Rc {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger
Det er ved at være tid til jeg skal havde en RC bil.
Jeg har kigget meget på youtube for og finde hvad jeg tror jeg vil få mest ud af, og er kommet frem til jeg skal havde en Monster truck!:D
Da den skal bruges på græs, bygge-pladser osv, så jeg vil gerne havde de store dæk og den høje fri-højde som der self er på en monster truck
her er de biler jeg har kigget på:
"Team Associated Rival"
"HPI Savage flux hp"
"ThunderTiger MT-4 G3"
"Team Associated Rival" jeg har hørt af den skulle havde nogle problemer med holdbarheden men tænker ikke det er det største problem da jeg ikke skal hoppe ovre store hops osv. tænker også der er et plus at den er "waterproof":D men er der nogle af jer som har erfaring med denne Monster truck? og nogle der kan finde det billigste sted af købe den som også lavere til DK?
"HPI Savage flux hp" har kigget en go del på denne Monster truck og syntes selv jeg er kommet frem til af dette bliver en "sidste" løsning. men er der nogle af jer som har erfaring med denne Monster truck? og nogle der kan finde det billigste sted af købe den som også lavere til DK?
"ThunderTiger MT-4 G3" syntes denne monster truck ser rimelig cool ud, man får meget for pengene og den skulle holde godt. men syntes den ser meget "mindre" ud en de andre to både længde og iser frihøjden, da jeg som sagt kommer til af køre den meget på græs.men er der nogle af jer som har erfaring med denne Monster truck? og nogle der kan finde det billigste sted af købe den som også lavere til DK?
så lige et hurtigt Resume:
Er der nogle der kan sende et link til de forskellige Monser trucks?
nogle der har erfaringer med nogle af dem?
hvilken er bedst når man også tæller prisen med?
kom bare med jeres bud, dov skal den være el, minimum 1/10 helst 1/8 eller 1/5 og den skal være en monster truck,
Tak på forhånd
(håber man kan forstår min tekst ellers så bare skriv)
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 14 Svar: 47
sep 2015
Følger: 11 Følgere: 16 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 53
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 4 Emner: 3 Svar: 52
Men Tiger og Hpi's truck snakker folk rigtig godt om så forstår godt dit valg. Jeg havde nok valgt Hpi's da den ser efter min mening mest maskulin ud.
Der er jo os en del hpi'er til salg herinde. Mange med rigtige fine upgrades til en fornuftig pris vil jeg mene.
Glæder mig til at byde din kommende truck velkommen.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
Anywho... Har haft en Flux (se min profil), det er en bæst af en bil som kan tåle prygl og fortsat griner ad dig. Dog er det også en væltepeter. Über fed truck uden tvivl, men også halv dyr.
MT4-G3 er det jeg kører/basher/racer med nu. Den er overraskende holdbar og mere stabil at køre med i forhold til Flux'en. Den er ikke lille. Der er nogle ting som skal gøres inden du kører for første gang, tag evt en kigger her: http://www.wondertiger.com/guide.php
Ja, truck'en står lidt lavere end Flux'en men den pløjer igennem græs kein problem - den har power nok. På 6S klipper den ovenikøbet din græsplæne
En fordel, synes jeg, er at:
ved at sænke bilen
montere Associated RC8 extended hex hubs
montere truggy hjul
ændre lidt på camber, caster, toe osv
evt montere swaybars foran
Så får du også en god amatør racer truggy monstertruck. MT4-G3 og ST4-G3 (som er en truggy/stadium truck) er nærmest 97% ens i opbygningen.
Der er mange upgrades/mods du kan lave på den, selv har jeg og mange andre en tværstang mellem tårnene så bilen bliver afstivet godt og grundigt og klarer større hop meget bedre.
En MT4 kan fås for ca. DKK3300 inkl porto herfra: http://www.modellbau-berlinski.de/Shop/tabid/78/RC-Cars-Elektro/Monstertruck/18-RTR/MT4-G3-18-4WD-Brushless-MONSTER-RTR-2-4G-BLAU-6401-F102.aspx
2 x 4S 5000mAh batterier til ca DKK500 inkl porto: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__36032__Turnigy_5000mAh_4S1P_14_8v_20C_Hardcase_Pack_EU_Warehouse_.html
Evt ca. DKK350 ekstra for denne fed lader - MEN du skal også skaffe dig en PSU til den: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=78381
Og til sidst skal du nok have købt nogle ekstra batteri stik, kan købes lokalt i DK eller herinde til små penge. Og en lipo pose er også en god ide, HK plejer at have dem til få penge men har ikke tjekket. VIGTIGT ved HK, værre 100% sikker på du køber fra EU varehus så du undgår told/moms osv.
