{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Buggy Agama A8 EVO 2010

2.585 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Allan W
| 53 år | Oprettet: 15. jul 2009


Buggy Agama A8 EVO

Årgang:
2010
Drivkraft:
Go 21, GX - 5R PRO nitro motor.

Jeg køre på 25 % Byron.
Topfart
275 arh.... ka, det nu pass ?

Nej, det er lidt op og ned alt efter gearing, jeg skal bruge denne til JM løb offroad, så tophastigheden er ikke så vigtig for mig, men nok ca. de 65 kmt.
Størrelse
Scala 1 / 8
Vægt
3,2 Kg. I køreklar stand, hvilket vil sige Inkl. dæk, modtager, batteri, servo mm. men dog eskl. nitro.
Ekstraudstyr
Racer kobling

Team Losi, step pick dæk, med diskfælge (Har også VP Pro soft dæk til den)

SR3000 HRS modtager modul (Spectrum)

Gas / Brems servo
Savox SC-1267MG, water proof, coreless Speed: 0,11 trækkraft: 13 Kg.

Styre servo:
Savox SC-1268MG, water proof, coreless Speed: 0,13 trækkraft: 15 Kg.


1450 mAh Life batteri pack (Selv om servo kan trække lipo, har jeg ikke det i da mit Futaba anlæg ikke kan trække dette uden regullator, hvilket så ikke giver nogen mening at montere)

VP Pro hæk vinge
Bemærkninger
Agama er en ny producent på MRC markedet, Deres nye A8 EVO skulle være en bil hvor alle fordele (Dem som Agama, vurdere) fra andre producenter skulle være samlet i denne bil, bilen er produceret i USA.

Jeg har valgt at montere en Go GX - 5R PRO motor, hvilket er en motor der er en del bundtræk i, men dog også en del omdrejninger, dette har jeg gjort da vi i IMK har en lang bane, med høj hastighed, men da jeg vil køre JM, med denne bil skal jeg rundt på diverse andre baner her i Jylland, hvor de fleste er små lav hastigheds baner og enkelte mellem hastighedsklasse, derfor satser jeg på en lidt all round motor.

Som eks. På ny tænkning kan der nævnes at modtager og batteripakke kan flyttes fra forende til bagende, gas / brems servo kan flyttes nogen mm frem og tilbage, så balancen fra for til bag skulle kunne tilpasse køren. Yder mere er motoren flyttet væsentlig ind mod midten hvilket giver en god side balance.

Bilen er født med 17 mm big bore dæmper, hvor stempelstangen er hævet til 4 mm i tykkelse, hvilket giver en stærk dæmper, med gode egenskaber.

Farverne på karossen, er de gamle team farver fra da jeg kørte rallycross, så her må jeg håbe at disse bringer lidt held med sig fra tidligere tider :-)

På billederne, kan den opmærksomme se at det ikke er den beskrevne styr servo der er monteret, den er dog kommet på nu, min leverandør have den ikke hjemme da jeg byggede bilen, så for at kunne komme ud og teste den smed jeg en 10,5 kg savox på. Jeg har dog ikke nået at teste bilen rigtig endnu på grund af en ferie tur, men skal i denne uge ud på IMK banen og have den fyret rigtig af nu, motoren er blevet kørt til nu efter alle kunstens regler. Jeg vil her efter (Hvis den bliver stemt ind) komme med mine kommentar til de enestående egenskaber denne bil skulle have.

Jeg har under billeder lagt yderlige beskrivelser, hvor i kan læse yderlig om hvad der er vist på billederne.

Lørdag 5-3-11
Så er agamaen sat op til at køre JC1 i varde på søndag, den har også fået ny karosse, i hvid og neom gul, skal nok få lagt billede ind af den, så se efter nummer 56 i JC 2011 :-)
Kommentér på:
Buggy Agama A8 EVO
Annonce