Losi TEN-SCTE 2.0 {{forumTopicSubject}}
Hey RCG
Har kigget på en masse Short Course trucks og fundet Losi'en fra Holte Modelhobby,
Ville den passe godt hvis den 'kun' skal bruges til at køre rundt i haven og tage nogle hop- også lidt på en bane men det ligger lidt væk så kommer nok ikke derhen så ofte?
Jeg læste at starte på et 2s lipo er det bedste og jo højere C et batteri har jo bedre er det. så det her batteri må vel være rigeligt?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18608
Har tænkt mig at købe 2 så jeg kan køre i en del tid før de skal oplades igen.
Men stikket i Losi'en er et EC-3 stik og det på batteriet er et HXT 4mm, skal jeg finde et nyt batteri eller hvad? for har søgt og syntes ikke jeg kan finde en adapter.
og denne her skulle vel klare at det ikke bliver alt for afladet http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html
Og den her lader:
http://www.midhobby.dk/produkter/30-tilbehoer-rc/28483-maxam-balance-laderaflader-pro-5000-220v12v/?gclid=CjkKEQjwodmdBRDm_ZLhorWm68UBEiQAKhO3_cZLioONCH2_D7ABch_UftEYa48r-jmQDB5HErfyDA_w_wcB
og denne her adapter da laderen ikke har et HXT 4mm ladestik i
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31497__HXT_4mm_Connector_to_T_plug_conversion_charge_lead_EU_warehouse_.html?strSearch=HXT%204mm%20Connector%20to%20T-plug
så hvis jeg bare får en adapter imellem Losi'en og batteriet har jeg vel alt til at køre ikke?
eller er det helt dumt med alle de adaptere, og skulle jeg bare finde et andet batteri der passede til Losi'en
feb 2014
Følger: 7 Følgere: 13 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 783
Med hensyn til Lipo alarm der,. Så burde den esc du har have det som std instilling at den har Lipo Cut Off,, så bilen altaå slukket når batteriet et ved 3,4 b feks.
feb 2014
feb 2014
feb 2014
feb 2014
Mah: feks 5000, det er et grove træk hvor lang tid det kan køre,
C: det betyder hvor meget strøm batteriet kan afgive, og hvor hurtigt, jo højere, jo bedre.
S: hvor mange celler batteriet har
Det var i meget grove træk, som jeg har forstået det(på helt amateur niv) hehe
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
feb 2014
Jeg havde nok valgt nummeret billigere til det behov, Losi'en er jo lavet til at blive gennnemtæsket og revet rundt. Men du skal jo mere bare slå lidt på din bil, hvis du kan følge hvad jeg mener :D(Fucked eksempel) - så medmindre du har mange penge, og det intet problem er., så ville jeg nok sparer lidt penge på en billigere model
feb 2014
feb 2014
http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-reservedele-losi-22sct-race-truck-p-27665.html
For så glem det jeg sagde med at den var dyr. Jeg troede det var en anden model du snakkede om, og den er væsentligt dyrere - Den der model aner jeg intet om
apr 2014
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 27 Svar: 167
Jeg har en orion lader. Den virker rigtig godt for mig:)
Med hensyn til batteri har jeg købt et hvor stikket passer i bilen.. Ved hobbyking er batterierne alligevel så billig at det ikke gør den store forskel prismessigt så hvor bøvle med at lodde når man bare kan købe en der passer:).
Jeg er selv helt ny i "faget" så dette er bare min mening:)
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 124
Hvad angår dine lipoer, så skift stikket på lipoerne og drop alt det adapter sjov, jo færre stik/samlinger jo bedre.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
2.0 skulle holde til en del.
Mht lader, maxam eller imax. Same same not so different. Til hobby brug er de fine.
Når du vælger batterier overveje hardcase da de kan tåle lidt flere knubs og sørg endelig for at de kan være i batteri holderen.
sep 2011
Følger: 46 Følgere: 69 RC-enheder: 47 Emner: 23 Svar: 609
Hvis ikke Hobbyking har EC5 på lager, så køb en pose stik på Ebay - det kan godt betale sig i forthold til at købe hos en forhandler.
Jeg har både Losi Ten 1.0 og 2.0, og de er begge fantastiske køremaskiner. Og ja, der er rigeligt med power på 2-cellede batterier.
Det man skal være mest opmærksom på ved Losi er, at de bruger tomme-skruer. Det betyder, at du ikke kan bruge dit normale metric-værktøj, men det er ikke noget problem at afskaffe sig et tool-sæt til tomme-skruer.
apr 2014
feb 2014
Husk på at brugte biler ja har lidt skavanker nogen gange, MEEN mange af dem er også opgraderet en del, så det slipper du jo så for,. Jeg har købt 4 brugte biler, og ja det var da lige en skrue hist og her det intet var nævnt om, men større problemet et jeg sku ikk stødt ind i
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 35
Jeg kan godt se det ikke er 2.0 versionen, men 2.0 fås kun som kit og koster temmelig meget mere end RTR. Gør det nogen forskel når det kun er til sjov?
Ellers nogen erfaring med bilen? Morten F: Jeg kan se du har en.
Losi TEN-SCTE RTR udgaven virker som et godt (og bedre?) alternativ til en Slash 4x4.
sep 2011
Dog kan der argumenteres for, om TLR versionen er den ekstra mønt værd, for den almindelige version kan du købe RTR for ca. 3.300 dask, hvor TLR render op i noget der ligner seks kilo inden du er færdig.
Hvis økonomien ikke spiller den store rolle, så ville jeg klart vælge TLR, men den almindelige Ten Scte kører også super fint, så det hele kommer vel an på, hvor dybe lommer man har....
Angående sammenligning med Slash, så vil det være som sammenligne en BMW med Skoda Fabia. Gider ikke engang gå i detaljer, for Slash'en kan bare ikke køre på samme måde, og den er helt igennem lavet af plastic, og dertil er drivlinen ganske enkelt ikke stærk nok.
Håber det hjalp lidt....
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 35
http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSB0128
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 23 RC-enheder: 11 Emner: 20 Svar: 350
Jeg stiller mig desuden tvivlende overfor om TEN-SCTE's drivlinie kan holde til 3s. Jeg frygter at det slider unødigt hårdt. Men til hjernedød bashing er det sikkert meget sjovt, så længe det varer.
Det bedste vil nok være at tage en snak med forhandleren (f.eks. Holte Modelhobby), og lade ham svare. ESC'en skal jo også kunne tåle 3s.
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 124
Ang. 3900KV motoren, så er den ikke til 3s, bilen er generelt ikke bygget til 3s, hverken den nye eller den gamle version.
sep 2011
Det er ikke længe siden, at motorsættet i RTR-modellen blev skiftet ud (mener det var 2800kv motor før)
Da motorsættet blev skiftet ud, faldt prisen også fra ca. 3.900 til ca. 3.300 kr, hvilket gør at man kan stille sig spørgsmål om holdbarheden af det nye motorsæt, som bilen er født med, hvilket endvidere vil betyde, at jeg ville holde ekstra øje med temperaturen på motoren efter kørsel.
Summasummarum - hold den på 2s.....
Losi TEN-SCTE 2.0