980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nitro eller El? Nitro eller El?

Hej jeg har gået længe og tænkt over at købe en buggy ved bare ikk om det skal være nitro eller El.
Nitro: nitro rc'er er jo de hurtigste og nok også sjoveste at køre med, men tror nok det er pisse dyrt i nitro for jeg ville købe 5L 16% nitro til 350,- når jeg skal købe nitro brændstof. så jeg kunne rigtig gerne tænke mig en nitro buggy men det bliver dyrt.
El: el rc'er er ikke så hurtige og det er træls at skal lade batterier op værd gang man har kørt dem flade. men så er de jo billige at køre med. man skal kun betale strøm, og batterier og lader vis man skal have ekstra af det, og jeg har fået et tilbug hvor jeg kan købe 8X 3200mah batterier og en 5000ma lader til kun 800kr. og jeg har allerede 2X 3200mah batterier og en 1850mah batteri og så en skod lader på 500ma. men hvad synes i jeg skal købe?
Nitro eller El? og jeg tror også at jeg kommer til at køre mest på græs og også lidt grus men ville aldrig køre på alsfald med en nitro, da jeg har hørt at efter kun 3 tank fulde er dækkene slidt op. og skal også køre meget på flyve hop. så hvad synes i? Nitro eller El?

PS: kan købe en El buggy til 800kr i USA og en Nitro Buggy til 800kr også i USA.(altså til samme pris)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nitro eller El?
  • #1   6. mar 2007 du skal jo lade baterier op til dem bekke så det er jo med hvad man vil køre med men ja nitro er sjovere men også noget mere bøvlet

• #2   6. mar 2007 Hvis du skal købe en nitro så skal du købe en god bil sådan at du får den rigtig følese at hvad det er at køre med nitro og ikke sådan noget til 800kr og måske et mærke man kender og så er det en meget god ide at købe den hjemme det gjore jeg jeg har købt en inferno us sport til 3800.kr tror jeg nok og dne her jeg købt i holte model hobby og da det er min første bil kan jeg bare gå der op og så vil de meget gerne hjæle mig med den og at køre den til og sådan noget, det er min mening om det.

MvH Chriss

• #3   6. mar 2007 hvordan bøvlet?

• #4   6. mar 2007 Hvad er det for noget vås med at el er langsommere end nitro ?? Sådan som tingene står nu, så tror sgu det er lige før el bilerne er hurtigere end nitro. Altså i de seriøse klasser self.

El bilerne kan sagtens komme op på 100km/t idag...Det kan nitro også, men SLET ikke ligeså hurtigt. El bilerne er hurtigere i acceleration end nitro bilerne.

Jeg ville starte med den el buggy du snakker om, da nitro godt kan værre vanskeligt vis bilen ikke er itop. Du skal jo indstille en nitro motor stortset efter hvergang du har kørt...ellers vil den yde 100%.

Når du skal ud og købe nitro, skal du ihvertfald give mindt 2000,-. Vil sige at det er dumt at købe for under, da det er noget billigt ragelse meget af det. Og køb for gudsskyld ny ! Vis du køber brugt, kan du risikere du bliver hurtigt træt af rc, og derfor dropper det. Det ville jo værre synd.

Køb et mærke, som er kendt, du ved er let at skaffe dele til, og evt. nogle du kender har samme model/mærke. Det kan tit hjælpe vis man kender nogle som har erfaring, og evt. har haft samme problem som dig, vis du skulle have et problem med din bil.

• #5   6. mar 2007 Fordele:
    El: Kan køre overalt, da den ikke støjer. verdensrekorden i Speed haves af en El bil.

Nitro: Mere power og lettere at have lang køretid på, uden investering i mange dyre batterier, hurtig at tanke op.
    Mange at køre sammen med.

Benzin: Stor, billigt brandstof, lang køretid pr tank. Let at skrue på, selv for dem med store hænder. Den der håndteres mest som en Rigtig bil i køreegenskaber.

Ulemper:
    El: Dyrt hvis man vil have mange batterier, og langsom at "tanke op"
    Ofte små modeller der ikke kan klare så meget, men man kan få GODE El Modeller i op til 1/5

Nitro: Dyrt brændstof, skal rimelig ofte justeres, motor slides hurtigt. De bedre modeller er meget holdbare ved vild kørsel/hop.

Benzin: Stor, så den kræver PLADS, Dyr i anskaffelse. Tung(10kg+) da den er stor, så besværlig at have med i offentlig transport.
    Ikke så mange steder at køre, men er på vej frem, og priserne er på vej ned.

• #6   6. mar 2007 Jeg foretrækker selv Benzin.

• #7   7. mar 2007 okay tak. tror måske det bliver el
    køber bare en hurtigere motor og bedre fatregulator.

• #8   7. mar 2007 Det kommer HELT an på hvor meget du har tænkt dig at køre smiley

Udfra det du skriver tror jeg du skal vælge el. Den skal ikke rengøres nær så meget, og den kan altså blive mindst ligeså hidsig som en nitro!

Og EL har altid vildest trækkraft da de tager ved LIGE med det samme, hvorimod benzin/nitro modeller jo skal have åbnet karburatoren, blandingen skal sprøjtes ind og forbrændes, og så ud igen, før der kommer kraft ud af det smiley

Kommentér på:
Nitro eller El?

Annonce