{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.869 visninger | Oprettet:

ERCD VEDTÆGTER OG REGLER {{forumTopicSubject}}

Regler & vedtægter for ERCD – Esbjerg RC Drift

§1. Navn og hjemsted
Klubbens navn er Esbjerg RC Drift, i daglig tale ERCD med hjemsted i Esbjerg Kommune (Esbjerg by)

§2. Formål
Vi har til formål at skabe en forening, af entusiaster og nybegynder som kan mødes under ordnede forhold og dele den fælles interesse for RC Drifting med fjernstyrede biler.

Ydermere vil vi sørge for faste træningsdage, Kurser i opsætning af bilerne, afvikling af konkurrencer/tuneringer for den nationale non-profit liga i Danmark. En Liga som acceptere at alle øvede som nybegynder deltager.

Vi vil på sigt gerne ud i et samarbejde med Esbjerg Kommune, så vi kan tilbyde vores alsidige sport til kommunens ungdomsklubber og ungdomsskoler.

§3. Organisation Esbjerg RC Drift – ERCD, er ikke underlagt nogen af de Danske Modelbils unioner, da ingen af dem har vores genre for øje.

I stedet underlægger vi os den Danske Drifting ligas ”Dot1Drift”’s regl sæt for opbygning af baner, løb afvikling og andre elementære forhold. Ønskes det af medlemmerne at Esbjerg RC Drift skal indmeldes i en af de danske modelbils unioner, skal dette forelægges bestyrelsen, og vil blive fremlagt på næstkommende bestyrelses møde.

§4. Medlemskab
Esbjerg RC Drift acceptere som udgangspunkt alle, som ønsker at være medlem af foreningen.
Det kræves dog at der ikke er kontingentrestance eller andre former for uafsluttede mellemværende med foreningen eller andre klubber og foreninger under Dot1Drift.

Foreningens baner og forhold kan benyttes på dagsbasis uden medlemskabs mod et gebyr.

Gebyret er fast lagt til følgende: -

Udefrakommende gæster – kr. 20,- -
Udefrakommende (Medlem af anden Drift klub under Dot1Drift – kr. 10,-)

Alt kommunikation, bestyrelsen og foreningens medlemmer imellem foregår via foreningens hjemmeside (Ind til denne er oppe at køre sker dette via fb.com/groups/EsbjergRCDrift/)

§5. Udmeldelse eksklusion
Udmeldelse skal foregå skriftligt til bestyrelsen. Det accepteres ikke at tilbageholde kontingent betalingen som opsigelse. I stedet medføre dette udelukkelse for fremtidigt brug af foreningen og dens faciliteter i 2 år.

Der udbetales ikke rest kontingent ved udmeldelse. Kontingentet skal være bestyrelsens kassere i hænde senest 30 dage efter indmeldelse i Esbjerg RC Drift. Overskrides datoen annulleres medlemskabet og brugeren fratages retten til oprettelse de efterfølgende 3 måneder.

Det er bestyrelsen alene der træffer beslutningen om eksklusion fra foreningen. Bestyrelsens afgørelse i de enkelte sager kan ikke genoptages før næste planlagte bestyrelsesmøde.

Som udgangspunkt vil medlemmet have mulighed for at forsvare sig selv og dens handlinger over for bestyrelsen, inden dens afgørelse træffes.

Der tages ikke hensyn til hvem den enkelte er, alle behandles lige, om forseelsen er af mindre alvorlig karakter eller en grov overtrædelse af de skrevne regler og vedtægter.

§6. Kontingent

Esbjerg RC Drift har følgende medlems typer: -
Senior medlem (Kontingent, årligt – kr. 250,-) -
Junior medlem (Kontingent, årligt – kr. 200,-)* -
Støtte medlem (Kontingent, årligt – kr. 100,-)**

* Junior medlemskab gælder for alle unge under 18 år. Er den unge under 15 år kræver medlemskabet forældre eller værge accept.

Unge under 10 år skal have følgeskab af en voksen, i form af forældre eller værge.

