{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Kenneth H
Kenneth H
Tilmeldt:
6. okt 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Drift - Opsætning af CS?? {{forumTopicSubject}}

Hey,


Vi er nogle gutter som er nye i det drift halløj her, og jeg har fået købt mig en MST FS-01D af en bruger herinde, den kører super fint og jeg syntes jeg har ret nemt ved at styre den.

Min bror har en MST MS-01D, Og den syntes jeg er lidt mere hurtig til at smide røven og mister kontrol.

Jeg har så købt en til min kammerat også en MST MS-01D
men lige netop denne bil kan jeg dårligt nok køre lige med, uden at den drejer rundt om sig selv, jeg kan godt køre sidelæns med den, men det er nærmest umuligt at rette op og skifte retning.
Når jeg så kommer tilbage til min egen FS-01D har jeg ingen problemer. Vi alle 3 har samme sendere og der er ingen settings hverken på bil eller sender der gør at der burde være nogen mærkbar forskel.

Mit spørgsmål er så, kan dette skyldes at vi skal lege med forskellige countersteer setup eller hvad hulen kan det skyldes at MS-01D bilerne er markant sværere at køre ?

Vi kører på beton og har prøvet mange forskellige fælge og dæk.

Hjælp til dette modtages ekstremt gerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift - Opsætning af CS??
  • #1   22. dec 2014 Hvis setuppet bare er kastet sammen, så er der en klar grund til forskellene, og det er motorplaceringen.

    Har i countersteer/CS i bilerne nu?
    Hvilke dæk bruger i?
    Hvilke fjedre og eventuelt hvilken olie?
    Kører i med låst differentiale (også kendt som spool) i bag og oneway foran?
    Der kan garanteret findes en masse ting, men jeg kan ikke rådgive uden at vide lidt om jeres nuværende setups. Faktisk er det nemmest og bedst hvis i kigger forbi en klub, men jeg tror desværre ikke vi kører igen i det sjællandske før i 2015.

    Men jeg skal med glæde hjælpe Jer, så fyr bare løs. smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #2   22. dec 2014 Dæk har vi prøvet det meste.
    Fjedre mærke kender jeg ikke, alle biler er købt brugt, men de virker meget døde i det.
    låst diff bagi og ved ikke hvad oneway diff er og gør.



  • #3   22. dec 2014 Et oneway kan kun trække en vej. Hjulene ruller derfor frit når du går af gassen, og dermed fungerer det som en håndbremse i en rigtig bil. Det er virkelig godt til CS drifting.

    Kontroldækket i serien hedder MST CSR Hard (sølv compound), og de er meget nemme at lave setup til.



  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   22. dec 2014 Hmm ok, når jeg tager fat i det ene forhjul, drejer det frit rundt uden at andre drejer, men "bakker" jeg med det kører baghjulene med rundt

  • #5   23. dec 2014 Hvis det lyster så er vi nogle erfarne driftere på Facebook: Dot1Drift og den lokale klub i Glostrup, Copenhagen Drift Club..

    Vi kører Søndag i Glostrup indendørs på tæppe, der kunne i få tips.. eller på facebook


  • #6   23. dec 2014 Så har du et one way i bilen. Den kan sagtens bare snurre rundt for jer, hvis i ikke bruger speederen rigtigt - så snart du går af gassen vil motoren typisk stoppe og dermed blokere baghjulene. Det er her du så skal styre kontra og gå på gassen igen med det samme. smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #7   23. dec 2014 Ok det kunne godt være jeg skulle tage nogle biler med ud i en klub og få nogle til at prøvekøre dem og se hvordan de er sat op, for jeg syntes godt nok de MST-01D biler er ekstremt svære at bare køre ligeud, hvorimod min FS-01D er markant nemmere

  • #8   23. dec 2014 Din FS-01D køre super godt.
    NMRacing det er min gamle FS-01D han køre med. og den er sat op med 1,82CS, Oneway, og nogle bløde fjedre..
    Men som NMRacing siger, tag ud i deres klub og få noget hjælp/Setup tips. det er en rigtig god ide.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #9   23. dec 2014 Hey Buch, ja den jeg har købt af dig kører fantastisk i forhold til de andre MS-01D min bror og kammerat har.
    Der er kæmpe forskel på at køre dem, så det ville nok være smart at få nogle til at se på de to MS-01D biler, om der skal ændres noget.

    Tak for svarene, hvornår kører de/i igen i glostrup?


  • #10   23. dec 2014 Ahh Kenneth så det er dig der har min gamle FS'er (det er mig der oprindeligt købte den, kørte med den en sæson og solgte den så til Buch).

    En ting mht. MS'erne du ikke har nævnt, er hvilken version det er.
    Med FS'eren er det ret nemt, da der kun er 1 smiley
    MS'erne kommer i både RTR, S, Pro (v. 1, 2 og 3) samt VIP (v. 1 og 2).
    Alt efter version, er det hhv. sværere eller lettere at ændre setup på dem.

    En MS har brug for en rigtig blød bagende, da den ellers som du selv siger, smider røven alt for nemt.
    Prøv at rette camberen op i bag, til den er meget tæt på 0 grader.
    En sidste ting der gør rimelig meget, er evt. at sætte en 1 eller 2mm skive, under det link der styrer Toe på bagenden (på selve chassis siden).
    Det minimere mængden af dynamisk toe-in på bagenden, under kompression af ophænget.
    Det gør den lidt mere forudsigelig, da geometrien på bagakslen ikke ændres så markant hele tiden.

    En ting du bliver nødt til at huske på med din FS'er.
    Er at den har været i hænderne, på nogen af de mest erfarende driftere her i landet.
    Så det bedste du kan gøre med de andre, er at tage dem med ned til gutterne i Glostrup. Så skal de nok få styr på de MS'ere smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #11   23. dec 2014 Hey der, ja det er så mig der har den FS'er nu, den er rigtig fin, men jeg kører nok knapt så godt som jer haha smiley

    Hvad angår MS'erne så har jeg godt set at der er forskellige versioner inde på maxspeedtechnology, men har ikke lige studeret forskellene nøje, den ene MS'er som er min brors er også købt af en ovre i Esbjerg og er fuldt opgraderet overalt, den sidste MS'er er knapt så opgraderet, dog med alt det vigtigste.

    Men ja jeg kontakter dem og hører om de gider kigge nærmere på vores tragedie MS'er biler så de forhåbentlig kan køre bedre end hvad de gør nu smiley


  • #12   24. dec 2014 Sagtens. Du kommer bare til Glostrup - jeg skal nok lige formidle info. smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #13   24. dec 2014 Sweet nok, det lyder fedt

  • #14   25. dec 2014 gruppen der køre i glostrup
    https://www.facebook.com/groups/cphdrift/

    siden til glostrup rc drift giv den et like ;D
    https://www.facebook.com/glostruprcdc

    dot1`s gruppe
    https://www.facebook.com/groups/dot1driftdk/

    velkommen til og håber at se jer i det nye år ;D



  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #15   25. dec 2014 Perfekt takker, jeg ser lige hvornår vi kan kigge ud forbi

Kommentér på:
Drift - Opsætning af CS??

Annonce