{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Lucas P
Lucas P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Losi TEN-SCTE 2.0 {{forumTopicSubject}}

Hey RCG

Har kigget på en masse Short Course trucks og fundet Losi'en fra Holte Modelhobby,
Ville den passe godt hvis den 'kun' skal bruges til at køre rundt i haven og tage nogle hop- også lidt på en bane men det ligger lidt væk så kommer nok ikke derhen så ofte?

Jeg læste at starte på et 2s lipo er det bedste og jo højere C et batteri har jo bedre er det. så det her batteri må vel være rigeligt?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18608

Har tænkt mig at købe 2 så jeg kan køre i en del tid før de skal oplades igen.

Men stikket i Losi'en er et EC-3 stik og det på batteriet er et HXT 4mm, skal jeg finde et nyt batteri eller hvad? for har søgt og syntes ikke jeg kan finde en adapter.

og denne her skulle vel klare at det ikke bliver alt for afladet http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html

Og den her lader:
http://www.midhobby.dk/produkter/30-tilbehoer-rc/28483-maxam-balance-laderaflader-pro-5000-220v12v/?gclid=CjkKEQjwodmdBRDm_ZLhorWm68UBEiQAKhO3_cZLioONCH2_D7ABch_UftEYa48r-jmQDB5HErfyDA_w_wcB
og denne her adapter da laderen ikke har et HXT 4mm ladestik i
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31497__HXT_4mm_Connector_to_T_plug_conversion_charge_lead_EU_warehouse_.html?strSearch=HXT%204mm%20Connector%20to%20T-plug

så hvis jeg bare får en adapter imellem Losi'en og batteriet har jeg vel alt til at køre ikke?

eller er det helt dumt med alle de adaptere, og skulle jeg bare finde et andet batteri der passede til Losi'en

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi TEN-SCTE 2.0
  • #1   5. jul 2014 Jeg har ikke lige fået læst det hele igennem, men umiddelbart, skal du bare købe et par stik, lodde dem, på så de matcher hinanden, altså, Evt de der guld plugs fra motor til esc, og xt60 ville jeg anbefale til batteri esc.,
    Med hensyn til Lipo alarm der,. Så burde den esc du har have det som std instilling at den har Lipo Cut Off,, så bilen altaå slukket når batteriet et ved 3,4 b feks.

• #2   5. jul 2014 Hvis du kun skal hygge dig lidt u haven og intet andet er det måske en meget stor/dyr/god bil til det behov,. Men det er en god bil hvad jeg har hørt folk sige, har ikke selv prøvet den.,

• #3   5. jul 2014 Lader kan du finde på ebay, iMax et eller andet, den har jeg og den er billig og jeg lader vel et batteri op på omkring max 2 timer,. Når man ikke kører så tit behøver man ikke en super lader som kan lade batterierne på 20 min., du har vel masser tid til at lade dem?., jeg kører lidt hygge selv også, jeg har det helt fint med at skulle bruge en dags tid på at få ladet alle mine batterier op,. Jeg kører alligevel ikke hver dag alligevel jo smiley

• #4   5. jul 2014 Istedet for at bruge adapterer, så lod nye stik på, det vil overføre strømmen bedre(hvad jeg har hørt) derudover er det rigtigt Nemt at lodde de der stik,.(har selv lige lært det som førstegangs lodder) smiley

• #5   5. jul 2014 Hvad angår batteri, tror jeg du skal op på lidt flere celler, før det rigtig sjovt, men er ikke sikker, så der skal du nok lytte til en anden hehe smiley men umiddelbart betyder div tal på batteriet
    Mah: feks 5000, det er et grove træk hvor lang tid det kan køre,
    C: det betyder hvor meget strøm batteriet kan afgive, og hvor hurtigt, jo højere, jo bedre.
    S: hvor mange celler batteriet har
    Det var i meget grove træk, som jeg har forstået det(på helt amateur niv) hehe

• Lucas P
    Lucas P Tilmeldt:
    apr 2014

#6   5. jul 2014 Har du/i nogle andre forslag til en bil så, kiggede i starten på en Stealth men efter alt det dårligt jeg har hørt om hvor lidt den kan holde til vil jeg nok finde en lidt dyrere bil der holder til en del. Den må gerne kunne køre rimeligt stærkt. Hvilket jeg læste Losi'en ikke kunne (60 km/t) da den er lavet til bane.

• #7   5. jul 2014 skal det være nyt eller brugt,?, der findes mange gode brugte tilbud både herinde og på dba. Jeg har ikke selv lige nogen short course, eller kigget så meget efter det, men udfra hvad losi normalt koster og laver, så tænker jeg måske den bare er lidt overkill, hvis det bare er til haven og lidt sjov udenfor engang imellem.

