2.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Christoffer M
Christoffer M
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 14

Brænder tændrør af Brænder tændrør af

Jeg har en FG monster beetle.

Jeg har næsten lige sat nyt tændrør i og så bliver gnisten hurtigt dårlig, så motoren går i stå. Bilen har ikke kørt mere `en 7 tank fuld benzin, så den er ikke brugt ret meget. Er det tændspolen der er tosset ? Eller skal jeg køre med et andet tændrør `en det standart ?
Jeg kører med på aspen benzin og med jet pro tun udstødning.

Er der andre der har været udsat for at deres rc benzin bil laver dette nummer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brænder tændrør af
  • #1   5. aug 2014 Nu skriver du at bilen ikke har kørt mere end 7 tank fulde...
    Er der blevet indstillet på karburatoren eller er der blevet kørt med de indstillinger den stod på da den blev købt...?

Kan du evt ligge et billede ind, hvor man lige kan se tændrøret..?

Mvh Jacob

• #2   5. aug 2014 Jeg har ikke justeret på karburatoren. Jeg er ikke i nærheden af tændrøret lige nu. Men jeg skal nok ligge et billede ind. Men om så karburtoren skal justeres, så hjælper det ikke at jeg renser tændrøret. Det kan ikke lave en ordentlig gnist.

• #3   5. aug 2014 hvis du køre med en alt for fed blanding så tændrøret er smurt ind i sod af ikke forbrændt olie, ja så holder et tændrør ikke længe... smiley

men hvis der aldrig er blevet stillet på karburatoren udover til std indstilling går den meget tænkeligt alt for fed... sovser den meget fra din udstødning...? også en meget god indikator for om en 2-takts motor går fed...

Men få taget et billede af tændrøret så vi kan se det... så er det nemmere at sige om det evt. er det den er gal med...

Kan du evt. huske hvad nr tændrøret har

• #4   5. aug 2014 Men tag osse et billede af hvordan tændspolen sidder over svinghjulet kan osse være afstanden der er for stor så den tænder forkert..

• #5   5. aug 2014 Det er et ngk cmr7a.
    Jeg har ikke justeret på hvordan tændspolen sidder. Men jeg skal nok tage billede af det. Jeg har kørt på alm benzin med to taks olie og jo så sviner den fra udstødningen. Tak for hjælpen indtil videre smiley

• #6   5. aug 2014 okay det hjalp allerede der, du kører som nr 1 på det forkerte tændrør
    det skal hedde
    CMR7H

A tændrøret er 5mm kortere i gevindet så det kommer ikke langt nok ned smiley

• #7   5. aug 2014 Tror fakstik også det er et CMR7H
    Jeg kunne bare huske at det er et NGK, så tog tog resten af navnet inde på iccom. Men jeg kigger efter når jeg kommer hjem smiley

• #8   5. aug 2014 okay det er nemlig rimelig vigtigt

Har en kammerat der havde købt en kasse nye tændrør.. og uanset hvad vi gjorde kunne vi ikke få hans bil til at gå ordentlig tro vi var en 3-4 tændrør igennem, da jeg siger så tag et af mine... der går det op for os at han havde købt CMR7A og da vi sammenligner dem ser vi forskellen på de 5mm i gevind længden... Vi smed så et CMR7H i den og så kørte den perfekt med en lille smule indstilling på karburatoren..

• #9   5. aug 2014 Nå det er derfor du ved at der er den forskel på tændrørene. Men jo det er godt nok et CMR7H i min. Men som du skriver så for min en for fed blandning, tændrøret er sort og ikke brundt. Her er billeder. Tror du så bare at det er fordi jeg skal juster blandingen på den ? Jeg troede ikke at en for fed blandning kunne aflive et tændrør på så kort tid.

profilbillede
  • #10   5. aug 2014 og her af tændspolen

profilbillede
  • #11   5. aug 2014 Okay så langt så godt smiley

Jeg ville prøve med et sprit nyt tændrør og så en god gang indstilling til at starte med...

Ang. afstanden til svinghjul fra tændspole ser det ikke helt forkert ud..
    Men en måde at teste det på er...
    Løsne tændspolen
    Tag et tyndt visitkort eller det pap som sidder på de reservedele man køber til vores små biler smiley og sæt i mellem som afstands stykke...
    Drej svinghjulet så magneter rammer tændspolen og spænde den igen..
    Håber det giver mening ...

• #12   5. aug 2014 Synes dog at det tændrør kunne være meget værre... så skulle du se nogle af mine aflagte smiley

• #13   5. aug 2014 Jo tak det giver god mening smiley tændrøret har også set værre ud, har renset det. Men det hjalp ikke særlig meget. Jeg prøver med et nyt tændrør og en indstilling smiley

Kommentér på:
Brænder tændrør af

Annonce