Bil 3Racing Sakura D3 CS *SOLGT* [Tidl. RC-enhed] 2012

3.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Bil 3Racing Sakura D3 CS *SOLGT*

Årgang:
2012
Drivkraft:
ESC: Hobbywing EZRUN 35A.

Motor: Hobbywing EZRUN 9T 4300KV Brushless.

Batteri: Turnigy nano-tech 2S LIPO 5600mah 50C og 100C i burst.

Gearing: 17-80

Servo: Bluebird BMS-621MG. 7,2kg - 0.10sek ved 6V

Reciever: Sanwa RX-381

CS Ratio: 2.14
Topfart
Omkring 30km/t vil jeg skyde på.
Størrelse
1/10
Vægt
1774g inklusiv batteri og karosse.
Ekstraudstyr
Yokomo - Nissan Silvia S14 Karosse
Yokomo - S14 lygtehuse

HPI - PROVA Subaru Impreza Karosse
HPI - T-Drift dæk

Yeah Racing - Dark Drifter LED kit
Yeah Racing - Under-Stripe LED kit
Yeah Racing - Aluminium spur gear support plate

Tetsujin - Aluminiums intercooler

R2 Hobbies - Stealth body mounts
R2 Hobbies - Hvide fælge med 6mm offset

3Racing - Front one-way
3Racing - Aluminium upper bumper plate
3Racing - Aluminium motor mount heatsink, med blæser
3Racing - Aluminium belt tension post x2
3Racing - Aluminium front suspension mount 0DEG
3Racing - Aluminium front 2 piece suspension mount FR-0
3Racing - Aluminium front bulkhead
3Racing - Aluminium motor plate
3Racing - Aluminium spur gear adaptor
3Racing - Aluminium rear bulkhead bearing housing
3Racing - Aluminium rear bulkhead cover
3Racing - Aluminium rear 2 piece suspension mount RF-0
3Racing - Aluminium suspension mount 2DEG - Monteret
3Racing - Aluminium suspension mount 3DEG - Option
3Racing - Aluminium M3x0,5mm skiver
3Racing - Aluminium M3x1,0mm skiver

Tamiya - 5mm suspension balls
Tamiya - TRF 44mm double cardan joint shafts

Custom designet - Top plade, 1mm tykkere, i et ekstra sift materiale, og med alternativt design.
Custom designet - Bumper, hvilket giver mig plads til at have min intercooler siddende inden i karossen, og mulighed for udskiftning med standard skum versionen
Bemærkninger
Det her har været mit lille vinterprojekt, og derudover er det også min første drift bil. Jeg mangler stadigvæk et par upgrades, inden jeg er helt færdig med den. Men da chassiet er så nyt, så er de pågældende upgrades ikke blevet frigivet fra 3Racing endnu. Så jeg må væbne mig med tålmodighed.

Det jeg mangler er: Rear bulkhead, Front shock tower mount, aluminium steering system. 2 ud af de 3 er frigivet, så jeg venter på den sidste.

Jeg valgte dette chassis, fordi jeg gerne ville prøve konceptet med at have motoren liggende foran den forreste aksel, samt at den kommer standard med en ret vild CS ratio. Det var et billigt chassis, og jeg var ret spændt på hvilken kvalitet man fik for pengene.

Men jeg blev MEGET positivt overrasket. Det hele passede rigtig godt sammen, og ud over et par enkelte ting der skulle rettes, så var det fantastisk herlig oplevelse at samle dette kit.

De fejl som chassiet har, er at center remmen har for meget slør, og der er flere løsninger på at rette dette problem. Den nemmeste er at hæve den bagerste pulley aksel med 1mm skiver, så forsvinder sløret, og beltet kan justeres perfekt med 1 eller 2 tension posts. Jeg valgte selv den forkromede løsning (fordi jeg kan), og lavede mig min egen custom top plade, som er 1mm tykkere end den originale. Så får jeg effekten af at have 1mm skiver i bag, samtidig med at jeg har fået et stivere chassis, og mit eget custom design :)

Derudover så vibrerer forhjulene voldsomt ved fuld styrerudslag, og dette rettes ved at købe nogle andre trækaksler med dobbelte led, evt Tamiyas, som jeg er rigtig glade for. Det er også andre aksler der kan bruges, men Tamiyas er virkeligt gode.

Jeg har også lavet mig en custum bumper, fordi jeg havde svært ved at få plads til min intercooler. Fordi motoren ligger foran, så er afstanden mellem bumper og karosse meget lille, og jeg kunne simpelthen ikke få plads til det hele. Så jeg fræste mig selv en klods, som jeg kunne montere intercooleren på, og fræste samtidig nogle mm af alu bumper pladen. Resultatet er som du kan se, at der nu er plads til intercooleren, og at den samtidig kan skiftes ud med den originale skumpude alt efter behov.

Alt i alt, har det været et rigtig sjovt projekt, og jeg er helt sikkert ikke færdig med at fræse/dreje custom dele til den, men først og fremmest vil jeg gerne ud og kører ordentlig med den, så jeg kan få den sat op. Den er alt for dominerende foran i øjeblikket, så den er noget besværlig at tøjle, og den voldsomme CS ratio, gør det bestemt ikke næmmere. Men jeg skal nok få styr på den hen over foråret forhåbentlig.

Jeg håber i vil tage godt imod den, og ligge en kommentar :)
Kommentér på:
Bil 3Racing Sakura D3 CS *SOLGT*
Annonce