Helikopter Logo 14 Carbon 2005
2.240 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Kommentarer
Helikopter Logo 14 Carbon
Årgang:
2005
Drivkraft:
El (kraftig). Motor: Børsteløs (brushless) Hacker B50-15L, specielt til helikoptere ("Mercedes"-motoren til el-helier), inkl. kølering samt el-ventilator. Regulator: Schulze Future 18.61K (3D) med køling, sikkerhedsprogram, constantspeed (governor) og div. indstillingsmuligheder.
Batteri (motor): Thunder Power LiPo 5S2P 18,5 volt, 8000 mAh. 12C constant discharge, 18C burst (144A), hvilket med ovennævnte motor vil give en effekt på 1,5 til 1,6 hk. >Det lyder i sig selv måske ikke af så meget, men det er kombineret med det enorme drejningsmoment en el-motor har< Vægt, batteri: 800 gram. Giver omkring 15 min. flyvning alt efter temperement.
Batteri (modtager/servoer samt anden elektronik): El-flight 4,8 til 5 volt, 1450 mAh.
Batteri (motor): Thunder Power LiPo 5S2P 18,5 volt, 8000 mAh. 12C constant discharge, 18C burst (144A), hvilket med ovennævnte motor vil give en effekt på 1,5 til 1,6 hk. >Det lyder i sig selv måske ikke af så meget, men det er kombineret med det enorme drejningsmoment en el-motor har< Vægt, batteri: 800 gram. Giver omkring 15 min. flyvning alt efter temperement.
Batteri (modtager/servoer samt anden elektronik): El-flight 4,8 til 5 volt, 1450 mAh.
Topfart
Ca. 120 km/t.
Størrelse
Rotordiameter: 130 cm.
Haleroterdiameter: 24 cm.
Længde (krop): 114 cm.
Haleroterdiameter: 24 cm.
Længde (krop): 114 cm.
Vægt
3100 gram
Ekstraudstyr
Helikopteren er "født" med det meste i udstyr, så man skal ikke ud og investere i en masse tun og opgradering. Det er det gode ved at købe en stor, dyr heli fra starten: Den har det hele, endda swashplate i aluminium (se foto) og tryklejer (tryklejer er lejer der er stærke nok til at kompensere for centrifugalkraften så helikopteren hele tiden er let og ekstremt hurtig at styre. Derudover skåner man servoerne).
Dog har jeg investeret i en elektronisk voltmåler der konstant holder øje med modtagerbatteriet og på sit lcd-display informerer om batteriets tilstand.
Dog har jeg investeret i en elektronisk voltmåler der konstant holder øje med modtagerbatteriet og på sit lcd-display informerer om batteriets tilstand.
Bemærkninger
Luksushelikopter fra Mikado: En af Mikado´s fineste og nyeste helikoptermodeller. Bygget op af 100% carbon. Skulle have nogle af de fineste flyveegenskaber der kan fås. Udover det er den jo også ret flot i designet synes jeg. En ægte 50´er der performer som en væsentlig større brændstofhelikopter.
Bemærk luftindtaget i hver side af canopy´et til effektiv køling af motor og regulator.
Derudover er helikopteren konfigureret som følger: Den er monteret med et stk. Futaba S9252-digitalservo til halerotoren. 3 stk. Graupner DS361 digitale miniservoer til pitch m.v. Gyro GY401. Mikado rotorblade i GFK (glasfiber). Modtager Futaba FPR 149 DP PCM Micro 9 kanals.
Bemærk luftindtaget i hver side af canopy´et til effektiv køling af motor og regulator.
Derudover er helikopteren konfigureret som følger: Den er monteret med et stk. Futaba S9252-digitalservo til halerotoren. 3 stk. Graupner DS361 digitale miniservoer til pitch m.v. Gyro GY401. Mikado rotorblade i GFK (glasfiber). Modtager Futaba FPR 149 DP PCM Micro 9 kanals.
Helikopter Logo 14 Carbon
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 329
nice carbon heli du har dig der
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 143
hvad koster sådan en fætter, og du er sikkert ikke helt nybrgynder når du køber sådan en
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 1 Svar: 5
Tak for jeres fine kommentarer;-)
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 80 Svar: 2.233
Seriøs heli må man sige.
Masser af dejlige ting, og go info.