{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Buggy LRP S10 Blast BX 2010

1.847 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Thomas A
Mand | 42 år | Oprettet: 29. jan 2008


Buggy LRP S10 Blast BX

Årgang:
2010
Drivkraft:
EZRun 9T 4300kv Brushless motor
EZRUN 35A SL V2 fartregulator
Turnigy 2650mah 40C 7.4V Lipo Batteri
Topfart
ca 50km/t
Størrelse
1:10
420mmx140mmx248mm
Akselafstand: 281mm
Vægt
1692 gram RTR
Ekstraudstyr
Bilen er født med kulmotor, så brushless sættet er eftermonteret.

CVD aksler i bag
Bemærkninger

Rigtig fin buggy til prisen. Gav kun 999.- på tilbud. Jeg er normal vant til en E-Revo, men denne bil formår alligevel at underholde mig rigtig godt, det siger lidt om køreegenskaberne!

Den har justerbare Bigbore støddæmpere, justerbar camper, toe in/out. Glæder mig til og prøve den af på bane.
Kommentér på:
Buggy LRP S10 Blast BX
  •   15. maj 2011 ---
    Købt hos MID hobby i Viborg. Og nej det er ikke standard motor.


  •   13. maj 2011 hej hvor er den købt og er det original motor?

  •   10. nov 2010 hmm
    jeg kom sku til at købe et motor sæt idag :I ..

    det er røv sjovt smiley !


  •   5. nov 2010 ..
    jeg køre ud og køber et lipo batteri idag :).. så kan jeg selv teste det...

    motoren venter jeg som sagt med, men høre lige af i dag hvad min forhandler har :)..

    jeg skal ind og kigge på tirsdag hvor min forhandler har klubaften, hvor han har inviteret mig ned, samt bil så det bliver sjovt og se hvad det er for noget smiley



  •   4. nov 2010 ---
    I forhold til det originale batteri, vil et 5000mah Lipo give dig mindst 3 gange så lang køretid, nok nærmere 4 gange.

    Det er sikkert fornuftig nok og vente med opgradering af motor. Men for mig der har kørt i noget tid, blev standard motoren meget hurtig kedelig smiley

    Nu lyder det som om du tror at "brushless" er et brand/mærke. Det er det ikke. Det er typen af motor. Brushless motorer kører på veksel strøm, og har ingen kul, udnytter strømmen bedre, nærmest ingen vedligholdelse, og frem for alt leverer de meget mere power end de gamle brushed motore. Standard motoren er en brushed, som er en jævnstrøms motor med kul.

    Så ja, det er brushless du skal kigge efter, når du vil have ny motor og fartregulator(den dims motoren får strøm fra).

    Hvis du vil blive rigtig grebet af sporten skal du have fundet en bane/klub, så du kan komme ud og køre lidt om kap med andre. Det bliver hurtigt kedelig og køre alene op og ned af villavejen.


  •   4. nov 2010 ...
    lyder godt med de lipo batterier :).. jeg overvejer stærkt og gå ud og købe sådan et i den nærmeste fremtid, men det er måske meget længere køretid det giver smiley ?

    har været ude og købe en ny lader idag hos forhandleren (rc models) og der fik jeg en der var fremtidsikret, f.eks til lipo batterier :).. det var en lader til 649 så laderen har jeg fået..

    det med motor lyder rigtigt fedt :).. men i starten vil jeg lære og køre rigtigt og kontroleret, lære de forskellige ting om bilen og generalt lære mere om denne verden :)..

    men sådan et motor sæt fra brushless, det er bare det man skal have hvis det endelig er ? ... bugettet er ikke så vigtigt :).. kommer an på om jeg bliver grebet rigtigt af det, og om det foresætter


  •   4. nov 2010 Erik
    Lipo batterier kan levere meget mere power og i længere tid end Nimh batterier. Det giver kort og godt mere køretid og mere trækkraft især i kombination med et brushless motorsæt.

    Her er nogle super fornuftige og billige Lipo´s:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14377

    Der kommer ingen told, moms & gebyrer da det er fra tyskland de bliver sendt.

    Til dine nye lipo batterier skal du bruge en Lipo lader. Der kan du kigge nærmere på disse 2:
    http://www.morfars.dk/rc/lipo-charger-p-4488.html
    http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3383.html

    Den første vil ca bruge 2½ time på opladning af et 5000mah Lipo. Og den nederste vil bruge ca 1 time.

    Af brushless motorsæt kan du kigge nærmere på disse 2:
    http://www.b2bonlineshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=429_413&products_id=6364

    http://www.morfars.dk/rc/brushless-system-ezrun-p-4423.html

    Begge sæt er meget vildere end standard motoren. Det til 900.- er det bedste. Men har du et stramt budget kan du sagtens nøjes med det øverste.


  •   4. nov 2010 smiley
    jeg var lige over ved forhandleren, og kiggede på de lipo batterier der, de ser rigtig fine ud :).. men hvad er forskellen ? ..

    har læst meget om det bruss less som du snakker om, men hvad skal man have ? smiley

    fed udgave du har af bilen !


