FunnyRacing :-)

FunnyRacing :-)

Medlemmer: 65
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årsagen
  • #1   14. nov 2014 Jeg har i forvejen kun nået 1-2 løb om året men barn og hus har sænket niveauet yderligere lige pt smiley

  • #2   14. nov 2014 Samme her.

    Må dog også tilføje at den udvilking i m-chassierne der kom til sidst, gjorde at det ikke var særlig nemt at være "hygge"-kører mere.

    Dels kørte bilerne alt for stærkt, og dels krævede det alt for meget specialudstyr, så det mistede den fokus der havde fået klassen i gang fra start.

    Synd at FWD Touring (som Funny V2 i virkeligheden er) ikke er populær, men man er jo også op imod alt for mange andre klasser.

    Hvorfor køre FunnyV2, når man lige så godt kan køre TC Stock? Priserne for bilerne er det samme, motorsæt det samme, og derfor ikke nogen billig, let tilgængelig hyggeklasse mere.

    Lm, F1, Funny, TC Stock, TC Superstock og TC Modified ER bare for mange klasser til de kørere der er lige nu - og INGEN af klasserne er for alvor en god begynderklasse, med langsom fart og billige biler....

    Hilsner
    Peter


  • #3   14. nov 2014 Og før jeg bliver irettesat med at FWD bilerne ikke er helt så dyre som 4WD, og man stadig kan bruge EzRun motorsættet, så er det principielle stadig gældende, nemlig at det ikke er langsomt og billigt nok til at få fat i Hobbykørerne (som vel er det FunnyRacing er?).

  • #4   14. nov 2014 Tror der er for mange klasser i Bane el.

    3. TC klasser, F1, LM og så Funny.

    Men trist der ikke er flere der synes det er sjovt at kører FWD.

    Selv om der er kommet godt gang i LM kan men godt se at der er lidt færre til indendørssæsonen i år da der flere af dem der kører Off road 1/8 har slået sig på 1/10 istedet med flere nye baner.

    Jeg har desværre kun mulighed for at deltage på søndag i Funny. Ellers bliver det først til sommer igen pga jeg også skal kører noget Off Road nu her samt tiden er stram med famile, villa og eget firma.


  • #5   14. nov 2014 Den med at funny er blevet for hurtig syntes jeg er noget vrøvl... De 4 første ja de kører stærkt og det ville de gøre uanset hvilken bil du gav dem... Og om de stadig kørte med deres m05 ville vi ikke kunne følge med....

    Men nu har vi igen folk der sidder bag ved skærmen og siger deres meninger højt. Men der var ikke en eneste der sagde noget da vi var til årsmøde sidste år...( før det var for sent ).

    Og hvorfor ikke stille til start med jeres M chas. Når nu det er tilladt... Jeg ved da godt at i ikke kan vinde men kunne i det sidste år.?

    Så jeg kan ikke se forskellen...!!!

    Det med for mange klasser er bare en dårlig undskyldning i mine øjne...!!!!

    Denne besked skal ikke opfattes negativt... Det er positivt ment.!!! smiley


  • #6   14. nov 2014 2 børn, svømmetræning med det store barn hver søndag i hvert fald ind til jul smiley Og så har jeg også en LM bil (som der heller ikke bliver kørt med)

    /henrik


  • #7   14. nov 2014 Os der stadig kører Funny har det stadig mægtigt skægt og nu hvor det ikk er et mesterskab mere er det kun blevet endnu sjovere ligesom det var i starten smiley

    Opfrodring til alle FunnyRacing kørere:

    Stil til start.
    Trop op på dialogmødet
    Gør en positiv, aktiv og konstruktiv indsats
    Vær med til at have det sjovt sammen med os andre smiley

    smiley :D

    Dennis


  • #9   14. nov 2014 Jeg vil give Dennis og Brian ret det her er bare dårlige undskyldninger hvis man har en hobby og et mål ville det ikke værre noget problem forstå nu at vi kører for sjovt i må da gerne få min pokal hvis det er det kom nu bare ud og kør man bliver jo heller ikke bedre af at tude over ??

  • #11   16. nov 2014 Det kunne jo også bare være at man ikke prioriterer rc løb så højt og derfor kan afse hele dage til det når man har mange andre interesser også.
    Så afser man jo heller ikke tid til årsmøde osv.


  • #12   20. nov 2014 Ville gerne, men arbejder hver anden weekend, og mange gang der er løb er jeg på arbejde og vil også gerne bruge min tid på min fam.

