Motor vil ikke sætter igang..... {{forumTopicSubject}}
Hejsa, alle sammen
Jeg er løbet ind i et mærkelig problem.
Esc: HobbyWing xcar 120 amp med sensor
Motor: HobbyWing 9.5 t med sensor
Leopard 8.5 t med sensor
Når det hele er sat sammen med sensor(gælder begge motor), vil den ikke sætte igang, når man giver gas. Hvis man drejer lidt på akslen, køre den rundt. Men når man stopper, og vil den ikke sætte i gang igen, før man drejer lidt på akslen, så hopper den igang.
Hvis jeg tager sensor kablet af, kører begge motor perfekt. Har forsøgt med 3 forskellige sensore kabler uden held.
Kan simpelhen ikke finde ud af, hvorfor det køre perfekt uden sensor kabel, og med det samme sensor kabel er på monteret, skal akslen drejes lidt før den sætter igang....
Har dobbelt tjekket alt og lodninger, det ser fint ud.
Hjælp......
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Men er næsten sikker på du blot lige skal have et program kort til og fortælle den at den skal køre med sensor. Lige nu står den sikkert til sensor less og herfor spiller det uden.
Link evt til din esc model/manual her.
okt 2013
Følger: 66 Følgere: 98 RC-enheder: 8 Emner: 33 Svar: 203
Det er denne: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28377__hobbyking_x_car_120a_brushless_car_esc_sensored_sensorless_.html
Måske man skulle have program kort til den???
Mvh
okt 2013
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 67 RC-enheder: 7 Emner: 137 Svar: 591
De plejer at kunne indstilles på knappen. Det tager bare lidt længere tid, men plejer at være rimelig nemt
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Du må læse manualen.
okt 2013
Kan det passer den kun kan køre med sensor på disse 3 modeller.....
okt 2013
https://www.youtube.com/watch?v=SSj5yY0ogi8
Der bare ikke finde nogen steder, hvad de gør ved det......
nov 2012
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 532
Jeg kan ikke personligt give dig et entydigt svar på hvad der er galt, men min egen research af problemet har ført mig til at tro det enten skyldes en defekt i esc'ens indbyggede sensor-kredsløb eller at den har en fase der er helt eller delvist brændt af.
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 5 Emner: 1 Svar: 72
okt 2013
Kunne overveje at købe en LRP motor som ifølge hobbyking er compatible med ESC, men hvis Esc ikke virker ordentlig er det bare flere penge ud af vinduet
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 30 RC-enheder: 7 Emner: 18 Svar: 344
så tænker måske at du har byttet om på to ledninger på motoren så sensor systemet ikke kan finde ud af at den køre baglens. så prøv lige og bytte om på to ledninger på din motor og se om det så virker.
det er kun en teori jeg har da jeg ikke kender så meget til det der sensor, så om det virker ved jeg ikke. men der kan jo ikke ske noget ved at prøve
Motor vil ikke sætter igang.....