Hvis du f.eks køber en brugt lader herinde, så sørg for den er på absolut minimum 80W eller gerne højere som +100W - så kan den lade 4S på 5000mAh tæt ved fuld effekt. En 50W kan sagtens bruges, det tager bare længere tid at lade lipo'erne.
sep 2015
Hvad er fri højden så på den? og hvad mener du med man selv skal købe en PSU? ellers så syntes jeg også den ser fed ud til ikke alt for mange penge, dov syntes jeg det er synd den ikke kan klare vand
men jeg kan ikke lade vær med og kigge på den der "Rival" da jeg er HELT vild med designet og alt det andet på den, men støddæmperne skulle være lort
Morten Grunden til jeg ikke har kigget så meget på E-Maxx er nok fordi jeg syntes man for mere for pengene ved de andre biler, men der er ikke nogen special grund til det
okt 2011
EN PSU er en strømforsyning. Den lader jeg linker til har ikke indbygget strømforsyning.
Jeg synes designet mellem Rival og MT4 er meget tæt på hinanden. Heldigvis er vi alle forskellige. Mht Rival, så tjek hvor du kan finde dele indenfor EU så du ikke evt får problemer/ventetider/import afgifter oveni. En anden ting, tjek om det er tomme skruer de bruger (oftest) da du så også skal have et sæt af de skruetrækker.
Rival ESC'en kan kun klare 4S hvor MT4 er op til 6S. Ingen af dem er vandtæt... kun Rivals modtager som er i en boks er vandtæt. Begge ESC er vandafvisende, ikke vandtæt
sep 2015
https://www.youtube.com/watch?v=1DGbcQIXBXA&list=PLGpKGXYCRX5qYt4OHz6Oei0_Npcv_Kfzz&index=11
men man kan jo altid smide en ny motor i hvis man syntes den ikke er hurtig nok på et tidspunkt. (han har lavet en Playliste af den)
Angående psu hvilken en skulle det så være?
jeg ved man kan købe reservedele thunder tigeren inde på Holte-hobby.
men lavere denne hjemme side til dk uden told og moms? http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/ASSOC-AS20510.html
da siden virker meget billig i forhold til her:D
http://www.modellbau-berlinski.de/Shop/tabid/78/txtSearch/rival/RC-Cars-Elektro/Monstertruck/18-RTR/RIVAL-18-Brushless-Monster-Truck-RTR-2-4GHz-2x-8-4V-Akkus-20510.aspx
men syntes ikke jeg kan finde en side som sælger reserve dele til den
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 35
Den er sikkert fin, men jeg ville hellere tage en MT4G3. Eller alternativt en Arrma Kraton (!)
Du har ret i at MT4 at den ser "lidt lille" ud, den har en smule kortere akselafstand end en typisk truggy. Mht. frihøjde, så snyder det lidt. Rival og andre monstertrucks er normalt opbygget med diff-huse og kardanaksler under chassis-pladen, så de er høje på midten. For og bag, hvor diffhuse, bærearme osv. sidder er det dog noget af det samme. En truggy (og MT4) har en helt flad bund, så du glider over forhindringer.
Som Mark-T skriver, så får du næsten to biler i en med MT4. Født som monster truck, men kan nemt ombygges til truggy (skift hjul og monter hækspoiler). Samme med Arrma Kraton/Talion.
Vedhæftet billede viser MT4 i rød karos med truggy-hjul og RC8T hex extenders sammenlignet med en truggy fra Hobbyking. Spoileren må du tænke dig til, den er pt afmonteret mens jeg venter på nye dele
okt 2011
Ser ud til begge shops har reservedele. Måske kan HH også skaffe dem.
Selv med en "hurtigere" motor i bilen kan ESC fortsat kun klare 4S.
Alle biler kan køre i sne, spørgsmålet er hvor længe elektronikken holder
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
aug 2014
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
sep 2015
SH havde også kigget på den der Kraton men hvis jeg er i tvivl med MT4G3´eren kan jeg lige så godt droppe Kratonen
Don som sagt havde jeg kigget lidt på noget Traxxas men tror jeg holder mig fra det:D
Mark mente også Esc da moteren gerne skulle kunne køre med 6s
sep 2015
okt 2011
sep 2015
og denne her http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=78381
så jeg kan lade:D men skal man gøre noget specielt for og kunne købe fra hobby king?