Jeg havde nok valgt nummeret billigere til det behov, Losi'en er jo lavet til at blive gennnemtæsket og revet rundt. Men du skal jo mere bare slå lidt på din bil, hvis du kan følge hvad jeg mener :D(Fucked eksempel) - så medmindre du har mange penge, og det intet problem er., så ville jeg nok sparer lidt penge på en billigere model smiley

• #8   5. jul 2014 Derudover, kan du få de fleste biler til at rende +60, det handler bare lidt om gearing og batterier for det meste. Specielt hvis du snakker om shortcourse biler til 4-5k+

• #9   5. jul 2014 Jeg tror måske jeg har misforstået hvilken bil du hentydede til, er det denne her:
    http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-reservedele-losi-22sct-race-truck-p-27665.html

For så glem det jeg sagde med at den var dyr. Jeg troede det var en anden model du snakkede om, og den er væsentligt dyrere smiley - Den der model aner jeg intet om smiley

• Lucas P
    Lucas P Tilmeldt:
    apr 2014

#10   5. jul 2014 Har bare snakket med meget erfarne RC-kørere der frarådede at købe brugt hvis man ikke selv forlovet køre med den, for der er normalt flere problemer med bilen end de lige skriver. Og det var den dyre model til 3.250kr jeg hentyder til.

• #11   5. jul 2014 Den lader du linker til (maxam) har min bror ikke så gode erfaringer med. Ved ikke om ham bare var uheldig? Men den blev ekstrem varm og gik ret hurtig i stykker..

Jeg har en orion lader. Den virker rigtig godt for mig:)

Med hensyn til batteri har jeg købt et hvor stikket passer i bilen.. Ved hobbyking er batterierne alligevel så billig at det ikke gør den store forskel prismessigt så hvor bøvle med at lodde når man bare kan købe en der passer:).

Jeg er selv helt ny i "faget" så dette er bare min mening:)

• #12   5. jul 2014 For at der ikke skal ske alt for mange misfoståelser, så er der ikke tale om en Losi Ten SCTE 2.0, men en Losi Ten SCTE 1.0, bare med det nye motor/esc setup. Den motor og esc, som er vist på billederne på Holtes hjemmeside, det er ikke det setup som bilen kommer med.
    Hvad angår dine lipoer, så skift stikket på lipoerne og drop alt det adapter sjov, jo færre stik/samlinger jo bedre.

• #14   5. jul 2014 Enig med Morten mht stik. Lodde ec3 stik på din lader kabel. Giv lyd hvis du mangler.
    2.0 skulle holde til en del.

Mht lader, maxam eller imax. Same same not so different. Til hobby brug er de fine.

Når du vælger batterier overveje hardcase da de kan tåle lidt flere knubs og sørg endelig for at de kan være i batteri holderen.

• #15   5. jul 2014 Man kunne med fordel overveje at gå fra EC3 til EC5 stik. Det er samme stik, men EC5 er lige en kende større. Rent praktisk betyder det, at det er nemmere at få ledningerne fra batterierne ned i soklen på stikket når man skal lodde.....
    Hvis ikke Hobbyking har EC5 på lager, så køb en pose stik på Ebay - det kan godt betale sig i forthold til at købe hos en forhandler.

Jeg har både Losi Ten 1.0 og 2.0, og de er begge fantastiske køremaskiner. Og ja, der er rigeligt med power på 2-cellede batterier.

Det man skal være mest opmærksom på ved Losi er, at de bruger tomme-skruer. Det betyder, at du ikke kan bruge dit normale metric-værktøj, men det er ikke noget problem at afskaffe sig et tool-sæt til tomme-skruer.

• Lucas P
    Lucas P Tilmeldt:
    apr 2014

#16   8. jul 2014 Men hvis den 'kun' skal bruges til at kører rundt på vejen og i haven med nogle hop, også en gang imellem ud på en RC bane eller nedlagt crosser bane i nærheden. Har dog tænkt mig at bruge meget tid på at kører så vil ikke skrue i den hver tur jeg har været ude. Ville det så stadig være en god bil? Og hvis der er en som har et andet forslag til en bil der ville passe godt til det den skal bruges til må de da gerne smide et link med til den. Og tusinde tak for alle svarene. Hvis det ender med Losi'en køber jeg nok nogle Ec5 stik og lodder på smiley

• #17   8. jul 2014 Hvis du skal bruge den på crossbane/større hop, kan det godt betale sig at købe en ordenligt bil fra start, istedet for at nøjes med et lidt billigere, det ender med at blive dyrt i reservedele,,.

