2.687 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Brænder tændrør af Brænder tændrør af
Jeg har en FG monster beetle.
Jeg har næsten lige sat nyt tændrør i og så bliver gnisten hurtigt dårlig, så motoren går i stå. Bilen har ikke kørt mere `en 7 tank fuld benzin, så den er ikke brugt ret meget. Er det tændspolen der er tosset ? Eller skal jeg køre med et andet tændrør `en det standart ?
Jeg kører med på aspen benzin og med jet pro tun udstødning.
Er der andre der har været udsat for at deres rc benzin bil laver dette nummer ?
0 synes godt om
okt 2011
Følger: 28 Følgere: 31 RC-enheder: 3 Emner: 4 Svar: 253
Er der blevet indstillet på karburatoren eller er der blevet kørt med de indstillinger den stod på da den blev købt...?
Kan du evt ligge et billede ind, hvor man lige kan se tændrøret..?
Mvh Jacob
aug 2012
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 14
okt 2011
men hvis der aldrig er blevet stillet på karburatoren udover til std indstilling går den meget tænkeligt alt for fed... sovser den meget fra din udstødning...? også en meget god indikator for om en 2-takts motor går fed...
Men få taget et billede af tændrøret så vi kan se det... så er det nemmere at sige om det evt. er det den er gal med...
Kan du evt. huske hvad nr tændrøret har
okt 2011
aug 2012
Jeg har ikke justeret på hvordan tændspolen sidder. Men jeg skal nok tage billede af det. Jeg har kørt på alm benzin med to taks olie og jo så sviner den fra udstødningen. Tak for hjælpen indtil videre
okt 2011
det skal hedde
CMR7H
A tændrøret er 5mm kortere i gevindet så det kommer ikke langt nok ned
aug 2012
Jeg kunne bare huske at det er et NGK, så tog tog resten af navnet inde på iccom. Men jeg kigger efter når jeg kommer hjem
okt 2011
Har en kammerat der havde købt en kasse nye tændrør.. og uanset hvad vi gjorde kunne vi ikke få hans bil til at gå ordentlig tro vi var en 3-4 tændrør igennem, da jeg siger så tag et af mine... der går det op for os at han havde købt CMR7A og da vi sammenligner dem ser vi forskellen på de 5mm i gevind længden... Vi smed så et CMR7H i den og så kørte den perfekt med en lille smule indstilling på karburatoren..
aug 2012
aug 2012
okt 2011
Jeg ville prøve med et sprit nyt tændrør og så en god gang indstilling til at starte med...
Ang. afstanden til svinghjul fra tændspole ser det ikke helt forkert ud..
Men en måde at teste det på er...
Løsne tændspolen
Tag et tyndt visitkort eller det pap som sidder på de reservedele man køber til vores små biler
Drej svinghjulet så magneter rammer tændspolen og spænde den igen..
Håber det giver mening ...
okt 2011
aug 2012
Brænder tændrør af