Bil Serpent 411 Sport [Tidl. RC-enhed] 2012
801 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Kommentarer
Bil Serpent 411 Sport
Årgang:
2012
Drivkraft:
El. Remtræk. Spool diff for (spær).
Nanotech Lipo 7,4v 65-130C
17,5T Thunder power motor, sensored.
120A V3 Hobbywing esc, sensored.
Savöx servo SC-1258TG digital, titanium gear.
Sanwa MT-4 sender + TRX462 modtager.
Gearing tæt på 4:1 som stock reglerne foreskriver, 75t Spur og 36t pinion pitch 48. Det ka Lige være der :) en 35 tands pinion ville nok være helt ideel, så jeg regner med at få sådan en snart. Eller skifte begge dele ud til 64 pitch.
Nanotech Lipo 7,4v 65-130C
17,5T Thunder power motor, sensored.
120A V3 Hobbywing esc, sensored.
Savöx servo SC-1258TG digital, titanium gear.
Sanwa MT-4 sender + TRX462 modtager.
Gearing tæt på 4:1 som stock reglerne foreskriver, 75t Spur og 36t pinion pitch 48. Det ka Lige være der :) en 35 tands pinion ville nok være helt ideel, så jeg regner med at få sådan en snart. Eller skifte begge dele ud til 64 pitch.
Topfart
Ikke målt, men RI-Ge-ligt! til mine foreløbige evner! :)
Størrelse
1:10 touring.
Kaross: 430x 190x 130mm
Chassis: 365x 185x 75mm (top af dæmpertårn)
Kaross: 430x 190x 130mm
Chassis: 365x 185x 75mm (top af dæmpertårn)
Vægt
1414 gram kampklar :)
Ekstraudstyr
Ingenting ud over hvad en alm Serpent 411 Sport indeholder.
Eller, jo, en temperatur "gun". For lige at holde styr på motor temperatur. Selv om det jo teknisk set kan klares med en temperatur"føler" i esc'en, der vil slå fra når sagerne bliver lige vel varme nok. Det kan godt ske, sku jeg hilse og sige ;)
Og jo, jeg har selv malet karossen. Det blev noget porno :P Men fedt ser det nu ud syntes jeg ;)
Eller, jo, en temperatur "gun". For lige at holde styr på motor temperatur. Selv om det jo teknisk set kan klares med en temperatur"føler" i esc'en, der vil slå fra når sagerne bliver lige vel varme nok. Det kan godt ske, sku jeg hilse og sige ;)
Og jo, jeg har selv malet karossen. Det blev noget porno :P Men fedt ser det nu ud syntes jeg ;)
Bemærkninger
Min første RIGTIGE touring car (ud over en TT-01 som jo nok mere betegnes godt solidt legetøj)
Virkelig imponeret over forskellen, både fra min gamle erfaring med TT-01 og min mangfoldige erfaring med RC18 i vel ca alle afskygninger :)
Der er bare en helt anden slags "smæk på" når sagerne kommer op og får noget seriøs tyngde i forhold til de små "hidsig-propper" i skala 1:18 ;)
Rigtig godt tilfreds med bilen som klart vil være i sortiment i lang tid, ingen tvivl der. Det er jo nærmest en helt "ny verden" i forhold til hvor mit fokus har lagt i lang tid nu :)
Virkelig imponeret over forskellen, både fra min gamle erfaring med TT-01 og min mangfoldige erfaring med RC18 i vel ca alle afskygninger :)
Der er bare en helt anden slags "smæk på" når sagerne kommer op og får noget seriøs tyngde i forhold til de små "hidsig-propper" i skala 1:18 ;)
Rigtig godt tilfreds med bilen som klart vil være i sortiment i lang tid, ingen tvivl der. Det er jo nærmest en helt "ny verden" i forhold til hvor mit fokus har lagt i lang tid nu :)
Bil Serpent 411 Sport
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Og jo, jeg ser fint mulighed i bare at nøjes med 48p tandhjul. Men, er det nemmeste så ikke bare at beholde det spur der sidder i? Det var jo også det jeg blev anbefalet af Henrik.
Jeg tænker bare, som altid, i den bane at få løst problemet billigst muligt/ så vidt muligt med det jeg har liggende. Men jo, det ville da ha været lettere hvis jeg bare fra start havde fået et spur og evt passende mindre pinion.
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 63 RC-enheder: 3 Annoncer: 1 Emner: 7 Svar: 39
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 63 RC-enheder: 3 Annoncer: 1 Emner: 7 Svar: 39
Og det kommer til at koste spurgears og penge, evt. Sejre hvis du begynder at køre løn
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Mit bud var et lidt mindre pinion, da det var lige til, og ihvertfald kun ville lette belastningen på el siden og samtidig ville gi bare lidt justeringsplads til mesh. Motoren er kørt HELT over i beslaget. Med mindre spur bliver gearingen jo som bekendt endnu hårdere at trække. Kan ikke huske præcis hvad tandhjul Henrik snakkede om at ha på lager i 48p, men det var vist noget mindre end 35t
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 63 RC-enheder: 3 Annoncer: 1 Emner: 7 Svar: 39
Forresten er der ingen regler om 4.o gearinger i stock i Drcmu. Og vil du længere ned behøver du ikke at skifte til 64 pitch, blot købe andre spur gears 69 tands f.eks. eller 65 tands
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Og mange tak Curt
okt 2013
Følger: 66 Følgere: 98 RC-enheder: 8 Emner: 33 Svar: 203
feb 2008
Følger: 113 Følgere: 101 RC-enheder: 48 Emner: 12 Svar: 327