**Som støtte medlem må klubbens baner ikke benyttes. Det er dog tilladt at deltage i bestyrelses møder og/eller forenings aftner/samlingerne. Det er heller ikke tilladt at deltage i tuneringer.

Kontingent fastsættes hvert år af bestyrelsen på den planlagte generalforsamling i November. Det derved besluttede beløb er ikke til diskussion, men fastsættes med øje for at alle skal kunne være med samt at foreningen skal kunne køre.

§7. Ordinær generalforsamling

Alle generalforsamlinger varsles med 7 dage (Gælder også ekstraordinære) via forenings hjemmeside og/eller facebook side.

Den ordinære generalforsamling afholdes senest i Januar måned med følgende dagsorden. -
Valg af dirigent -
Bestyrelsen og/eller formandens beretning -
Regnskabet fremlægges -
Fastsættelse af kontingent -
Planlægning af indkøb til bane opbygning. -
Behandling af indkommende forslag. -
Valg af bestyrelsesmedlemmer -
Valg af revisor og suppleanter -
Eventuelt

Evt. Ønsker som foreningens medlemmer måtte have til bestyrelsen skal være et af de i forvejen valgte medlemmer i hænde senest 2 dage før bestyrelsesmødet.

Alle afgørelser i bestyrelsen afgøres ved håndsoprækning (for eller imod) hvor afgørelsen falder til den side som har flertallet af stemmerne. Afstemningerne er ”offentlige” og fremlægges i referartet fra bestyrelsesmødet. Der er kun en stemme til rådighed pr forslag, pr medlem.

§8. Bestyrelsen

Bestyrelsen varetager den daglige ledelse af det administrative og sportslige arbejde.

Bestyrelsen konstruerer sig selv ved den ordinære generalforsamling. Bestyrelsen skal minimum indeholde 3 medlemmer og maksimalt 5 medlemmer. -
Heraf må ingen af medlemmerne af bestyrelsen have økonomiske interesser i foreningen.

Alle poster i bestyrelsen er til genvalg hvert år i november. Dog skal minimum ét medlem fra den forgangene bestyrelsen fortsætte i den nye bestyrelse.

Medlemmer af bestyrelsen kan med 7 dages varsel fratræde sin post i bestyrelsen, ved fratrædelse indkaldelse der automatisk til ekstraordinær generalforsamling, med henblik på valg af nye/nyt medlem.

§9. Regnskab

Foreningens regnskabs år følger kalender året, og afsluttes således 31. December.

Regnskabet føres af bestyrelsens kassere som desuden er ansvarlig for regnskabet, samt ind og udbetalinger
samt anbringelse af foreningens midler. Der skal føres en kassebog/log over alle bevægelser vedr. Foreningen. Regnskabet skal til hvert bestyrelsesmøde fremlægges for den øvrige bestyrelse og godkendes.

§10. Opløsning

Foreningen kan kun opløses ved en ekstraordinær generalforsamling hvor opløsningen er eneste dagspunkt. Opløsningen kræver at minimum 2/3 af forenings medlemmer stemmer for en opløsningen. Ved opløsning af foreningen tilfalder alle forenings midler Esbjerg Kommune.




Regler for brugen af ERCD’s ejendele og lokaler

§1. Der må ikke indtages nogen former for alkohol eller euforiserende stoffer i klubbens lokaler.

§2. Rygning er ikke tilladt indendørs. §3. Lokaler og foreningens ejendele skal behandles ordenligt og med respekt.

§4. Der må kun benyttes drift dæk i stil med HPI T-drift på banen. Ingen gummi dæk eller offroad kørsel.

§5. Der må kun benyttes 1:10 EL biler på banen, andre former for fremdrift er ikke accepteret.

§6. Det påhviler det enkelte medlem at rydde op og gøre rent efter sig selv.

§7. Benyttes der AM modtager skal der medbringes minimum 2 sæt krystaller.

§8. Bestyrelsen kan til en hver tid afvise et medlem, besøgende hvis reglerne ikke overholdes eller hvis personen virker påvirket eller på anden måde ude af stand til at overholde de gældende regler og

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
ERCD VEDTÆGTER OG REGLER

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce