Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lade spænding på LIPO
  • #1   13. jan 2015 4,2

• #2   13. jan 2015 okay tak smiley
    er det for at skabe lidt over spænding, ligesom at et 12volt bilbatteri kører med op til 14.4 volt? smiley

• #3   13. jan 2015 Nej Det er fordi nominel spænding for et NiMh er 1,2 V pr celle ved 14,4 giver det 12 celler i serie. En Lipo er derimod fra 3,0V til 4,2V per celle Under 2,8V SKAL det lades eller skal det i skralden.

• #4   13. jan 2015 okay, jeg sætter den tik 4.2.

tak for hurtigt svar smiley

• #6   13. jan 2015 okay, tak. smiley

• BM
    BM Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   14. jan 2015 Hvad er "kort tid" ? Dage uger? Hvad sker der hvis man ikke sætter dem i storage mode og lader dem ligge ubrugt?

Pft.
    BM

• #8   14. jan 2015 Så vil jeg igen dele ud af erfaringer.
    Jeg har ALDRIG ladet et lipo til storage trods de har ligget i op til et år.
    Har ALDRIG på den front haft et batteri der er gået til.

Her på RCG er Lipo batterier ofte omtalt med stor mystik og fare på højde de første rum vandringer og forsvundne skive i Bermuda trekanten.

Der sidder Lipo batterier i alt muligt fra bærbare computere til have redskaber.

• #9   14. jan 2015 Jeg vil gerne tilslutte mig Jan's seneste indlæg.

Min egen erfaring med LiPo er jeg har to LiPo pakker af ukendt fabrikat som jeg havde ladet helt op fordi jeg skulle bruge dem et par dage senere. Men da jeg så aldrig kom til at bruge dem de dage senere og faktisk glemte alt om dem i over et år. Da jeg så fandt dem igen havde de pustet sig op og jeg tænkte Nå de er færdige, men da jeg målte på dem var der lige så meget strøm på dem, som da jeg lagde dem væk to år tidligere.

Jeg undrede mig over, hvorfor de stadig virkede når de havde pustet sig op. Det skal siges det er hardcase pakker jeg snakker om og de havde pustet sig så meget op, at kassen som var svejst rundt i samlingen, var blevet tvunget op. Så det er alligevel noget de har pustet sig op. Nå men hvor om alting er, så har jeg haft andre LiPo pakker, som har lagt opladet i over et år. Uden at de har pustet sig op eller vist tegn på, at de er blevet dårlige på nogen måde.

Om det er fordi dem som har pustet sig op, er af ringere beskaffenhed ved jeg ikke. Men nogle pakker puster sig op og andre gør ikke. Der er bare nogle ting der kan få dem til det, men det er ikke sikkert det sker. Man skal bare være opmærksom på, hvad det er man har med at gøre og så selv bestemme hvordan man vil agere ud fra det.

• #10   14. jan 2015 jeg har altid ladet mine helt op, selvom jeg godt ved de ikke må. og de har tit også lagt lang tid..

men så taber de blot lidt styrke , og skal lades igen smiley

Kommentér på:
lade spænding på LIPO

Annonce