Båd Feilun FT012 2016
459 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
1 Kommentarer
Båd Feilun FT012
Årgang:
2016
Drivkraft:
Originalt:
En lille sød Brushless outrunner, som dog alligevel fik båden op på 40-45 km/t og en lille underlig ESC med indbygget modtager.
Nu:
ESC
Constant Current: 90A
Burst Current: 120A
Battery: 2-6S Lipoly
BEC: 5.5v / 4A
Motor Type: Sensorless Brushless
Cooling: Watercooled
Size: 87 x 38 x 22mm
Weight: 105g
Motor:
RPM/V: 1900KV
Max Power: 888W
Max current: 60A
Idle current: 4A
Shaft: 5mm
Bolt holes spacing: 25 x 25mm
Bolt thread: M3
Plug: 3.5mm Bullet
Motor dimensions: 38mm x 39mm
Weight: 132g
En lille sød Brushless outrunner, som dog alligevel fik båden op på 40-45 km/t og en lille underlig ESC med indbygget modtager.
Nu:
ESC
Constant Current: 90A
Burst Current: 120A
Battery: 2-6S Lipoly
BEC: 5.5v / 4A
Motor Type: Sensorless Brushless
Cooling: Watercooled
Size: 87 x 38 x 22mm
Weight: 105g
Motor:
RPM/V: 1900KV
Max Power: 888W
Max current: 60A
Idle current: 4A
Shaft: 5mm
Bolt holes spacing: 25 x 25mm
Bolt thread: M3
Plug: 3.5mm Bullet
Motor dimensions: 38mm x 39mm
Weight: 132g
Topfart
før ombygning 40-45 km/t
efter er endnu ikke testet, men regner med at det sker en af dagene.
efter er endnu ikke testet, men regner med at det sker en af dagene.
Størrelse
Vægt
Før ombygning.
562 gram uden batteri
627 gram med batteri
Nu
839 gram uden batteri
1077 gram med batteri
562 gram uden batteri
627 gram med batteri
Nu
839 gram uden batteri
1077 gram med batteri
Ekstraudstyr
div. skruer i forskellige størrelser.
Bemærkninger
Kender i det når man ligesom har nået hvad din rc formår, så er der ikke rigtig mere at komme efter, det er her jeg plejer at miste interessen for de enkelte enheder, og så ryger de på hylden, eller bliver videresolgt, og med FT012 kommer man ret hurtigt til det punkt, men i stedet for at smide båden på hylden eller i skraldespanden, så valgte jeg at prøve noget nyt :-)
Jeg fandt en side på nettet omkring opgradering er FT012én opgaven her er den MEGET begrænsede plads man har til rådighed, så der er ikke uanede muligheder, bla. styreservoen var jeg nødt til at beholde den originale, jeg kunne simpelthen ikke finde en anden med de samme mål, så den passer i servo holderen, det samme gør sig gældende med trimflaps og turnfins, jeg kunne vel godt finde nogle der kunne tilpasses, men så skal drimlen igang for at tilpasse bådskroget da de er monteret på nogle forhøjninger, men viser det sig nødvendigt, så kommer det til at ske.
Derudover er resten opgraderet, motor og esc tåler 4 celler, så det er selvfølgelig det der er i båden, monteringspladen er modificeret, så den større esc kunne være der, motorbeslag og vandkøling er taget ud, og nyt er sat fast med sikaflex istedet for det originale der var skruet fast. For at få plads til batteriet, var jeg nødt til at pille batteriholderen ud, men batteriet er så stort, at der holder sig selv på plads. Roret var lavet af plast og monteret på nogle forhøjninger, så de er drimlet ned, med det resultat at der var 2 små huller, hvor skruerne fra det gamle ror var monteret, de to huller er boret op til slangerne til vandkølingen, og det nye ror bruger så det hul hvor den gamle vandkøling gik igennem, så alt i alt, var jeg kun nødt til at bore et enkelt hul bag på båden.
Jeg fandt en side på nettet omkring opgradering er FT012én opgaven her er den MEGET begrænsede plads man har til rådighed, så der er ikke uanede muligheder, bla. styreservoen var jeg nødt til at beholde den originale, jeg kunne simpelthen ikke finde en anden med de samme mål, så den passer i servo holderen, det samme gør sig gældende med trimflaps og turnfins, jeg kunne vel godt finde nogle der kunne tilpasses, men så skal drimlen igang for at tilpasse bådskroget da de er monteret på nogle forhøjninger, men viser det sig nødvendigt, så kommer det til at ske.
Derudover er resten opgraderet, motor og esc tåler 4 celler, så det er selvfølgelig det der er i båden, monteringspladen er modificeret, så den større esc kunne være der, motorbeslag og vandkøling er taget ud, og nyt er sat fast med sikaflex istedet for det originale der var skruet fast. For at få plads til batteriet, var jeg nødt til at pille batteriholderen ud, men batteriet er så stort, at der holder sig selv på plads. Roret var lavet af plast og monteret på nogle forhøjninger, så de er drimlet ned, med det resultat at der var 2 små huller, hvor skruerne fra det gamle ror var monteret, de to huller er boret op til slangerne til vandkølingen, og det nye ror bruger så det hul hvor den gamle vandkøling gik igennem, så alt i alt, var jeg kun nødt til at bore et enkelt hul bag på båden.
Båd Feilun FT012
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 10 RC-enheder: 6 Emner: 22 Svar: 157