Fik du fundet ud af fri højden på din MT4?
okt 2011
Der er også storebroren til den lader som er ca. 113kr dyrere. Vil blot fortælle dig så du selv kan vælge og ikke evt fortryde pga mig.
Hvis du også er i gang med at købe batterier fra HK, så være meget opmærksom på målene så du ikke køber nogle som er for store.
Du skal bare lave et login til HK og endelig huske at vælge EU varehus, hvis du bruger Intl, så ser du det blåt EU flag under nogle af varerne, klik på flaget så du får købt fra EU.
sep 2015
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__57096__Turnigy_Reaktor_2_x_300W_20A_Balance_Charger.html
da jeg kan se det som en stor fordel at man kan oplade to batterier på engang
Det gør ikke noget du glemte det
okt 2011
2. jeg vil hellere købe 2 x de andre ladere. Hvorfor dog det? spørger du. Fordi hvis den ene dør, har du stadigvæk den anden.
3. den PSU kan klare op til 20A, der står ikke hvor mange W. I teorien kan du koble 10 ladere til den, men maks lade med 20A i alt. Sikekrt tættere på 16-18A pga tab, men det er nogenlunde det samme ved alle PSU'er og ladere.
4. hvis du køber 2 x 20A ladere, kan du evt købe en Dell PSU og modde den, som jeg også bruger. Det vil koste dig ca. 200-300kr. Den kan snildt trække +40A og den har to blæser hastigheder: Airbus 380/Jumbojet 747 og mofo F16/eurojet hastighed/larm niveauer. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1882529
Jeg har 2 af disse på den: Har selv 2 x iCharge 206B: http://www.zj-hobbyshop.de/junsi-icharger-206b-p-49.html?osCsid=badbc222e11813d1e4d1ce544086b56b
sep 2015
og det kunne være fedt hvis en eller anden fik målt frihøjden på den:D
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 475
5,5 cm under centerdiff der er laveste punkt.
sep 2015
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 475
sep 2015
okt 2011
sep 2015
okt 2011
sep 2015
okt 2011
Men den anden metode virker sikkert også, synes personligt det ikke er så pænt.
okt 2011
Midten: Axial scx10
Højre: traxxas revo vxl
Måske kan de bruges, de to yderste virker mindre end den på WT. Fik naturligvis ikke målt dem
okt 2011
Den er vandtæt...
aug 2014
Det er en Hobao #90059 receiver box, den passer uden man skal skære i sin MT4. Men den runde gule beholder, der er inden i et Kinder-æg virker nu også OK. Bilen bliver ikke til en U-båd af det, men det virker fint til at man kan køre gennem en vandpyt eller i sne uden at den dør af det.
sep 2015
okt 2011
okt 2011
sep 2015
okt 2011
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 11 Emner: 33 Svar: 113
ville jeg måske gå med en Traxxas Summit den er ok hurtig til leg og den kan crawle det er en fed ting..
den er dyr men nok mere holdbar til at begynde med
aug 2014
Mht. den receiverbox: Det er ikke nødvendigt at skrue den i. Jeg har bare sat den i med lidt velcro, og så sidder den spændt ned af MT4'erens overtray, så den går ingen steder.
Og mht. Traxxas Summit: Det er nok rigtigt at en Traxxas er lidt mere plug'n´play, men det betaler man også en del for. MT4 er ikke perfekt ud af kassen, der er mulighed for noget "redneck engineering", men så har man også en bil, der kan tåle at blive høvlet rundt.
Hvis jeg stod med valget, så blev det nok enten en MT4 eller en Arrma Kraton. I Arrma BLX bilerne er nogle af MT4'erens problemer væk: Åbent chassis med god plads til batterier, vandtæt elektronik, receiverbox standard. Og hvis man skifter de slatne fjedre i sådan en Kraton til noget bedre, så den bliver hævet lidt, så er der ingen problemer med frihøjden. Omvendt siger rygterne at ECS'en har det med at futte af, og kuglelejerne er noget skod. Der er nok ikke noget, der er helt perfekt. Alternativet kunne være en E-Revo Brushless, men den er f... dyr, og heller ikke perfekt.
okt 2011
Mht "batteri" coveret, så bruger jeg den ikke selv men har valgt batteri trop moddet. Axial batteri pladen er ikke nødvendig men jeg havde den nu liggende alligevel.
okt 2011
sep 2015
Rc