{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Slash 2WD velineon 3500kv {{forumTopicSubject}}

Hej RG

Jeg har nogle spørgsmål ang motor, esc og gearing.

Jeg er igen blevet den lykkelige ejer af en slash 2wd med vxl system. Dog er esc brændt af.

Ved ikke helt om jeg skal købe et helt nyt motor sæt eller bare en ny esc?
Vil gerne køre på 7.4 Lipo og gerne kunne køre 60km/t+og wheeilie??

Og hvad gør det hvis jeg går ned til 2000kv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slash 2WD velineon 3500kv
  • #1   2. nov 2014 Det skal lige siges at esc'en er død i den forstand, at den tænder når batteriet bliver sat til og så kan man ikke komme ud af indstillings mode. Der hvor den blinker 1-2-3 rød. Og hvis den endelig kommer ud og det, så blinker den grøn, til man sætter på throttle trim, og så går den tilbage til at blinke rød

  • #2   2. nov 2014 Jeg ville helt droppe det der Velineon og købe et sæt fra f.eks. Hobbywing eller Turnigy.

  • #3   2. nov 2014 Iøvrigt kører jeg selv med Turnigy Trackstar 120A 2300Kv, og det kører bare forrygende i min Slash 4x4

  • #4   2. nov 2014 Hvad kære du med af lipo??

  • #5   2. nov 2014 7,4 Turnigy

  • #6   2. nov 2014 sidewinder 3, ikke voldsomt dyr, og rykker bedre end den du har i nu.. smiley

  • #7   2. nov 2014 Hvad betyder det når jeg går ned i kv?? Synes jeg har læst at de får mere bund træk, men langsommere på toppen?

  • #8   3. nov 2014 Det lyder som om du er ramt af sticky button problemet, skil den ad og rens under set knappen .

  • #9   3. nov 2014 Har haft den skilt ad, og har prøvet at trykke mens den var åben, det hjalp heller ikke?

  • #10   3. nov 2014 Hej Bjarne. Hvis du går ned i kv og ikke ændrer andet vil du få lavere effekt. Lavere effekt giver både mindre acceleration og topfart.
    Hvis jeg forstår dig korrekt vil du gerne have mere fart og acceleration end det originale velineon sæt? Hvis du ikke vil øge spændingen er du nødt til at øge kv. Dvs finde en motor på fx 4200kv. Det vil øge motorens effekt. Da spændingen er den samme vil motoren trække mere strøm og du er derfor nødt til at sikre dig at motor og esc kan klare den øgede strøm. Med motoren er det relativt simpelt at klare da der er en rimelig sammenhæng mellem motorens vægt og dens evne til at håndtere strøm.
    Hvis du vil have større muskler vil jeg som regel anbefale at øge spændingen og motorstørrelsen. Og så justere det ved at vælge lavere kv og korrekt gearing.
    Et eksempel er min slash 4x4: jeg øgede spændingen fra 2S til 3S. For at få det til at passe valgte jeg en ny motor med lavere kv (castle 1415, 2400kv). Teoretisk ændrer det ikke noget, men motoren er lidt mere effektiv end velineon så den yder mere. Samtidig er den tungere og kan dermed håndtere mere effekt.
    Bare for sjov vil jeg udskifte motoren med en casstle 1512 2650 kv. Den vil køre lidt hurtigere, men fordi den er væsentligt tungere vil jeg kunne gå op til 4S hvor jeg forventer at den bliver helt åndssvag. Muligvis bliver det for meget for køreegenskaber og esc, men den tid den sorg... smiley

    Mvh Nicolai


  • #11   6. nov 2014 hej bjarne, det lyder som om din powerknap har fået lidt skidt i sig og sidder fast... prøv lige med en kompressor eller ligende.

  • #12   6. nov 2014 Jamen jeg har jo haft skilt den helt ad, og prøvet at trykke på knappen, altså uden den Blåknap

Kommentér på:
Slash 2WD velineon 3500kv

Annonce