Buggy Team Durango DNX 408 2011

963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Buggy Team Durango DNX 408

Årgang:
2011
Drivkraft:
LRP ZZ.21C Ceramic med Enduro46 udstødning.
Skulle yde 2,92HK ved 40.000omdr, bliver sgu sjovt at prøve..
Topfart
Ikke startet op endnu.
Størrelse
1:8
Vægt
Projektet er ikke færdigt endnu.
Ekstraudstyr
Spektrum DX3R Pro sender, Vtec Banzai dæk, Vortex digital VDS 2015 gas/bremse servo, Savöx 1258 styreservo, LRP Vtec 1600mAh LiFePo modtagerbatteri samt LRP lader..
Bemærkninger
Har kun lige fået dette motorkit hjem, så venter på shims-sæt da jeg kører med 30%.. Var med i JC4 sportsman, det var sgu sjovt, ALT gik galt så kom på sidstepladsen.. Jeg kommer stærkt igen næste år:)..
Kommentér på:
Buggy Team Durango DNX 408
  •   16. nov 2011 til mikael
    Hvis du ser på tidligere kommentarer har jeg forklaringen på det med buggy og onroad motore, der er nemlig forskel smiley ... det står der vist også på ninja's hjemmeside smiley

    Og Ja jeg mener turbo gløderør smiley


  •   16. nov 2011 øhhh undskyld
    Men man kan da sagten køre løb med en 7port motor hvorfor skulle man da ikke kunne gøre det,..............
    Og selvfølgelig har bilen været i setup bænk (af mig) og ja enkelt personer i klubben har det rigtige værktøj,...
    Bilen har fået et standart setup som udgangspunkt siden må vi se hva der skal rettes til,.................
    Men hva mener DU egentlig når du snakker "turbo" på nitro motor,..............??håber du mener gløderør type.

    /Mikael


  •   16. nov 2011 til mikael
    For mere info omkring motore/turbo/nitro biler i det hele taget så bare skriv en besked til mig (jeg går ansøgt dig som ven) ;D


  •   16. nov 2011 til mikael
    Jeg ved ikke om Ninja laver den motor mere, (jeg synes ikke at kunne finde nogle turbo ninja'er) men det skal siges at de vist stadig laver motore med MANGE RPM ;D
    desværre er ingen af disse motorer med turbo, men stadig MEGET aggressive og lette (bemærk KUN 328g):

    Til on-road så vælg denne (da det jo er en 7 ports):

    http://www.ninja-engine.com/content/eng_home.php?lang=0&engID=0

    Til en 1/8 buggy (da det er en 5 ports):

    http://www.ninja-engine.com/content/eng_home.php?lang=0&engID=1

    Til en truggy (da det jo også er en 5 ports):

    http://www.ninja-engine.com/content/eng_home.php?lang=0&engID=3


  •   16. nov 2011 Att Rasmus L
    Gerne et link til en side med den motor du har/havde som kunne ta 59000omd, for sådan en MÅ jeg bare prøve......

    Undskyld Evan for lån af din tråd.

    /Mikael


  •   16. nov 2011 .
    Så lidt

    Hvid altså du kunne bruge min hjælp xD


  •   16. nov 2011 .
    Tusind tak alle sammen..


  •   15. nov 2011 .
    Velkommen til endnu en Durango 408

    Ryan Lutz har lagt en del opsætninger op på sin site her man kan have meget gavn af.
    http://lutzinator.com/

    Især denne bil kræver meget opsætning for at man kan få de sidste 1/100 sek ud af den så er bare at skue lidt smiley

    Hvis ikke den nye tank sidder på så skift den som noget af det første da det er en svaghed på bilen.




  •   15. nov 2011 Motor
    I min pro Edam Razor har jeg er Ninja pro turbo 7 ports - og den tager max hk ved hele 59.000 RPM! - DET er pointen med en onroad motor....


  •   15. nov 2011 Indtilling til 3 og 7 ports er den samme...
    Til Bjarke - Desuden har portene intet med indstilling af motoren at gøre smiley


  •   15. nov 2011 nice
    høj herfra.


  •   15. nov 2011 Forstår i mig?
    Derfor er ville det være latterligt hvis han kørte 7 port i en buggy - men sandelig ikke i en onroad!

    Tror også du misforstod mig fra start da jeg skrev at det var dumt at nogle kørte 7 porte i deres pro´s. (jeg mente altså i deres pro BUGGY`S. smiley

    Mvh Rasmus


  •   15. nov 2011 Bjarke
    Tusind tak for det Bjarke, dig vil jeg da gerne høre mere til..


  •   15. nov 2011 He he
    Til Bjarke:

    Det høre jeg mange sige, men nej. Ja du har helt ret i omkring der hvor momentet og ydelsen ligger (self er jeg da klar over det, tror du misforstår mig lidt), og det er præcis derfor 7 ports motorer er til ONROAD biler og 3 ports motore er til buggy´er! Buggy´er har brug for at motoren er aggresiv i de lave RPM, og har bundtræk - det er det de 3/5 ports er bedst til. Onroad biler har brug for aggresive motore (hovedsageligt 7 ports) i de høje RPM´s (da onroad biler har lange langsider og køre en høj gennemsnits fart!) Gruden til at den 5 ports laves, er at nogle baner i USA har forholdsvist lange langsider på deres buggy baner, og derfor er de 5 ports motore en god løsning på godt bundtræk og alligevel forholdsvist aggresive i de høje RPM.

    Tro mig jeg ved hvad jeg snakker om! - Jeg køre selv både pro buggy og pro onroad, på konkurence plan. Og fræser selv i porte (for bedre flow) og tuner bl.a benzin motore smiley

    I min pro Edam Razor har jeg er Ninja pro turbo 7 ports - og den tager max hk ved hele 59.000 RPM! (dvs har jeg altså fået den op på 159 kmh, dog med modificeret gearing) og er derfor SPECIELT beregnet til 1/8 onroad. I min pro buggy køre jeg med Force pro turbo 3 ports - og den tager max hk ved kun 33.000 RPM (dvs at den kan bedst lide de lave RPM!) DET er forskellen på 3 og 7 ports motore.

    Håber i tror på mig nu, flere spørgsmål så skriv endelig ;D

    Mvh Rasmus smiley


  •   15. nov 2011 Motorporte
    Rasmus: Du er galt på den omkring motorer. Antallet af porte har noget med ydelsen at gøre. Hvordan timingen er, hvor momentet ligger, hvor afhængig den er af udstødning, og hvor mange omdrejninger den skal tage.
    Der er masser af pro motorer med 7+2 porte, men jeg tror flertallet kører med 5+2. Det er min ihvertfald.
    Umiddelbart tror jeg at færre porte er lidt nemmere at indstille, men kan heller ikke tunes så aggresivt.

    Og undskyld Evan. Det skulle lige ud.

    Omkring opsætningen af din bil, der skal du for det første have fat i nogle andre fjedre end dem der følger med kittet. De er håbløse.
    Jeg kører selv med grå foran og orange bagved, og så har jeg 40wt i begge ender.
    I differne har jeg 5-5-2.
    Jeg har kørt ræs i 2 år og er sluttet samlet 15'er i JC pro buggy klassen i år, så jeg er ingen ekspert, men jeg kan mærke det setup jeg har nu er langt hurtigere end jeg selv er. Så der er plads til udvikling.
    En af de store diskutioner på nettet lige nu er dæmperne, og mange snakker om at kun have 3-4 huller i stemplerne, og så køre med en lidt lettere olie. Jeg har ikke helt kunne gennemskue det endnu, men det skal nok prøves.
    Hvis du kører på en humplet bane, kan 2mm moddet også anbefales. Det kan du finde på Durango's hjemmeside.
    Så vil jeg også anbefale dig at følge med i diskutionstråden inde på rctech.net. Den er nu over 450 sider lang, men start halvvejs, så får du meget med 8D

    /Bjarke


  •   15. nov 2011 HØJ
    Og så skal den da også lige havde en høj herfra smiley

    ps. kig forbi mine rc smiley


  •   15. nov 2011 så lidt
    Så lidt - jeg har nemlig selv gjort den fejl jeg advare imod; altså da jeg var nybegynder smiley


  •   15. nov 2011 Rasmus L
    Takker..


  •   15. nov 2011 Opsætning
    Ok - så er det en buggy motor smiley nogle køre nemlig med 7 ports i deres pro´s, og det er HELT galt xD ...godt at høre det er en 3´er smiley
    He he, når bilen ikker er RTR kan den ikke havde en opsætning fra start. Men det du skal gøre er; at få den rette opsætning nu! (inden du bliver vandt til at køre på banen med den som den er opsat nu) For når du først har vændet dig til én slags opsætning er det ultra svært at vænne sig til en anden (også selvom den er meget bedre og kan forbedre din tid på banen med op til flere sek) Man SKAL vænne sig til en god opsætning så man kan køre sine tider optimalt. smiley ...for at få den opsat rigtigt skal du søge hjælp i en/din klub, da du jo er nybegynder og måske ikke har værktøjerne og erfaringen smiley ...

    Mvh Rasmus


  •   15. nov 2011 Pro bil..
    Jo for pokker bilen er Pro, men jeg er absolut begynder..
    Flere billeder uden karrosen kommer når jeg er færdig med at bygge det nye motorkit på..
    Om bilen er sat rigtigt op aner jeg ikke, da det var aller første gang jeg kørte med den til JC4..
    Motoren er en 3+1..


  •   15. nov 2011 velkommen !
    fed dnxér smiley


  •   15. nov 2011 Fed buggy
    Det er en pro ikk?
    du kunne godt skrive noget mere om bilen (og lægge billeder ind uden karrosen)... Har nemlig nogle spørgsmål:
    Hvor mange porte har motoren?
    Har du opsat bilen rigtig/godt? (MEGET vigtigt hvis du skal køre på bane og udnytte motorkraften og den gode performance optimalt)

    Mvh Rasmus

    PS. jeg regner med at give dig baghjul til div. løb ;P


  •   15. nov 2011 Velkommen
    ..


  •   15. nov 2011 super lækker bil velkommen
    gode billeder og tekst skal helt sikkert ind 10 af de gode herfra.


Annonce