845 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
lade spænding på LIPO lade spænding på LIPO
Hej!
Har lige fået en ny avanceret lader. hvor jeg skal indtaste slut spænding, på hver cellerne.
Den burde vel være 3.7volt ?
Men man kan vælge op til 4.2volt
Hvad skal den stå på, for at batteriet er mest optimalt?
Mvh. Rasmus C
0 synes godt om
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.951
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 14
er det for at skabe lidt over spænding, ligesom at et 12volt bilbatteri kører med op til 14.4 volt?
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.338
mar 2010
tak for hurtigt svar
mar 2010
okt 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Pft.
BM
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.951
Jeg har ALDRIG ladet et lipo til storage trods de har ligget i op til et år.
Har ALDRIG på den front haft et batteri der er gået til.
Her på RCG er Lipo batterier ofte omtalt med stor mystik og fare på højde de første rum vandringer og forsvundne skive i Bermuda trekanten.
Der sidder Lipo batterier i alt muligt fra bærbare computere til have redskaber.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Min egen erfaring med LiPo er jeg har to LiPo pakker af ukendt fabrikat som jeg havde ladet helt op fordi jeg skulle bruge dem et par dage senere. Men da jeg så aldrig kom til at bruge dem de dage senere og faktisk glemte alt om dem i over et år. Da jeg så fandt dem igen havde de pustet sig op og jeg tænkte Nå de er færdige, men da jeg målte på dem var der lige så meget strøm på dem, som da jeg lagde dem væk to år tidligere.
Jeg undrede mig over, hvorfor de stadig virkede når de havde pustet sig op. Det skal siges det er hardcase pakker jeg snakker om og de havde pustet sig så meget op, at kassen som var svejst rundt i samlingen, var blevet tvunget op. Så det er alligevel noget de har pustet sig op. Nå men hvor om alting er, så har jeg haft andre LiPo pakker, som har lagt opladet i over et år. Uden at de har pustet sig op eller vist tegn på, at de er blevet dårlige på nogen måde.
Om det er fordi dem som har pustet sig op, er af ringere beskaffenhed ved jeg ikke. Men nogle pakker puster sig op og andre gør ikke. Der er bare nogle ting der kan få dem til det, men det er ikke sikkert det sker. Man skal bare være opmærksom på, hvad det er man har med at gøre og så selv bestemme hvordan man vil agere ud fra det.
mar 2010
men så taber de blot lidt styrke , og skal lades igen
lade spænding på LIPO