Bil Traxxas E-Revo 1/16 VXL 2010

1.981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Bil Traxxas E-Revo 1/16 VXL

Årgang:
2010
Drivkraft:
Traxxas Velineon 380 Brushles
Traxxas VXL-3m ESC

Batterier
Traxxas 1400mAh 11.1v 3-Cell 25C LiPO
Turnigy nano-tech 2200mAh 7.4v 2-Cell 40-80C LiPO
Core RC UAC-50 multilader, 0.1-6.0A
Topfart
Uhh, jeg har ikke målt den, men galimatias hurtig med 3S.
Størrelse
L: 328mm
B: 239mm
Vægt
Vægt: ca. 1,6 kg. med 2 batterier.
Ekstraudstyr
Proline Dirt Hawg I Off-Road 1:16 Tires on Titus Bead Loc Wheels, både front og bag (PL1071-13).
Proline Volkswagen Baja Bug Body (PL3238-31)
Proline Ford F-150 Raptor SVT (PL3360-00)
Ekstra Traxxas VXL Micro Waterproof Servo (TRX2080)
RPM Front Upper & Lower A-arms - Red (RPM80699)
RPM Rear Upper & Lower A-arms - Red (RPM80609)
RPM Axle Carriers (RPM73162)
Traxxas Steel Constant-Velocity Driveshafts (TRX7151X)
Traxxas Shocks GTR Hard Anodized (TRX7061X)
Traxxas GTR Shock Spring Black, forrest (TRX7148)
Traxxas GTR Shock Spring Pink, bagerst (TRX7244)
Traxxas Wheelie Bar (TRX7184)
Traxxas High-Downforce Wing, Exo-carbon (7122G)
Traxxas Heat sink (TRX3374)
Traxxas Alu Push Rods (TRX7038X)
Traxxas Alu Toe Links (TRX7138X)

Futaba modtager
Y-kabel til dobbelt servo

Kuglejer i stedet for nylonlejer i rockers og servosaver.
Graupner 48P 18T, 19T, 20T og 25T pinioner.
Bemærkninger
En rigtig sjov bil. På grund af størrelsen har den selvfølgelig sine begrænsninger mht. off-road kørsel, men man kan køre steder jeg ikke troede den ville kunne køre.

Den affjedring bilen kommer med fra Traxxas er alt, alt for blød efter min mening. Der er faktisk overhovedet ingen dæmpning. Derfor har jeg eksperimenteret lidt med forskellige olier og er kommet frem til at jeg bedst kan lide 90wt/~1300cps i dæmperne. Dertil kommer de noget stivere fjedre med black foran og pink bagerst. Bilen bliver meget nemmere at styre og man bruger ikke så meget tid på at gå over til bilen og vende den om (mere kørsel, mere sjov). På virkelig kuperet terræn kan den godt virke lidt stiv i det så måske vil nogen synes, at 80-85 wt er bedre.

Med 2S LiPO synes jeg den kører godt med 25T. Med 27T bliver den lidt for lun efter min mening.
Med 3S LiPO skal man ned i 19T/20T for at den ikke skal blive alt for varm, men det går alligevel afsindig hurtigt, skalaen taget i betragtning.

Jeg kan klart anbefale denne bil hvis man ønsker at bevæge sig ind i denne skala, da den kan tåle nogle tæsk og så er fun-factoren meget høj.
Kommentér på:
Bil Traxxas E-Revo 1/16 VXL
Annonce