  • #13   21. nov 2014 Jeg kan bare ikke følge med og min bil går hele tiden i stykker ;-(

  • #14   21. nov 2014 Jeg ville nu nok kalde det "prioritering" i stedet for "dårlig undskyldning", men lad det nu ligge.

    FunnyRacing har gennem hele perioden levet af at Dennis har gjort så meget for at få alle mulige forskellige personer med på vognen. Det har langt hen ad vejen været folk der har kørt LS eller Nitro om sommeren, samt folk der ikke kører i klub eller har deltaget i andre løbsklasser.

    For mig at se er det dette forhold, der i det hele taget berettiger denne klasse, da der lige præcis var behov for et alternativ til den meget seriøse TC kørsel om vinteren.

    I år kører alle LS/Nitro kørerne så LeMans, og alle os andre "hobby-kørere" kan ikke finde appellen ved klassen længere, da den nu ikke længere står som noget uhøjtidligt og billigt - som man kan køre med i uden at være særlig erfaren/dygtig.

    Og det er ikke i år (med Funny V2 reglerne) at det er gået galt. I forbindelse med at bilerne blev tunet, fiflet, forstørret på alle mulige måder, fremstod klassen (for mig) pludselig som en meget hurtig, og ikke nemt-tilgængelig klasse.

    Når alle de ihærdige LS/Nitro kørere så først valgte F1, og i år Lemans er der bare et grundlæggende problem med klassen.

    At sige man skal møde op til dialigmøde er også uholdbart, da det dybest set handler om at få folk til at køre med, der ikke normalt kører, eller kører en anden klasse som deres primære klasse.

    Sådan er det bare, og jeg tror stadig mere på at man skal få fundet ud af hvad man vil med klassen, og lave regler der passer til det (og håbe at der ikke er alle mulige andre klasser der også konkurrerer om de forholdsvis få kørere der er).

    Hilsner
    Peter


  • #15   21. nov 2014 Jeg synes nu at V2 klassen er super nem at gå til. Nemmere end V1.

    Pris forskellen på en M05 vs FF03 i billigste udgave er 75 kr.

    En M05 krævede rigtig mange option dele til sidste for at man kunne være med i toppen, og krævede alligevel også noget hjemme byg.
    Med V2 kan man købe sig til en færdig bil og vinde løb.

    Min M05 stod i ca 2.400,- med alle dele på uden hjemmebyg.
    En V2 bil med det hele fås fx. fra TOP til kr. 2.199,. og den nye FF04 Evo der kom en denne uge fås til 285 dollar.

    Motorsæt osv er det samme.

    Der er godt gang i LeMans klassen pt. men der har de helt hurtige også lagt sig i front. Der er en ren racer klasse som TC. Ikke meget hygge der. De satte de hurtigste tider i weekenden af alle klasser lige under 10 sek i BRC.

    F1 er omvendt blevet lidt en hygge klasse for de få der er tilbage.

    FWD klassen er lidt en niche klasser herhjemme. Den har overtaget stock klassen i Asien og køres meget på klubplan i US men ikke rigtig slået igennem herhjemme på samme måde.
    Om vi er 25 eller 5 til løb er i mine øjne lige meget. Sidste weekend var vi kun 3 men havde det skide sjovt og fik kørt noget tæt hygge race.

    Lige en bemærkning. Nogle af jer har sikkert set min Serpent FF bil sat til salg. Det er bare fordi jeg har skiftet til en anden - forlader ikke klassen smiley


  • #16   29. nov 2014 Civilingeniørstudium på DTU samt andre interesser/prioriteringer er en del af årsagerne til at jeg mere eller mindre har sat både min TC og M05'er på hylden.
    Jeg tager nok en af DTUs sværeste studieretninger, så jeg har nok at se til (troede at jeg kunne få mere tid til det efter gymnasiet, men det var nok bare ønsketænkning). Jeg ved ikke om jeg længere får ugentligt tid til RC igen, men vil gerne ud og lege lidt i en klub for at komme væk fra hverdagen, når tiden er til det.

    For mig er RC en hobby, og ikke en sport der skal dyrkes på eliteplan fra min side af. Derfor er mit ambitionsniveau ikke så højt, men efter hvad jeg har kunnet fornemme for lavt i forhold til den plan der køres efter nu.

    For at RC skal være attraktivt skal det være sjovt, imødekommende og nemt tilgængeligt for nye kørere. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har fulgt så meget med i markedet, så jeg kan ikke udtale mig om priserne.
    I hyggeklasserne bør prisen og ambitionsniveauet ikke komme for højt op, så det minder om verdenstopklasserne, men der skal sættes rimelige grænser.

    No offence intended!


Kommentér på:
Årsagen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce