Sct vælter ret tit Sct vælter ret tit
Hejsa.
Jeg har sådan en Losi xxx-sct som jeg er helt extrem glad for, men der er lidt som jeg gerne vil have rettet på den, når jeg køre onroad med den, som ret tit sker, så vælter den ret nemt, når det kommer til sving - kan se ham der havde den før mig, har sat en smule vægt i den, men det er ikke helt nok - så tænkte er der noget man kan købe til den, eller noget på den man kan indstille så den kommer tættere på vejen eller om der er en helt 3. ting man burde gøre.
Som den står nu, er den helt standart, står dog og skal købe ny motor og esc til den, så derfor ville jeg høre om der er noget jeg burde købe, så den bliver mere "stabil" på vejen.
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 30 RC-enheder: 7 Emner: 18 Svar: 344
mar 2013
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
Eller skal man ud og have nogle "andre end standart" ?
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 13 RC-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 232
jan 2015
Følger: 5 Følgere: 6 RC-enheder: 5 Emner: 4 Svar: 35
Det der gør at den vælter nemt er at SCT'ens tyngdepunkt ligger højt, og der er dejlig meget greb på en asfalt-vej. Så kan den simpelthen ikke følge med rundt i svingende.
Den vil efter min mening ikke vælte så tit på løst underlag (offroad), men det er jo så også det den er bygget til.
Jeg har selv en Slash 4x4 og en Turnigy SCT med nøjagtig samme svaghed.
Turnigy'en hjalp det på at sænke frihøjden betragteligt, så blev den noget mere stabil i svingene ved høj hastighed. Det samme kan også opnås med Slash 4x4, ved at flytte rundt på din affjedring og derved sænke frihøjden.
Vær dog opmærksom på at "høje forhindringer" kommer til at gå ud over dine skidplates og kofanger, jo længere ned du sætter den.
Alternativt kan du investere i et såkaldt LCG Chassis (Low Center of Gravity).
Det koster omkring en plov og giver dig en helt anden og efter min mening sjovere bil at køre med.
Jeg har netop bestilt et og forventer at få fingre i det midt i næste uge.
https://traxxas.com/products/parts/accessories/7421lowcgchassis
jan 2015
Følger: 5 Følgere: 6 RC-enheder: 5 Emner: 4 Svar: 35
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget om LCG Chassis til din Losi.
Du kan jo ikke bruge det Traxxas Slash til noget ...
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 41 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 409
mar 2013
http://www.asiatees.com/display?Team-Losi-XXX-SCT-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Miscellaneous&model=All&id=27154&pid=1
Men om det overhoved vil hjælpe på mit problem, har jeg igen ide om, men ville da dog tro lidt på det, da bilen kommer tættere på vejen.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Du kan hjælpe lidt på det ved at sætte nogle dæk på som ikke tager så godt fat i underlaget eller sænke dit tyngdepunkt eller gøre dæmperne hårdere, men!....
Der er heldigvis en opfindelse som hedder krængningsstabilisator, eller på engelsk anti sway bar eller bare sway bar. Sådan nogle kan du få til din Losi, og hvis du ikke allerede har dem på, lyder det som den bedste løsning.
https://www.google.dk/search?q=Losi+xxx-sct+sway+bar+kit&espv=2&biw=2560&bih=1499&source=lnms&sa=X&ei=L3VDVb-fMoHtaOq1gOAL&ved=0CAYQ_AUoAA&dpr=1
Hvis du har rigtig meget vejgreb til siden og højt tyngdepunkt vil du dog stadig rulle.
Jeg er ikke enig i "ned på maven med den" tilgangen. Der er vel en grund til du har købt SCT og ikke en drifter.
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.161
mar 2013
1000 mange tak for hjælpen alle sammen
mar 2013
mar 2013
Sct vælter ret tit