883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

For lidt viden? For lidt viden?

Findes der ingen hobby forretninger i Danmark der har større viden om RC hobby andet end deres res. dels nr.
Syntes næsten hver gang jeg skal ud og finde res. dele til de gamle biler jeg leger med, er det som om det ikke kan gå hurtig nok at komme videre til næste kunde, gælder det virkelig kun om at sælge vare.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lidt viden?
  • #1   8. jan 2016 Ja. De skal sælge vare. Og hvis butikken er fuld, så skal alle ekspederes. Er butikken tom burde der være god tid.

• #2   8. jan 2016 Syns rcmodels.dk giver en del tid og hjælp man behøver

• #3   8. jan 2016 http://holte-modelhobby.dk/

de er super søde. og har max styr på det. var der igår for at skaffe en dims til min savage 21. de brugte meget tid på mig og endte med at skaffe lignende stump fra anden bil.

• #4   8. jan 2016 jeg kan også tilskrive mig holte model hobby, havde bestilt skruer som var i resten ordre og fik så et kald.
    Han brugte 12min med mig i telefonen for at se om han kunne finde nogen magen til fra et andet firma så jeg kunne komme ud og køre. Meget go service.

• #5   8. jan 2016 holte er lige modsat morfars. hvis ikke du har købt delen hos dem får man nærmest fingeren.
    handler kun i holte. altid god hjælp. hvis man som mig er til nitro så er fyren med kasket og headset manden man skal tale med. han ved alt om Nitro (tidligere Danmarks mester) har hjulpet mig med tip til justering af karborator og opsætning af dæmpere. den ene dag stod vi og talte en time og det var i en godt fyldt butik.
    og igår efter jeg havde fået min savage del stod vi og talte i 10-15 min og hvilke sender/modtager jeg skal vælge når man har flere biler.

profilbillede
  • #6   8. jan 2016 Handler hos Hobbykarl.dk, Dennis giver god service, og er selv RC nørd smiley

• #8   8. jan 2016 Selvfølgelig skal (også) rc-butikker yde en vis service. Men kan også godt forstå at det kan være svært at tilbyde langvarig hjælp til en billig dims.
    Måske de kunne tilbyde en rådgivnings-service man kunne købe hvis man har brug for ekstraordinær hjælp.

• #9   8. jan 2016 Morfars har INGEN service, intet varenr og du kan rende og hoppe.

Holte hobby har god service, dog er de svære at få fat på via tlf og mail. Man skal møde op i forretningen og sætte tid af til det, for pga deres gode service, kan det tit tage en times tid inden man kommer videre.

iccom har god service og gider at sætte sig ind i hvilken dims man efterlyser, og kan tit også finde den.

• #10   8. jan 2016 Holte Hobby Skive nyder jeg at komme ind i. Kristoffer er næsten for flink og kan ligefrem huske navne på stort set alle der har handlet der mens jeg har været i butikken. Hvis der ikke er nogle andre kunder i butikken kan man ikke være der 2 minutter uden han enten vil hjælpe eller snakke.
    Rudi fra Holte afdelingen gider jeg til gengæld ikke, efter en meget skuffende oplevelse. Jeg har dog aldrig været i butikken.
    MIDHobby har et fornuftigt udvalg efter min mening. Men ikke alle medarbejderne har særlig meget erfaring.

• #11   8. jan 2016 Holte Modelhobby, RCModels, Xray Shop samt Iccom og FG-Hobby (da den var under den gamle ejer og jeg ikke har prøvet at købe fra den nye) her i DK har jeg altid fået masser af hjælp fra.

Det er nu rart, når man kan få ordentlig service, frem for de steder hvor de ingen tålmodighed har til at hjælpe kunderne. Sådanne steder gider jeg ikke ligge mine penge.

• #12   8. jan 2016 Skal dog lige siges, at man kan finde svar på stort set alt på nettet, og ellers kan man spørge her eller på rc-forum, så er der oftest nogle der svarer, og de ved ofte lige så meget eller mere end forhandlerne. Bruger det når jeg bestiller på nettet, er ikke blevet styret galt af forum brugere endnu.

• #13   8. jan 2016 Hvad er det for biler du søger dele til?

• #14   8. jan 2016 Jeg søger "dele" til en SG Léopard, dvs. er i gang med at convertere de gamle hjul til nyere, den er for lav og skal bruges til crawling, Akslen er 32,5mm, 14mm går til 2 lejre og 18,5 går til fælg som jeg ikke kan finde kan finde de rigtige dæk til da den kun har 1 fælgkant, så alternativ er at lave en fælgkant selv og eller skifte hele fælget ud, hvad er lige så svært, den har en 3mm x 13mm stift som trækker hjulene, så næste ide var at finde en 17mm hex og file til så den passer.... men så kommer problemet at finde nogle fælge der har den rigtige indpresning, ordet fuck forekommer mange gange i mine tanker!!!!
    Nu er jeg nået så langt at jeg har købt nogle 2,2 proline og laver en fælgkant på de gamle fælge af noget vvs rør.
    Finder langsomt ud af det modelhobby jeg laver er nok lige så sjældent som nogle af de biler jeg leger med, havde bare en forestilling af at dem der var i butikkerne havde en større viden, men de er nok bare vant til at udlevere varenummer og ikke reparere dinosaure, måske den ender på hylden som pyntebil.

Men hvis du kender nogen der kan tilbyde at dreje noget vvs rør af på en drejebænk ville det gøre ting lettere.

• #15   9. jan 2016 jeg ser på det med en helt anden vinkel en du gør .
    jeg ser hobbyen som kan det købes er det fedt
    kan det ikke købes bliver det bare til en bedre hobby hvor man får fremstillet dele og lavet det selv osv .
    jeg elsker og have noget som alle andre ikke har .
    jeg kører med en fg leopard som stort set efter hånden kun er 50% bil tilbage
    resten af den er custom lavet .
    og det er det jeg syntes der er sjovt ved disse hobbyer .

men hver sin smag
    og jo der er nogle af hobby handlerne der kan sit kram men bliver nød til at dreje nøglen om eller få de produkter som de kan leve af da de har fået en modstander der hedder internet .
    så hobby handler i danmark bløder kan man godt sige på en pæn måde
    og det bliver helt sikkert ikke bedre med tiden .

• #16   9. jan 2016 Zipzero; Kan godt følge dit argument, forhandlerne bliver helt klart presset af internet handel.. Men... Har prøvet en del hobby butikker efterhånden, og har kun mødt faglig og venlig kundeservice hos Hobbykarl, Iccom og Holte modelhobby. Hvis jeg var "gennemsnits" faren der havde købt RC til ungerne hos feks. morfars i Herlev, og havde mødt den arrogance og modvillighed, jeg mødte da jeg prøvede at få dele, til en bil jeg havde købt hos dem, var jeg også begyndt at handle på nettet, hvorfor betale overpris for det samme produkt, og få dårlig service oveni?
    Jeg betaler gerne ekstra for at støtte en dansk butik der yder god og faglig service.

• #17   9. jan 2016 Zipzero.
    Jeg giver dig ret, men min udfordring ligger i at jeg ikke har drejebænk, tig svejser eller 1000 vis af kroner at smide efter hvert år og jeg har "6" kvm. kælder der er godt presset, men det er mit og det nyder jeg.
    Så hvis der er nogen der kan hjælpe med at få drejet et pvc rør ned, ville det være dejlig, sender gerne med retur label og noget for arbejdet.

Kommentér på:
For lidt viden?

Annonce