Husk på at brugte biler ja har lidt skavanker nogen gange, MEEN mange af dem er også opgraderet en del, så det slipper du jo så for,. Jeg har købt 4 brugte biler, og ja det var da lige en skrue hist og her det intet var nævnt om, men større problemet et jeg sku ikk stødt ind i smiley

• #18   27. aug 2014 Undskyld jeg genopliver denne tråd, men jeg er interesseret i samme bil.

Jeg kan godt se det ikke er 2.0 versionen, men 2.0 fås kun som kit og koster temmelig meget mere end RTR. Gør det nogen forskel når det kun er til sjov?

Ellers nogen erfaring med bilen? Morten F: Jeg kan se du har en.

Losi TEN-SCTE RTR udgaven virker som et godt (og bedre?) alternativ til en Slash 4x4.

• #19   27. aug 2014 Det er to vidt forskellige biler - jeg har haft begge slags, og TLR versionen kører på en helt anden måde. Vægtfordelingen og måden den styrer på er væsentlig anderledes, så i min optik er det ikke helt fair at kalde de to biler det samme.

Dog kan der argumenteres for, om TLR versionen er den ekstra mønt værd, for den almindelige version kan du købe RTR for ca. 3.300 dask, hvor TLR render op i noget der ligner seks kilo inden du er færdig.
    Hvis økonomien ikke spiller den store rolle, så ville jeg klart vælge TLR, men den almindelige Ten Scte kører også super fint, så det hele kommer vel an på, hvor dybe lommer man har....

Angående sammenligning med Slash, så vil det være som sammenligne en BMW med Skoda Fabia. Gider ikke engang gå i detaljer, for Slash'en kan bare ikke køre på samme måde, og den er helt igennem lavet af plastic, og dertil er drivlinen ganske enkelt ikke stærk nok.

Håber det hjalp lidt....

• #20   27. aug 2014 3900KV motor står der - dur det med 3S?

http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSB0128

• #21   27. aug 2014 Forskellen på at køre 2s og 3s afgører hvor hurtigt (RPM) motoren drejer rundt. Jeg vil mene at bilen kører fint (sikkert 60 km/t) eller mere på 2s med den rette gearing. Du kan vel godt køre den på 3s, men vær super opmærksom på hvor varm motoren bliver, og du kommer nok til at geare bilen lidt ned, så den ikke bliver alt for hurtig. Jeg har generelt gået efter en maks hastighed på omkring 55-60 km/t på mine SCT (beregnet), og det har passet perfekt til mig. Løber den hurtigere er der næsten tale om speed runs, og du kan i praksis kun køre lige ud. Personlige ville jeg have valgt en lavere KV motor til 3s.

Jeg stiller mig desuden tvivlende overfor om TEN-SCTE's drivlinie kan holde til 3s. Jeg frygter at det slider unødigt hårdt. Men til hjernedød bashing er det sikkert meget sjovt, så længe det varer. smiley

Det bedste vil nok være at tage en snak med forhandleren (f.eks. Holte Modelhobby), og lade ham svare. ESC'en skal jo også kunne tåle 3s.

• #22   27. aug 2014 Jeg kan kun give uffe fuldstændig ret i det han skriver. Jeg har dog ikke haft fornøjelsen af 2.0/TLR, men som uffe også skriver, så er Ten Scte(1.0) alt rigeligt til alm. hygge kørsel og bash, hvis du er til mere seriøs race, så bør du helt klart overveje 2.0(TLR).
    Ang. 3900KV motoren, så er den ikke til 3s, bilen er generelt ikke bygget til 3s, hverken den nye eller den gamle version.

• #23   27. aug 2014 Motorsættet kan i teorien godt køre på 3s, men som Gregers skriver, så hold den på 2s, da den kører rigeligt stærkt på to celler. Især hvis bilen bruges til banekørsel, så er 3s ganske enkelt for voldsomt.

Det er ikke længe siden, at motorsættet i RTR-modellen blev skiftet ud (mener det var 2800kv motor før)

Da motorsættet blev skiftet ud, faldt prisen også fra ca. 3.900 til ca. 3.300 kr, hvilket gør at man kan stille sig spørgsmål om holdbarheden af det nye motorsæt, som bilen er født med, hvilket endvidere vil betyde, at jeg ville holde ekstra øje med temperaturen på motoren efter kørsel.

Summasummarum - hold den på 2s.....

Kommentér på:
Losi TEN-SCTE 2.0

Annonce