814 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Årsagen Årsagen
Hej
Hvad er årsagen til at i ikke kommer til løb mere....???
det er jo stadig tilladt at stille til løb med jeres M05èr.
hilsen
en ny mand i funny...
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 11 Emner: 4 Svar: 168
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Må dog også tilføje at den udvilking i m-chassierne der kom til sidst, gjorde at det ikke var særlig nemt at være "hygge"-kører mere.
Dels kørte bilerne alt for stærkt, og dels krævede det alt for meget specialudstyr, så det mistede den fokus der havde fået klassen i gang fra start.
Synd at FWD Touring (som Funny V2 i virkeligheden er) ikke er populær, men man er jo også op imod alt for mange andre klasser.
Hvorfor køre FunnyV2, når man lige så godt kan køre TC Stock? Priserne for bilerne er det samme, motorsæt det samme, og derfor ikke nogen billig, let tilgængelig hyggeklasse mere.
Lm, F1, Funny, TC Stock, TC Superstock og TC Modified ER bare for mange klasser til de kørere der er lige nu - og INGEN af klasserne er for alvor en god begynderklasse, med langsom fart og billige biler....
Hilsner
Peter
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 20 Emner: 53 Svar: 365
3. TC klasser, F1, LM og så Funny.
Men trist der ikke er flere der synes det er sjovt at kører FWD.
Selv om der er kommet godt gang i LM kan men godt se at der er lidt færre til indendørssæsonen i år da der flere af dem der kører Off road 1/8 har slået sig på 1/10 istedet med flere nye baner.
Jeg har desværre kun mulighed for at deltage på søndag i Funny. Ellers bliver det først til sommer igen pga jeg også skal kører noget Off Road nu her samt tiden er stram med famile, villa og eget firma.
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 44 RC-enheder: 6 Emner: 19 Svar: 300
Men nu har vi igen folk der sidder bag ved skærmen og siger deres meninger højt. Men der var ikke en eneste der sagde noget da vi var til årsmøde sidste år...( før det var for sent ).
Og hvorfor ikke stille til start med jeres M chas. Når nu det er tilladt... Jeg ved da godt at i ikke kan vinde men kunne i det sidste år.?
Så jeg kan ikke se forskellen...!!!
Det med for mange klasser er bare en dårlig undskyldning i mine øjne...!!!!
Denne besked skal ikke opfattes negativt... Det er positivt ment.!!!
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 RC-enheder: 13 Emner: 18 Svar: 754
/henrik
apr 2005
Følger: 22 Følgere: 76 RC-enheder: 5 Emner: 53 Svar: 361
Opfrodring til alle FunnyRacing kørere:
Stil til start.
Trop op på dialogmødet
Gør en positiv, aktiv og konstruktiv indsats
Vær med til at have det sjovt sammen med os andre
Dennis
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 52
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 11 Emner: 4 Svar: 168
Så afser man jo heller ikke tid til årsmøde osv.
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 172
aug 2009
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 9 Emner: 37 Svar: 214
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
FunnyRacing har gennem hele perioden levet af at Dennis har gjort så meget for at få alle mulige forskellige personer med på vognen. Det har langt hen ad vejen været folk der har kørt LS eller Nitro om sommeren, samt folk der ikke kører i klub eller har deltaget i andre løbsklasser.
For mig at se er det dette forhold, der i det hele taget berettiger denne klasse, da der lige præcis var behov for et alternativ til den meget seriøse TC kørsel om vinteren.
I år kører alle LS/Nitro kørerne så LeMans, og alle os andre "hobby-kørere" kan ikke finde appellen ved klassen længere, da den nu ikke længere står som noget uhøjtidligt og billigt - som man kan køre med i uden at være særlig erfaren/dygtig.
Og det er ikke i år (med Funny V2 reglerne) at det er gået galt. I forbindelse med at bilerne blev tunet, fiflet, forstørret på alle mulige måder, fremstod klassen (for mig) pludselig som en meget hurtig, og ikke nemt-tilgængelig klasse.
Når alle de ihærdige LS/Nitro kørere så først valgte F1, og i år Lemans er der bare et grundlæggende problem med klassen.
At sige man skal møde op til dialigmøde er også uholdbart, da det dybest set handler om at få folk til at køre med, der ikke normalt kører, eller kører en anden klasse som deres primære klasse.
Sådan er det bare, og jeg tror stadig mere på at man skal få fundet ud af hvad man vil med klassen, og lave regler der passer til det (og håbe at der ikke er alle mulige andre klasser der også konkurrerer om de forholdsvis få kørere der er).
Hilsner
Peter
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 20 Emner: 53 Svar: 365
Pris forskellen på en M05 vs FF03 i billigste udgave er 75 kr.
En M05 krævede rigtig mange option dele til sidste for at man kunne være med i toppen, og krævede alligevel også noget hjemme byg.
Med V2 kan man købe sig til en færdig bil og vinde løb.
Min M05 stod i ca 2.400,- med alle dele på uden hjemmebyg.
En V2 bil med det hele fås fx. fra TOP til kr. 2.199,. og den nye FF04 Evo der kom en denne uge fås til 285 dollar.
Motorsæt osv er det samme.
Der er godt gang i LeMans klassen pt. men der har de helt hurtige også lagt sig i front. Der er en ren racer klasse som TC. Ikke meget hygge der. De satte de hurtigste tider i weekenden af alle klasser lige under 10 sek i BRC.
F1 er omvendt blevet lidt en hygge klasse for de få der er tilbage.
FWD klassen er lidt en niche klasser herhjemme. Den har overtaget stock klassen i Asien og køres meget på klubplan i US men ikke rigtig slået igennem herhjemme på samme måde.
Om vi er 25 eller 5 til løb er i mine øjne lige meget. Sidste weekend var vi kun 3 men havde det skide sjovt og fik kørt noget tæt hygge race.
Lige en bemærkning. Nogle af jer har sikkert set min Serpent FF bil sat til salg. Det er bare fordi jeg har skiftet til en anden - forlader ikke klassen
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 52 RC-enheder: 2 Annoncer: 4 Emner: 5 Svar: 50
Jeg tager nok en af DTUs sværeste studieretninger, så jeg har nok at se til (troede at jeg kunne få mere tid til det efter gymnasiet, men det var nok bare ønsketænkning). Jeg ved ikke om jeg længere får ugentligt tid til RC igen, men vil gerne ud og lege lidt i en klub for at komme væk fra hverdagen, når tiden er til det.
For mig er RC en hobby, og ikke en sport der skal dyrkes på eliteplan fra min side af. Derfor er mit ambitionsniveau ikke så højt, men efter hvad jeg har kunnet fornemme for lavt i forhold til den plan der køres efter nu.
For at RC skal være attraktivt skal det være sjovt, imødekommende og nemt tilgængeligt for nye kørere. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har fulgt så meget med i markedet, så jeg kan ikke udtale mig om priserne.
I hyggeklasserne bør prisen og ambitionsniveauet ikke komme for højt op, så det minder om verdenstopklasserne, men der skal sættes rimelige grænser.
No offence intended!
Årsagen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside