Fly Kawasaki Ki 61 2016

875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Fly Kawasaki Ki 61

Årgang:
2016
Drivkraft:
OS FS 91 Surpass II-P
1,6 HP / 1100 omdr.min

Servo:
Throttle : Futaba S3001
Rudder/tail Wheel : Futaba S3001
Elevator : 1 x Futaba S3001
Aileron : 2 x Futaba S3001

Radio modtager 7 K Spektrum DSM2 2.4Ghz
Modtager Batt : 6 V 2000 mAmp
Props: Graupner 12x8 3 blad
Topfart
Ikke målt med GPS.
Da den har en lidt stor motor normal 60-70, vil jeg skyde på med full gas omkring 120 km/t men i et dyk noget mere.
Har en super fed lyd.
Skala farten passer ved ca. 50-60 % og der er til over 10 min flyvning da denne OS FS 91 Surpass II ikke bruger det vilde.
Størrelse
Wingspan: 1540mm
Fuselage: 1120mm
Vægt
Efter info: All Up Weight: 2.75~3kg

Med den OS FS 91 Surpass II plus det løse jeg har install er den nokj lidt over 3 kg.
Ekstraudstyr
Har lavet fast glød på den.
Flyver med glød tændt det giver en utrolig jævn gang i motoren.
Kan også gå utroligt langsomt i tomgang.
Har aldrig brændt en gløderør af har nok kørt 10-15 L gennem motor nu.
Glød batt er et 1,2 Volt 3000 mAmp
Bemærkninger
Så denne her fede Kawasaki Ki 61 ved Hobby King i EU, og da prisen var helt i top 860 kr. skulle den da prøves.
Har også fået 5 "kroner" ved Hobby King.
Må sige den er utrolig flot, og materialer som den er lavet er af er helt i top.
Den har en flot film, det virker utrolig solidt, ikke noget tyndt pis.
Bygge tiden ja det har næsten taget mig 8 mdr. men jeg har også gået til og fra på den, men det kan vel gøres på 2-3 bygge aftner.
Bygge manual er fin med go tekst og fine foto.
Kort og godt fed flyver som virker meget solid.
Jeg var lidt skeptisk, mon Hobby King havde en fed brændstof flyver? Svaret er ja denne her Kawasaki Ki 61 er fed og godt lavet.
Kan den så flyve????
Ja d. 9-5-2016 fløj jeg med den første gang.
Den flyver sgu' da MEGA godt.
Skulle lige gi et par trim på krænger ror og lidt på højde.
Den lettede på 15-20 meter utrolig flot i luften, og igen denne motor er total fed til den, har en fed lyd.
Den 3 bladet prop ser også fed ud, spiller max.
Kan flyve over 8 min på en tank og flyver fint med 50-60 % gas.
Vil sige med 100 % er det næsten for vildt virker ikke skala argtig.
Den skal helt sikkert ha flere turer.
Har ikke lavet optrækkelig understel da jeg flyver fra græs bane tror ikke det kan holde.
Vil se flot ud med hjul oppe ingen tvivl.
Eneste minus hale hjul er for skrøbelig så matte lave noget selv i alu. (servo horn)
Makker fik fimlet jomfru tur samt et par "air photos" så de kommer også op.

Lidt info om "the reel thing"

The Ki-61 was designed by Takeo Doi and his deputy Shin Owada in response to a late 1939 tender by the Koku Hombu[N 1] for two fighters, each to be built around the Daimler-Benz DB 601Aa. Production aircraft would use a Kawasaki licensed DB 601, known as the Ha-40, which was to be manufactured at its Akashi plant. The Ki-60 was to be a heavily armed specialised interceptor, with a high wing loading; [N 2] the Ki-61 was to be a more lightly loaded and armed general-purpose fighter, intended to be used mainly in an offensive, air superiority role at low to medium altitudes.[
Kommentér på:
Fly Kawasaki Ki 61
Annonce