665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Vigtig viden om : Udstødninger. Vigtig viden om : Udstødninger.

Følgende artikkel rummer mange gode tips om hvordan en udstødning egentlig virker og påvirker vore nitromotorer.

(link fjernet)

Det er ingen garanti, at købe en ny fin tunpotte til måske 1000,- , Måske kommer den ikke til at fungere bedere end stock potten !!! - læs og spar penge !


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vigtig viden om : Udstødninger.
  • #1   28. sep 2005 Lidt meget sådan lige at læse på den her tid af dagen..

    Men han har da fat i noget af det rigtige, skimmede det lige igennem.

    Håber bare at der komme en lidt enklererer forklaring ? Ved du evt. hvor der er sådan en.?


  • #2   28. sep 2005 Desværre virker det som om dette emne ikke er simpelt - sorry ! Jeg kan ikke forklare det kortere.

    Men læs lidt i løbet af de næste dage, hvis det er lidt tungt ! - jeg tror det er fornuftige overvejelser.


  • #3   28. sep 2005 Prøv at læse den sidste del af artikkelen først og se på det sidste billede.
    der står bl.a som en slags konklussion :

    That's right; you can tune a tuned pipe!

    The header's length has a significant impact on performance. It's much like a trombone: you slide it out farther, and it resonates at a lower pitch. Slide it out less, and it resonates at a higher pitch—same thing with tuned pipes. Experiment by cutting 1/8 inch at a time off the header, and run the engine between cuts. The idea is to keep cutting until, as the boys from across the pond say, it's really "on song." That means the engine and exhaust system are in sync and singing in harmony. This is when the engine makes the most power. The rule of thumb is that a longer header is better for bottom-end power, while a shorter header makes your engine scream on the top end. You can go too far in either direction, so don't be reckless; you'll do more harm than good



  • #4   29. sep 2005 Tager lidt tid at tygge, at sig igenem teksten, men altid godt med noget nyttigt info.

  • #5   29. sep 2005 Dem der har (og spiller) Virtual RC, ved at dette kan ændres i opsætningen. Om dette har nogen reel praktisk betydning, kan jeg ikke sige. Men ved marginalerne gælder alle knep jo.

Kommentér på:
Vigtig viden om : Udstødninger.

Annonce