  •   5. aug 2010 Jeg kører også med standard gearing på min.. Bliver meget varm ved alt kørsel smiley

  •   5. aug 2010 ...
    Jamen jeg kører med standard gearing, mener det er 22T pinion. Indtil videre har jeg bare kørt op og ned af villavejen. Jeg har også kun brændt omkring et halvt batteri af pr. gang, men den har kun været godt håndlun, altså omkring 40-45 grader max. Det giver selvfølgelig noget helt andet hvis man kører på græs, i grusgrav eller lignende.


  •   5. aug 2010 Siden den ikke bliver så varm, hvilken gearing har du så kørt med med hvor har du kørt?

    Min 9.5T brushless bliver eddermame varm når jeg har kørt i kort tid... Den lader dog til at kunne holde til det. har monteret en ordentlig klods af en køler med blæser på, som sagtens kunne holde motoren kold i min drifter (Motoren blev omkring 90 grader uden køler).



  •   5. aug 2010 ...
    Hehe ok, kan godt høre den lige skal gåes efter inden søndag så. Syntes ellers den kører rigtig godt med det nye 9T Ezrun. Motoren bliver ikke så varm som jeg havde frygtet.


  •   5. aug 2010 Det er en god idé at tjekke ALLE skruer i bilen før man kører med den... Da jeg tog den ud af kassen var der 1 skrue i bunden der næsten var røget helt ud... Og flere andre der kun var halvvejs skruet i.
    På den første køretur tog jeg lige et hop, kørte omkring 5 meter og så havde den kun baghjulstræk. Det var så pinolskruen til outdriven foran ved kardanakslen der var gået løs. Et par dage efter kørte jeg sammen med en af mine venner... han har en magen til, bare i hvid og blå (grimmere end vores :D). Efter ca. 10 minutter havde hans kun baghjulstræk... 10 sekunder efter havde min kun forhjulstræk. Vi gik hjem igen, gav alle skruerne loctite, og kørte igen. En af mine gik så løs igen, pga der ikke var kommet nok loctite på skruen.

    Og agressiv kørestil, det kan da godt være smiley


  •   5. aug 2010 De sad i outdrives'ne ved kardanakslen

  •   5. aug 2010 ---
    Ja okay, kunne også godt forestille mig du har en lidt mere agressiv kørestil end mig smiley Hvor sad de der skruer som du mistede?


  •   4. aug 2010 Og sådan som jeg kører er det utroligt at der ikke er mere der er gået i stykker

  •   4. aug 2010 Steering knuckle var fordi den lavede kolbøtter på skrå med fuld fart og for meget greb i dækkene :D... Pinolskruerne pga de ikke var stramt nok fra frabrikken (Har fået loctite nu) spurgear er min egen skyld(eller stenenes skyld) og støddæmperen ligner en fabrikationsfejl...

    Så det er såmend ikke så galt


  •   4. aug 2010 ...
    LOL! Du har "kun" smadret Steering Knuckle, mistet et par 3x3mm pinol skruer og rippet spurgear for tænder + smadret 1 støddæmper smiley

    Sammenlignet med min E-revo er det meget skidt statestik smiley Den har vel kørt omkring 50x25 minutter og jeg har kun revet 2 std trækaksler over + en knækket bærearm der formentlig skyldtes produktionsfejl, da det skete totalt umotiveret, uden jeg havde kørt ind i noget. Den har ellers været udsat for en del, bl.a. ramt en kantsten frontalt med ca 40-50kmt, lavet utallige meget høje flyvehop osv smiley


  •   4. aug 2010 '''
    Og har kun ødelagt en Steering Knuckle, mistet et par 3x3mm pinol skruer og rippet spurgear for tænder smiley


  •   4. aug 2010 ,,,
    Tror også min har fået en del flere tæsk smiley
    Har vel kørt mit lipo fladt i den en 7-8 gange nu


  •   4. aug 2010 ---
    Ja okay. Jeg venter og ser. Kan ikke spotte nogen problemer med mine endnu.


  •   4. aug 2010 ..
    Man kan da også sagtens bruge de originale, men ikke hvis man er mig smiley


  •   4. aug 2010 ...
    Jeg købte nogle andre i alu, da jeg har flækket en af de originale på langs, en lang flænge op gennem gevindet som olien sivede ud af. Det var et par dage efter jeg havde købt den. De originale støddæmpere på min gik MEGET trægt, pga støvet samlede sig ved o-ringene og jeg ikke gider og rense dem hele tiden for optimal dæmpning


  •   4. aug 2010 ...
    Syntes godt nok det var hurtigt du fik kvadret dine støddæmpere. Du må gi´ den gas smiley Sådan 4 nye er de ikke halvpepret?


  •   4. aug 2010 Velkommen smiley
    Ser godt ud smiley I samme farve som min smiley
    Har i dag fået nogle nye støddæmpere... Glæder mig til at se om det har forbedret køreegenskaberne til et endnu højere niveau smiley


  •   4. aug 2010 10 velkomstpoint herfra.
    Ser fin ud.


Annonce