe en ny radioanlæg. i er velkommen til at skrive. Men tror jeg køber et nyt smiley bliver jeg vel nød til ^^

• #12   19. mar 2014 kan være din modtager, min EZpower, begyndte også ud af det blå at gøre som du beskriver, og så gav den også fuld gas, ved styrre udslag til højer, eller bare kørte fuld skruge fra mig.. mit gæt er helt sikkert modtageren..

• #13   19. mar 2014 Okay, tak. helt sikkert, fedt at hører i andre også har oplevet det samme smiley

• #14   19. mar 2014 nu har jeg købt en ny radio og modtager. så må vi se om det bliver bedre, hvis ikke, bliver jeg sku små nedern smiley
    Har købt den her:
    (link fjernet)

• #15   20. mar 2014 Må være ærlig at jeg ikke har læst de forskellige indlæg igennem.
    Men kun lige set din film.

Den måde den hakker på er normalt pga. dårlig motor ledning / lodning.
    Så lod stikkene om på dine motor ledninger.

• #16   20. mar 2014 Men det er jo morfars jeg har købt motoren ved, burde det så ikke være i orden, jeg er ikke ligefrem en loddemester mig selv, har kun prøver at lodde 2 gange haha

• #17   21. mar 2014 Det er lige meget hvilket firma du har købt fra.
    Der kan engang i mellem godt være kold-lodninger fra start.
    Og det du viser på filmen og nemt skyldtes en kold-lodning.
    Så nemmest er at lodde stikkene om.

Nu står der kun Vestsjælland i din profil.
    Men hvor mere præcist? Så kan det være jeg eller andre kan hjælpe dig med det, hvis du ikke kan selv.

• #18   21. mar 2014 Hmm altså kræver det at man er god til at lodde, eller tror i at en meget nybegynder kan klare det?, jeg bor i Roskilde smiley men tjah hvis ikke det hjælper når jeg får den nye radio så må jeg prøve at gøre som du siger og lodde om, smiley

• #19   21. mar 2014 Alle kan lodde smiley

• #20   21. mar 2014 ;p
    det gik også fint nok med det første smiley

Kommentér på:
Så triller bilen, den hakker ?

Annonce