787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

K K
K K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30

Balance stik knækker Balance stik knækker

Jeg har et problem med at mine balance ledninger i mine Zippy batterier knækker af nede i batteriet. Dvs når jeg skal lade mine 2S ser laderen kun 1S
Kan jeg skære batteriet forsigtigt op og lodde ledningen på igen og tape det sammen med elektriker tape eller gaffe. Eller er de lige til at smide ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balance stik knækker
  • #1   7. jun 2014 Du må være for hård ved dem. Jeg har til dato aldrig knækket en ledning på den måde på utallige batterier, også zippy.
    Kan på ingen måde anbefale at eksperimentere med hverken at skære eller lodde på et batteri på den måde. Det er alt alt for farligt med den strøm og kortslutningsfare, særligt konsekvens (brand/ eksplosion) der er ved lipo batterier. Hellere køb nyt, de er jo billige hos hobbyking, frem for at lege med den slags! Keep it safe, better than to be sorry!

• K K
    K K Tilmeldt:
    jan 2014

#2   7. jun 2014 Jeg har et til min Summit der er knækket, det kan jeg forstå. Ledningen kommer ud i enden af batteriet og batteriholderen trykker i enden på batteriet.
    Det andet er et batteri til min gravedigger, men der er ikke noget der trykker på enden af batteriet på samme måde.
    Batterierne er brugt hver i sær max 15gange, så det bliver da hurtig dyrt bare at købe nyt

• #3   7. jun 2014 Du kan jo fortsætte med at lade batteriet almindeligt og når den ikke gider mere køber du en ny. Tag det som en lærestreg. Det har jeg selv lige gjort smiley

Og nu husker jeg en elastik for at holde balance kablet fast på batteriet mens jeg kører smiley

• #4   7. jun 2014 Lol sorry, læste lige dit sidste indlæg igen. Køb nogle bats som passer til bilen kontra at tvinge dem i og ødelægge kablet?

• #5   7. jun 2014 Man kan sagtens lodde ledningen på ved a åbne lipoet, både hardcase og dem som har folie på, har lavet begge dele, og hvis du er lidt forsigtig kan det godt lade sig gøre, dog kræver det noget varme for at få gang i det tin som de har brugt sys jeg, men har også en gammel giga lodde kolbe,...........

/Mikael
    Man smider da ikke lipo væk før man har prøvet a redde det da nogle gange.

• #6   8. jun 2014 ja det burde kunne laves, jeg har også selv lavet flere batterier uden problemer, bare vær forsigtig når du åbner kassen, at du ik jager noget ind i cellerne.

• #7   8. jun 2014 Jeg har haft samme problem med 3 stk 2S zippy lipo. De var knækket af helt nede ved lodningen, alle er lavet og virker uden problemer. du skal bare passe på når du lodder ledningen fast igen at du ikke kommer til at røre plus og minus samtidigt med loddekolben. Sørg for at vide hvor alle dine hænder er og hvad de laver så skal det nok gå.

Gør det evt udenfor så du kan kaste dig selv eller batteriet væk i tilfælde af kortslutning...

• K K
    K K Tilmeldt:
    jan 2014

#8   8. jun 2014 @Mark *Savage Dust Bunny* øhh jeg har købt de anbefalet batterier til bilerne hver i sær. Det passer fint i bilerne. Grave diggeren rør ikke engang balancekablet.

@Als-rc.dk Mikael D og Martin S. Tak jeg har lige skællet folien af, det ser jo ikke det mindste farligt ud. ledningerne er bare hoppet af plus polen og der er en gummiklods imellem + og -.
    Jeg kan vel bare lodde ledningen fast med med en klat ny loddetin i stedet for at varme det gamle op. Så er chancen for at overophede batteriet vel også mindre.
    Jeg finder loddekolben frem og giver det et forsøg.

• K K
    K K Tilmeldt:
    jan 2014

#9   8. jun 2014 @Claus N Jeg finder mine sikkerhedsbriller frem og sætter mig ved havebordet. Jeg er ikke just elektroniknørd, men har da haft svagstrømselektronik på grundforløb for 20år siden, så en klatlodning kan jeg vel klare smiley

• #10   8. jun 2014 jep ny klat loddetin til balancerledningen, og det gamle loddetin til + polen skal nemlig ikke varmes op til flydende for så falder den jo af... det er fint hvis lidt af den store lodning smelter sammen med den nye lodning.
    Jeg har aldrig fået et loddekursus men kender lidt til IPC-A-610 standarden så jeg ved udemærket hvornår en lodning er god eller dårlig.

• K K
    K K Tilmeldt:
    jan 2014

#11   8. jun 2014 Så er det klaret, hvor lang tid det holder ved jeg ikke, jeg har ikke noget loddevand, hvis man da stadig bruger den slags, jeg havde bare lidt tin.
    Jeg har ikke "opløst" den gamle lodning, bare lagt oven på.

Det ene troede jeg faktisk var helt dødt, inden ledningen faldt af var den ene celle på 2,5v, og laderen ville ikke lade på det. men det var nok bare fordi der ikke var ordentlig forbindelse.

• #12   8. jun 2014 tillykke med sejren.
    mine er brugt flere gange efter rep end før.

• #13   8. jun 2014 dejligt at høre du du fik gang i dem igen.

Kommentér på:
Balance stik knækker

Annonce