Off-Roader Revo "3.3" Mamba edition 2010
1.822 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Kommentarer
Off-Roader Revo "3.3" Mamba edition
Årgang:
2010
Drivkraft:
Mamba Monster/Neu-Castle 2200kv Motor Combo
Cells: 6s LiPo
Continuous: 120A*
Resistance: 0.0003 ohms per phase
Brake: Proportional with adjustable curve
Reversible: Yes - with lockout
Low Voltage Cutoff: Programmable
Weight w/wires: 121g
Connector: 6.5mm bullet
Max Input Volts: 25.2
Amp Rating*: 120
Weight: 424g
Motor Diameter: 39.98mm
41.78mm with fins
Motor Length: 75.18mm
Shaft: 5mm
Jeg har kombineret den med et Turnigy 18.5volts 5 cells 5000mAh 20/30C Lipo og 2 stk Flightmax 4000 3 cells (22.2 volt) 40C
Cells: 6s LiPo
Continuous: 120A*
Resistance: 0.0003 ohms per phase
Brake: Proportional with adjustable curve
Reversible: Yes - with lockout
Low Voltage Cutoff: Programmable
Weight w/wires: 121g
Connector: 6.5mm bullet
Max Input Volts: 25.2
Amp Rating*: 120
Weight: 424g
Motor Diameter: 39.98mm
41.78mm with fins
Motor Length: 75.18mm
Shaft: 5mm
Jeg har kombineret den med et Turnigy 18.5volts 5 cells 5000mAh 20/30C Lipo og 2 stk Flightmax 4000 3 cells (22.2 volt) 40C
Topfart
80-115 Km/t alt efter gearing og batteri (under alle omstændigheder en del hurtigere en med nitro motoren)
4 WD
2 trins gear kasse: Gear Ratio (1st Gear) 15.75:1
Gear Ratio (2nd Gear) 10.05:1
Med 5 cells lipo yder den 6.8 hk (over et langt bredere område end en brændstof bil)
Med 6 cells lipo yder den over 8 hk
4 WD
2 trins gear kasse: Gear Ratio (1st Gear) 15.75:1
Gear Ratio (2nd Gear) 10.05:1
Med 5 cells lipo yder den 6.8 hk (over et langt bredere område end en brændstof bil)
Med 6 cells lipo yder den over 8 hk
Størrelse
1/8
Længde 525mm
Højde 264mm
Hjulafstand 348mm
Længde 525mm
Højde 264mm
Hjulafstand 348mm
Vægt
Oprindligt 4.448kg uden Nitro i tanken så vil skyde på at den vejer omkring 4.5 - 5kg køreklar nu.
Ekstraudstyr
Næsten alt pånær chassis
Single styreservo
Lipo-overvågning så jeg kan holde øje med samlet og de individuelle cellers volt udefra når jeg kører.
Diskrete skilte med "brushless inside"
Swaybar-kit
Spectrum DX3s med telemetri
Bred-bygningssæt (ikke monteret endnu)
Wing mount + black wing (bestilt)
Wheeliebarmount + wheeliebar (bestilt)
Ventileret skivebremse
Single styreservo
Lipo-overvågning så jeg kan holde øje med samlet og de individuelle cellers volt udefra når jeg kører.
Diskrete skilte med "brushless inside"
Swaybar-kit
Spectrum DX3s med telemetri
Bred-bygningssæt (ikke monteret endnu)
Wing mount + black wing (bestilt)
Wheeliebarmount + wheeliebar (bestilt)
Ventileret skivebremse
Bemærkninger
Her er så min Revo 3.3 jeg har ombygget til Brushless, den er ikke helt færdig endnu (har lige bestilt de sidste detaljer til den idag) Men kunne ikke vente med at oprette den. Den har efterhånden været undervejs et stykke tid, men ville gerne bygge den helt rigtigt. Jeg har lavet denne bil fordi jeg synes nitro er for langsomt, uholdbart og gider ikke justere den konstant. Jeg overvejede derfor at købe en E-revo brushless edition, men synes ærlig talt at den er for spinkel, uholdbar og plastic-agtig - så måtte jeg jo bygge min egen. Jeg har valgt at bygge den på en 3.3 fordi bunden er længere end på en 2.5 så forhjulene er nemmere at holde nede på jorden. Jeg har dog også en 2.5 bund til at ligge hvis jeg ombestremmer mig.
Off-Roader Revo "3.3" Mamba edition
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Hej Bo
Bruger du mekaniske bremser eller hvordan har du låst den til at bruge bremserne fra esc'en?
Kan du bakke?
Mvh.
Jesper
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Tak for info.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Hej Bo
Bruger du almindelig pinion og de mekaniske bremser med dette setup?
Jeg har selv lige købt RC-monster mountet til min Revo.
Er der andet jeg skal være opmærksom på, udover jeg skal have et batterytray selvfølgelig.
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
På taget henad asfalten altså!
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 4
jeg er heldigvis ikke misundelig på denne bil ! ! !
aug 2009
Følger: 44 Følgere: 42 RC-enheder: 6 Emner: 18 Svar: 382
har du stadig dens motor? et sted?
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 68 RC-enheder: 17 Emner: 6 Svar: 351
Den er da bare for rå, så skal du til at mærke suset
He he
Brian
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Den ser fin ud. Jeg vil give dig ret i at en imbygget 3,3 ser noget emre solid ud end e-revoen.
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
Ang lader så er det vidst en Imax pro sådan en guldfarvet ting.
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
Bjarke G: Jeg får lige kigget på det kamera, jeg har ikke brugt noget kit til ombygningen, men valgt de bedste enkelte dele jeg kunne finde. Det eneste der er fra Tekno på min er "battery-tray"
Lars S: Ha ha!
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
synd du har ødelagt den
dec 2009
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 15
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Det er din hvidbalance der er helt hen i vejret (bokstaveligt talt da det er sneens skyld det går galt).
Prøve at vælge den programindstilling der hedder "sne" eller sæt alt til auto, så skulle dit kamera også kunne finde ud af det.
Omkring ombygningen ser det fedt ud. Jeg leger selv med tanken om en lignende ombygning. Dog tror jeg at jeg ville kunne nøjes med at tøffe rundt på 4 celler 8)
Hvilket kit har du brugt? Jeg regner med at gå efter Tekno kittet.
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilken lader du bruger til dine batterier.
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
Tror desværre jeg må have trykket på en "fy-knap" på kameraet jeg ved sku ikke hvad der er sket med farvene. Men synes da billederne er tydelige nok til man kan se hvad det drejer sig om.
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 133
Selvom det da var nogle overordentligt fesne farver på de billeder?