Fly Mustang P 51D FMS
1.889 visninger
|
Oprettet:
Fly Mustang P 51D FMS
Årgang:
Drivkraft:
Out runner Brushless Motor ( 500 KV )
Brushless ESC 50A
14.8V Lipo Batteri
6 Kanals, 9 Servoer
Brushless ESC 50A
14.8V Lipo Batteri
6 Kanals, 9 Servoer
Topfart
Hastighed 104 km/t i følge en test på websiden RC Groups
Størrelse
Vingefang: 1450mm
Længde: 1240mm
Længde: 1240mm
Vægt
1900g med batteri
Ekstraudstyr
Optrækkeligt landings stel og drejelig hale hjul
Flaps.
Navigations lys på vingerne.
4 bladet propel.
Sat originalt instrument panel i cockpittet.
Flaps.
Navigations lys på vingerne.
4 bladet propel.
Sat originalt instrument panel i cockpittet.
Bemærkninger
Har købet det sidste år ...brugt nogle aftener på at samle det
Tilslutning på modtager:
Chanal 1: Krængror
Chanal 2: Højderor
Chanal 3: Gas
Chanal 4: Ror og halehjul
Chanal 5: Landingshjul
Chanal 6: Flaps
Grund opsætning af servoer:
Ror bevægelse 25,5 mm til begge sider fra center
Højderor bevægelse 19 mm op og ned fra center
Kræng bevægelse 22 mm op og ned fra center
Lidt historie:
Mustang, egl. North American P-51 Mustang, amerikansk jagerfly fra 1940, med en stor rækkevidde. Flyet med sin oprindelige betegnelse NA-73X fløj 1. gang d. 26.oktober 1940 fra Mines Field i Californien, kun fem måneder efter påbegyndelsen af designarbejdet.
Maskinen blev først designet omkring en amerikansk motor, Allison V.1710 på 1.150 hk. Allisonmotoren havde ingen supercharger, så den fik åndenød i større højder. De 1.579 Allisondrevne Mustanger, der primært blev anvendt af Royal Air Force, blev fra april 1942 indsat som lavtflyvende jagere og langtrækkende fotorekognosceringfly. Den var ikke særlig populær i RAF, så i samarbejde med England udviklede North American Aviation med Rolls-Roycefabrikkernes mellemkomst en ny udgave med en væsentligt kraftigere Rolls-Royce 61 Merlin-motor med en mekanisk, totrins supercharger.
Ernest Hives fra RR og Sir Wilfrid Freeman fik gennemført beslutningen om at fremstille RR Mustangs med Merlin-motorer (Merlin 61 og 65) i et tilsvarende antal til Royal Air Force og amerikanerne beordrede selv en stor produktion sat i gang til USAAF. Motorerne hertil blev hovedsageligt fremstillet af Packard-bilfabrikkerne i USA. Flyet anvendtes bl.a. i stort antal ved langdistanceeskorte ved bombetogter over Tyskland og var et af 2. Verdenskrigs mest succesfulde jagerfly. Det blev fremstillet i over 15.500 eksemplarer. Den blev også licensfremstillet i Australien. Efter 2. Verdenskrig fortsatte produktionen i nye versioner, og det skal også her nævnes, at man fremstillede et antal af udgaven F-82 Twin Mustang, som var et langtrækkende fly med radar. Det var specielt ved at man sammenkoblede 2 flykroppe med en fælles vinge. Udgaven blev meget anvendt i Koreakrigen og med specialudstyr i Alaska. Der blev fremstillet 250 stk. af denne meget specielle udgave. I de første år efter 2. Verdenskrig anskaffede et stort antal lande Mustangs fra de store amerikanske overskudslagre som 1. liniejagerfly til deres respektive luftvåben. I 1948 blev Mustang omklassificeret fra P-51 (Pursuit) til F-51 (Fighter). I begyndelsen af tresserne fremstillede et firma ved navn Trans-Florida Aviation Inc. en videreudvikling af F-51 under navnet Cavalier. Den sidste udvikling af flyet i 1971, (som dog ikke kom i masseproduktion), var en udgave med en Lycoming T-55 -L9 turbopropmotor. udviklet til USAF. Flyet fik navnet Enforcer. Fabrikken blev købt af Piper Aircraft Co. I vore dage eksisterer der stadig mange privatejede P-51 Mustangs, som kan ses ved store flyvestævner, og nogle få blev udviklet til racerfly i bl.a. de årlige Reno races i USA. Det mest berømte af disse stærkt modificerede fly, satte ny rekord for stempelmotor fly i 1979 på 803,07 km/h. Flyet, som havde navnet The Red Baron styrtede ned i 1979 ved Reno National Championship Air Races. Andre har fået monteret et ekstra sæde til en passager.
Tilslutning på modtager:
Chanal 1: Krængror
Chanal 2: Højderor
Chanal 3: Gas
Chanal 4: Ror og halehjul
Chanal 5: Landingshjul
Chanal 6: Flaps
Grund opsætning af servoer:
Ror bevægelse 25,5 mm til begge sider fra center
Højderor bevægelse 19 mm op og ned fra center
Kræng bevægelse 22 mm op og ned fra center
Lidt historie:
Mustang, egl. North American P-51 Mustang, amerikansk jagerfly fra 1940, med en stor rækkevidde. Flyet med sin oprindelige betegnelse NA-73X fløj 1. gang d. 26.oktober 1940 fra Mines Field i Californien, kun fem måneder efter påbegyndelsen af designarbejdet.
Maskinen blev først designet omkring en amerikansk motor, Allison V.1710 på 1.150 hk. Allisonmotoren havde ingen supercharger, så den fik åndenød i større højder. De 1.579 Allisondrevne Mustanger, der primært blev anvendt af Royal Air Force, blev fra april 1942 indsat som lavtflyvende jagere og langtrækkende fotorekognosceringfly. Den var ikke særlig populær i RAF, så i samarbejde med England udviklede North American Aviation med Rolls-Roycefabrikkernes mellemkomst en ny udgave med en væsentligt kraftigere Rolls-Royce 61 Merlin-motor med en mekanisk, totrins supercharger.
Ernest Hives fra RR og Sir Wilfrid Freeman fik gennemført beslutningen om at fremstille RR Mustangs med Merlin-motorer (Merlin 61 og 65) i et tilsvarende antal til Royal Air Force og amerikanerne beordrede selv en stor produktion sat i gang til USAAF. Motorerne hertil blev hovedsageligt fremstillet af Packard-bilfabrikkerne i USA. Flyet anvendtes bl.a. i stort antal ved langdistanceeskorte ved bombetogter over Tyskland og var et af 2. Verdenskrigs mest succesfulde jagerfly. Det blev fremstillet i over 15.500 eksemplarer. Den blev også licensfremstillet i Australien. Efter 2. Verdenskrig fortsatte produktionen i nye versioner, og det skal også her nævnes, at man fremstillede et antal af udgaven F-82 Twin Mustang, som var et langtrækkende fly med radar. Det var specielt ved at man sammenkoblede 2 flykroppe med en fælles vinge. Udgaven blev meget anvendt i Koreakrigen og med specialudstyr i Alaska. Der blev fremstillet 250 stk. af denne meget specielle udgave. I de første år efter 2. Verdenskrig anskaffede et stort antal lande Mustangs fra de store amerikanske overskudslagre som 1. liniejagerfly til deres respektive luftvåben. I 1948 blev Mustang omklassificeret fra P-51 (Pursuit) til F-51 (Fighter). I begyndelsen af tresserne fremstillede et firma ved navn Trans-Florida Aviation Inc. en videreudvikling af F-51 under navnet Cavalier. Den sidste udvikling af flyet i 1971, (som dog ikke kom i masseproduktion), var en udgave med en Lycoming T-55 -L9 turbopropmotor. udviklet til USAF. Flyet fik navnet Enforcer. Fabrikken blev købt af Piper Aircraft Co. I vore dage eksisterer der stadig mange privatejede P-51 Mustangs, som kan ses ved store flyvestævner, og nogle få blev udviklet til racerfly i bl.a. de årlige Reno races i USA. Det mest berømte af disse stærkt modificerede fly, satte ny rekord for stempelmotor fly i 1979 på 803,07 km/h. Flyet, som havde navnet The Red Baron styrtede ned i 1979 ved Reno National Championship Air Races. Andre har fået monteret et ekstra sæde til en passager.
Fly Mustang P 51D FMS
apr 2009
Følger: 91 Følgere: 30 Emner: 3 Svar: 9
Skal lære at flyve min easystar først, derefter vil jeg forsøge med en 5 kanels cessna og så gå over til warbird
Men lad os nu se..
sep 2012
Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 9
Har læst mig til man skal være medlem af modelflyvning.dk enden man melder sig ind i Falken men kan ikke finde hvormeget kontigent man skal give der på derres hjemmeside
apr 2009
Følger: 91 Følgere: 30 Emner: 3 Svar: 9
apr 2009
Følger: 91 Følgere: 30 Emner: 3 Svar: 9
sep 2012
Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 9
apr 2009
Følger: 91 Følgere: 30 Emner: 3 Svar: 9
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 57 RC-enheder: 12 Emner: 22 Svar: 741
nov 2004
Følger: 4 Følgere: 49 Emner: 1 Svar: 5
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 3 RC-enheder: 5 Emner: 7 Svar: 132
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
jan 2008
Følger: 37 Følgere: 100 RC-enheder: 9 Emner: 26 Svar: 357