792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Konvertering af Servo Konvertering af Servo

Idag sad jeg hygge skruede på min "nye" Xray 808. Sad og ægrede mig lidt over jeg ikke havde en velegnet servo.

Sad og kiggede på en Align DS610. Fuld funktionsdygtig, meget hurtig og rimelig stærk (10kg). Dertil en afbrændt Savox SG1256. Stærk, rimlig hurtig. Dog med afbrændt elektronik, efter en BEC fejlede.

Align er en rebranded Savox servo. Jeg er helt overbevist om Align DS610 er en SG1258.

Hvis jeg lavede en produktion af f.eks. servoer, ville jeg da bare geare den om for at opnå højere hastighed, eller ned for kraft. Hmm..

Jeg skiller DS610eren og SG1256eren side om side. Det er 100% identiske, pånær 2 tandhjul. Hvor at SG1256eren er gearet til mere kraft /lavere hastighed. De 2 printkort er helt identiske.

Jeg montere tandhjulene fra SG1256eren i min DS610, og vupti. Nu har jeg mig en fin styreservo til min Xray smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konvertering af Servo
  • #1   8. nov 2014 Ja, det er tydeligt hos nogle mærker, at det er forskellige gearinger der skifter servoens karakteristika i en hel stribe af modellerne.
    Men som du skriver - det er jo sådan det virker :-9

• #2   8. nov 2014 Selvf er det sådan. Men har Align ikke eksisteret i mange år før Savox kom frem ?
    Så måske Savox bare er samme mel i nye poser

• #3   9. nov 2014 Tjoe, men Align laver primært Helikoptere. De rebrander gerne ting til deres helikoptere. Mener bla også de har rebranded en O.S. 0.55 hyper motor.

Align DS610 servoen er tiltænkt som swash servo på 600 og 700 størrelse helikoptere, hvor der er brug for rimelig kraft 10-10kg og hurtighed. 0.08 til 0.10s.

• #4   9. nov 2014 Yes.. jeg her helt enig - de er fuldstændig ens og kommer efter sigende (på indernettet) fra samme fabrik - lidt blandede udsagn - nogle påstår alle Align og Savox er fra samme frabrik, men det er jeg ikke sikker på. Købte en stak DS610 på udsalg fordi DS610 er en forholdsvis 'lille' servo i heli verdenen. Men det er da stadig en ret ok styreservo til rc bil. Dog ska man lige overveje om man er ok med at køre den med mere strøm end den er beregnet til. (6v - 7.4v) det kan betyde væsentlig reduceret levetid.
    Jeg har den selv i brug som styreservo i nogle TC nitro biler på 6v.

Kommentér på:
Konvertering af Servo

Annonce