Turnigy trackstar 1/8 problemer? Turnigy trackstar 1/8 problemer?
Jeg købte for længe siden sådan et ECS/motor combo, hos hobbyking til min Revo 3,3, og har først for alvor fået leget lidt med det nu, der er ikke nogen vedledning i pakken, og den vejledning der ligger online er forkert, (den omhandler dioder i andre farver end min ESC har)
Det er det her sæt jeg har. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25143__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_2100KV_120A.html
Jeg har prøvet at lave en kalibrering udfra div andre vejledninger, og jeg tror det virkede, den kan da kører forlæns, men kun nogen gange baglæns, det er ligesom om den gider hver anden eller hver tredje gang, også kører den stadig når man holder throttle i neutral bagefter
Det skal siges at forlæns virker fint, der er masser af power på..
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 353
dec 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 353
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
Jeg har været ude for esc'er hvor man skulle trykke på en knap på esc'en for at springe videre og det kan være ret vanskeligt at finde ud af uden manual.
Har du prøvet forskellige indstillinger på din sender? De skriver godt nok i manualen at throttle kanalen skal være i reverse, men prøv begge dele. Sørg for at dine end points / trim er i neutral før du starter.
Hvis du har en anden sender / modtager så prøv at skifte og se om de hjælper.
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
Hvis du finder tricket, må du iøvrigt gerne lige skrive i tråden - jeg har selv lige fået samme motor kombo ind af døren og skal snart installere den i en basher til lidt vinterkørsel.
dec 2008
jeg tror min er blevet kalibreret, ved at tænde ESC med SET knappen trykket ned og full throttle, så skulle led blinke rød, og blive fast rød.. den blinkede så grøn og blev fast grøn, også full reverse, hvor det var modsat, som det så også var her, også neutral, hvor begge lamper blinker og bliver faste.. så den del lyder meget rigtig. bortset fra farverne ikke passer..
Men jeg har stadig problemer med at bakke, den fungere ikke rigtigt, jeg må lige kigge på det imorgen..
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 60 RC-enheder: 5 Emner: 16 Svar: 540
dec 2008
Flere manualer nævner noget om Bip, men der er intet der bipper når jeg leger med det... det gør det kun når man tænder normalt, så bipper den når den er klar til at kører.
Men ellers tak for hjælpen, det ville have været dejligt hvis det var den rigtige
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 RC-enheder: 6 Emner: 4 Svar: 8
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39549
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.991
Har selv kortvarigt haft samme motor sæt.
Der var dig der skrev en pb ikke? Der skrev du 3.3 og gik ud fra det var nitro du havde.
Mindes også lidt sjov ud fra manualen mht diodernes farve, men gjorde som der stod uden skæve til farverne så spillede det.
Husk at dine sender indstillinger for epa / end point skal være nul stillede, ABS slået fra, throttle skal stå i reverse inden du kalibrerer.
Mht. til program kortet kan det da ikke hjælpe på nogen som helst problemer, der er kun ganske få indstillinger man kan røre ved og ingen af dem er realateret til kalibreringen.
dec 2008
On my TT Cougar 2.4ghz radio set, I had to reverse the throttle channel in order to program the receiver to the ESC.
To program your receiver to your ESC
1; With ESC power OFF, turn on your transmitter,
2: Push and hold the programming button on the ESC (next to the main power switch).
3: Keep holding the programming button until the LED stays solid red, then release the button.
4: On your transmitter, move the throttle to full and hold it there until the red LED flashes and then goes back to solid red.
5: Now move the transmitter to full reverse and hold it there until the green LED flashes then turn solid green.
6: Now release the transmitter throttle control so it goes naturally to the neutral point and wait for both the red & green LED’s to flash then both stay lit.
7: Leave your transmitter turned on, turn off the ESC power switch, then turn it back on, but this time DO NOT press the programming button.
8: After a couple of seconds, you will hear a few ‘check bleeps’ to confirm RX/TX connection, and you are ready to go!
9: If you don’t get the ‘check bleeps’, then retry the sequence, the ESC will not drive the motor until the ESC recognises RX/TX connection, and the ‘check bleeps’ are heard.
10: IMPORTANT - If fitted/available, re program your RX/TX failsafe points so your failsafe point is now set to THE NEUTRAL POINT, especially if you’re coming from nitro, as remember, your RX/TX will put your motor into full reverse (which will now be forward if you’re throttle channel is reversed) if your transmitter is powered off whilst your ESC is left on, which is not a good idea!
Have fun!
Og den kommer fra det her sæt som er magen til mit bare 2300kv. den virker der er det kun byttet rundt på led farverne, den her starter med rød, min starter med grøn.
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html
dec 2008
Jeg kan også fint få min kalibreret på den måde, men når jeg så prøver den, kører den baglæns når den skulle kører forlæns, så siger nogen man bare skal bytte rundt på 2 motorledninger, og det har jeg gjort mange gange, ja nu kører den den rigtige vej, men langsomt forlæns og lynhurtigt baglæns, og ikke længere nogen bremse..
Så kan jeg sætte ledningerne på mottoren tilbage hvor de var og bytte på senderen, der virker forlæns hurtigt, og bremse virker men ingen bak, eller kun en gang imellem og meget tilfældigt. Hmm måske det er min sender der ikke virker ordenligt..
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.991
Dog med throttle i reverse og alle epa osv i 0.
maj 2014
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 66
Turnigy trackstar 1/8 problemer?