252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Stadig savage 25 LT hjælp Stadig savage 25 LT hjælp

Hej igen, ja som jeg jo skrev i går kan jeg ikke få min rotostart til at dreje motoren rundt når gløderøret er monteret. Bilen er helt ny og har ikke været startet.
Jeg kommer fra lolland, men der er vel ikke andet for end jeg må ta den lange vej til hillerød og så få vist hvordan man gør. Jeg har prøvet at skrue gløderøret lidt ud nå den skulle startes, så kan den godt dreje rundt, men der sprøjter brændstof op og den starter aligevel ikke, suk. Vil meget gerne snart ha den startet så den kan blive kørt til mens vi stadigvæk har godt og varmt vejr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stadig savage 25 LT hjælp
  • #1   7. nov 2005 Når du har haft gløderøret af har du så tjekket om det virkede?

• #2   7. nov 2005 Ja, begge mine gløderør ser ud til at virke, de lyser hurtigt op.

Mikael

• #3   7. nov 2005 Okay... Når du så har tømt motoren godt for nitro sætter du røret i igen på med glødestarteren og så i gang med rotostarten? Husker du også lige at puste i udstødningsslangen til tanken så der kommer nitro i karbu'en?

• #4   7. nov 2005 Ja men problemet er jo fra første gang den skulle startes har rotostarten ikke kunne drive motoren rundt.

Mikael

• #5   7. nov 2005 Ah okay... Er batteriet fuldt opladet?

• #6   7. nov 2005 Ja det vil jeg mene, det er på 3000mah så det skulle jo være godt nok, har også prøvet et af mine gamle på 1500mah det hjælp heller ikke, plus nogle gange sætter knappen til rotostarten sig fast så den skal skilles af for at den virker igen, ikke særligt optimalt.

Mikael

• #7   7. nov 2005 Hop du ned i butikken hvor du købte den og få lidt hjælp der. De ved nok lige hvordan den skal fikses.

• #8   7. nov 2005 Skilles ad lige frem? Det med at den sætter sig fast er vist et rimelig generelt problem.. Jeg skulle bare lyge trykke hårdt en gang på knappen så sprang den op. Har du tjekket om tandhjulene i din rotostart er intakte?

• #9   7. nov 2005 Det er de, og den køre fint nok, men knappen sætter sig fast ind imellem, er det normalt på dem? Hvad kan jeg gøre for at få liv i motoren?

Mikael

• #10   7. nov 2005 Ja det gjorde den også på min. Og har hørt om mange andre hvor den også gjorde det.
    Jeg kan ikke forstå du ikke kan få liv i den. Du bliver nok nødt til at tage ned til en forhandler med den...

• #11   7. nov 2005 Du skal kun løsne gløderøret 1/16 - 1/8 del omgang. Og spænde til når motoren kommer igang.

Du kan prøve at :

1. Dreje svinghjulet, så stemplet kommer i bund.
    2. Opvarme kølehovedet med en hårtørrer, så det bliver 50- 70 grader.
    3. Være sikker på at der er brændstof klar i slangen.
    4. Tænde rotostarten og dreje motoren igang.

Hvis du har temperaturmåler, så sørg for at motoren kommer over 82 men under 100 grader de første 3-5 tanke. Du må ikke stresse og give mere en 1/4 gas når den springer igang.

Læs i forum nogle af artiklerne om break in.
    Lad høre om hårtørreren virker !!
    Husk at stille nålene som i manualen.
    mvh JessK

• #12   7. nov 2005 Hvordan ved man nå stemplet er helt i bund? Bliver der kørt ræs med 1/8 monster trucks på banen i næstved? og kan min savage bruges til ræs på bane? hvis nej hvorfor ikke? tænker lidt på at melde mig ind i klubben i næstved selvom jeg har en god times kørsel der til.

Mikael

• #13   7. nov 2005 Stemplet er i bund når svinghjulet er let at dreje. Eller endnu bedre. Du afmonterer dit gløderør og kigger ned i hullet. (brug evt. lommelygte.) drej svinghjulet til det er længst nede.. Vend så bilen rundt og lav en markering med tusch eller rids med en spids ting et mærke i kanten af svinghjulet. Så kan du altid hurtigt se når det er i bund.
    Stemplet skal altid i bund når motoren har kørt. Især under tilkøring er det meget vigtigt !!!!!

• #14   8. nov 2005 Mikael N, hvor bor du lidt mere præcist?

Har du evt. messenger? Jeg bor nær Nykøbing F, og vil da gerne forsøge at hjælpe dig lidt hvis det er!? Tilføj mig, npj@e-mail.dk ( e-mailadressen virker i sig selv ikke, hvis du vil skrive en e-mail må du benytte nicolajpj@gmail.com )

• #15   8. nov 2005 Den letteste måde (og den bedste for motoren) når du skal starte en ny motor, er at varme den lidt op med en varmeblæser/hårtørrer, den skal ikke varmes helt vildt op, bare så den kommer lidt op i temperatur, Det er seføli bedst hvis du har en temp-måler til rådighed.

Når den bliver varmet op så udvider cylinderen sig og den vil være meget lettere at starte, og der bliver heller ikke så meget slid på stempel/foring.

Kommentér på:
Stadig savage 25 LT hjælp

Annonce