Buggy Ishima Rave M1.0R Pro Custom 2011

4.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Buggy Ishima Rave M1.0R Pro Custom

Årgang:
2011
Drivkraft:
Schumacher / Picco 8 port X28 Turbo, med Nosram køletop.
4,5ccm 3.3 HP. Max. 34000 RPM.

LRP Z.28R Spec.3
4,59 ccm. 3.89 HP. Max. 33500 RPM.

Novarossi 9886.

Nitro Jet´s 25%

Jamara CCX 2,4 Pro.
Gasservo: Savöx SC-1268MG Digital 15 kg-0.13 sek 60 gr.
Styreservo: FUTABA S9451 8,7 kg 0,10 sek 60 gr.

Topfart
95.6 km/t målt med GPS...
Størrelse
1/8
Height : 160mm
Length : 485mm
Width : 305mm
Vægt
3615 gr Med fuld tank
Ekstraudstyr
17mm Xray 808 big-bore støddæmpere.
Mugen front shock tower (hævet/forhøjet 20mm)
Ekstra 20mm O'Donnell Z01B Team støddæmpere.
Modificeret Hyper 7 modtagerbox.
Modificeret Team Magic M1-B Sideguards.
VP-pro vinge.
Losi 8ight karrosse (Hjemme malet)
Losi 8ight REPSOL karrosse (Hjemme malet)
HB Trick karrosse (Hjemme malet)
Mugen MBX-5 carbon radioplate.
Power wrap på tanken.
Custommade motormount.
GRP Jolly dæk.
Hyper 8,5 low profile airfilter.
OFNA Power grip on-road hjul.
Exhaust cooler.
CNC Rear Toe-In 7075.
CNC Front Toe-In 7075.
CNC Center Diff mount.
CNC Chassis Stiffener Set 7075 (Front & Rear)






Bemærkninger
Målet med ombygningen var, at bygge den (for mig) ultimative 1/8 nitro buggy basher.
Ishimaén blev valgt, da jeg opdagede hvor helt fantastisk den er på flad bane eller i sving! Og jeg mener HELT FANTASTISK!!!
Den suger sig nærmest til jorden, og virker til at have et helt fantastisk tyngdepunkt.
En meget stor del, af de på flad bane gode køreenskaber skyldes, det meget vandrette dæmper layout. Det er dog også der dens svaghed ligger, dvs lå :-)
Inden den fik 808 big-bore dæmpere, havde den meget nemt ved at "mavelande" ved høje hop. Men resultatet er nu fremragende... virker som om jeg nu både kan "blæse og ha mel i munden" på samme tid.
Kommentér på:
Buggy Ishima Rave M1.0R Pro Custom
  •   13. jan 2014 Det er da vist noget af en hidsig en den der smiley Fed bil.

  •   8. feb 2012 sender
    er det ikke et imax sender det du viser ?


  •   12. okt 2011 setup
    ... der findes ikke et perfekt setup til både offroad, græs og asfalt. Hvert underlag er meget forskelligt, så du må nok arbejde med at lave 3 setups til bilen, hvis du vil ned i detaljerne.


  •   12. okt 2011 Jeg må igang
    ... Der er ca 40% nyt uprøvet/kombineret imellem.
    Og det er jo set at bilen helt klart er istand til at vinde løb, så mon ikke det kan blive godt nok til mine beskedne behov smiley
    Tak for det Jess...


  •   12. okt 2011 understyring smiley
    ... bilen er "født" med understyring, så det kan du nok ikke slippe helt af med. Prøv :

    Kort vogn.
    Vægt frem i bilen.
    Dæk med soft eller xsoft compound.
    Bilen lav front. rear 2-3mm højere end foran.
    Bløde fjedre front, tyndere olie og krænger.
    Tyndere olie i front diff og center
    Mere ackerman.
    Mere camber, mindre caster.
    Mere toe-in rear.
    Fuld udstyring i senderen. Dualrate max. og endpoints optimalt ud uden at servoen stresses.

    ... hvordan det virker på græs og asfalt ved jeg ikke :)))


  •   12. okt 2011 Sjovt
    ... næste spørgsmål til dig havde været, hvordan justere jeg mig ud af understyringen!!! Så snart der kommer hastighed på, har den simpelthen ikke bid nok på forhjulene.


  •   11. okt 2011 fed bil
    ... der er meget godt i den buggy, ingen tvivl om det. Største minus er, at den understyrer, når den presses til løb, i de snævre sving smiley - ellers ligger den "flat out" gennem hullerne. - fedt, at du har renoveret den så gennemført.


  •   11. okt 2011 Taaak Jess
    ... Jo rear towerét er det samme endnu. Men det passer både fra Mugen MBX5 og Caster ZX1.5R. Ved ikke helt endnu om det også bliver skiftet, da den bagpå har en rigtig god vandring...
    Trækakslerne er dem der sad på bilen. Men ja... det er en voldsom belastning både aksler og differ bliver udsat for.
    Den har kun kort været på bane. Dvs en ret ond bmx-bane smiley
    Ellers asfalt og græs... efter min mening gør den det formidabelt!


  •   11. okt 2011 rear tower
    ... Hi Michael.

    Ser rigtigt godt og flot ud ! hvad med reartower, er det stadig Ishima ?
    Hvilke aksler bruger du "kødben" eller pro ? - der må være pænt meget belastning på gearkasserne og akslerne med de .28 motorere du bruger :)))
    Har den være på bane ?


  •   15. sep 2011 Ond
    slæde du har og jeg takker for din kommentar ved min Compagnucci F50


  •   4. sep 2011 Flot...
    det ser squ godt ud Michael..

    til søren o... senderen virker fint.. min søn har kørt test i DM nitro buggy. med netop den sender...


  •   3. sep 2011 Det kommer
    ... og er faktisk meningen, at det færdige tower skal byde på flere opsætningsmuligheder. Pt hedder tegningen tre huller, fordelt i en triangel (håber du kan se for dig hvad jeg mener)
    Omkring dæmpernes placering nede i bærearmen, har jeg faktisk to forskellige. Dvs de orig lower shock support, og den lidt længere model lavet i alu smiley


  •   31. aug 2011 Shock towers
    ... når du nu selv kan producere i alu, ville jeg nok bore 3 eller 4 huller i toppen af tårnet, så dæmperne kan vinkles lidt forskelligt. Det er nemlig et af de store opsætningsproblemer med bilen. Vi havde ofte brug for flere end de 2 huller den havde originalt. Optimalt set, burde der også laves noget smart med dæmpernes placering nede i bærearmen, så den kunne rykkes ud eller ind, som på alle andre buggies.
    - men måske blot en detalje, hvis den ikke skal på bane !


  •   31. aug 2011 Dæmperne
    er monteret som jeg købte dem, grundet jeg skal hen og lave et front shock tower yderligere 8 mm højere. Så færdiggør jeg opsætningen derefter... Og differne... Uden du hænger mig op på det, så mener jeg det blev F:5000 C:3000 R:1000


  •   30. aug 2011 Sådan !
    ... godt gået Michael. Herligt at se den færdig og klar til et nyt liv smiley
    Hvilken viskositet olie har du brugt i dæmperne og differne ?


  •   30. aug 2011 Lækker!
    Den oser langt væk af overlegenhed!!


  •   30. aug 2011 Hammer fed
    Sådan skal det gøres... (-:


  •   30. aug 2011 Super
    Den har hvad man skal bruge, er fornuftig både i display og menuér, er ik tung og ligger godt i hånden, rækker 100 m+ længere ud har jeg ik testet den. Ekstra modtager koster "ingen ting"...
    Eneste minus er hvis solen står på displayet, så er det svært at aflæse.
    Men det kan til den meget lave pris varmt anbefales! Man skal op i anlæg til det dobbelte før jeg ville overveje at skifte. Håber det er svar nok smiley


  •   30. aug 2011 sender
    hvordan er din oplevelse af den sender?
    jeg har i sidste uge bestilt en mangen til


  •   30. aug 2011 velkommen flot bil
    super lækker buggy sidste ind stemme herfra og en høj givet..


  •   29. aug 2011 Jo naturligvis
    kunne den det... Men det er selvfølgelig med kortere dæmpere.
    Du kan se både nyt og gammelt shock tower blandt billederne.


  •   29. aug 2011 blaarh
    Vis det forresten støddmperetårn er hævet 20mm må den standarde da knap nok kunne have fjedret? smiley


Annonce