450 heli indkøbs spørgsmål 450 heli indkøbs spørgsmål
Hej RCG
Efter at have læst mig helt ør i hovedet inde på http://www.rchelicopterfun.com tænkte jeg at høre jer herinde om 450 heli'er. På sigt, vil jeg forsøge mig med 3D flyvning, men til at starte med, bare at holde dyret i luften vil være en success.
Bemærk venligst at jeg ikke er interesseret i mindre modeller. Dette er hellere ikke en købs annonce, endnu!
Det virker til Blade modellerne er alle udgået og der "kun" er Align og diverse kopier på markedet såsom Tarok. Jeg ser helst et budget på ca. 2500kr uden radiogrej og batterier/lader men det virker lidt svært - modbevis mig endelig! Er mest til de mere anerkendte mærker som Align, Gaui, Blade og evt andre jeg ikke kender til. Kopier er ikke første prioritet medmindre de virkelig performer som de originale.
En Tarok kit koster ca. 900kr eksl moms osv og uden el og radiogrej hos HK eller ebay.
En Align 450L Dominator Super Combo 6S kan erhverves for ca. 3700kr lokalt i DK hos rotordisc uden radiogrej. Som jeg ser det, vil Tarok'en nok koste en anelse mindre hvis jeg vælger billige el løsninger men ikke nok til at valget burde falde på den - tager jeg fejl her?
Er f.eks en DX6/DX6i (1700/900kr)bedste valg? Jeg spørger da jeg ser de større heli'er skal bruge 7 kanaler og så kan enten en DX7(2300kr) eller Turnigy 9XR PRO (ca. 800kr inkl Orange DSMX module) være en bedre løsning, fremadsigtet. Jeg er mest interesseret i Spektrum/kopier da jeg allerede bruger en DX4S til mine biler dog vil en af ovennævnte nok benyttes til min trail bil.
Udover træningsstel, hvilke reservedele anbefales det at købe til en helt nybegynder?
Hvilket værktøj er must-have? Jeg tænker på bl.a pitch gauge?
Phoenix 5 med træningssender er på vej hjem og en del af træningen vil starte der.
Takker derude for svar og anbefalinger.
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 53
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 67 RC-enheder: 7 Emner: 137 Svar: 588
De små blæser væk, bare man nyser. De store smadre alt i nærhede, inkl biler, hunde heste og tilskuere, hvis man altså er godt nok til at undgå at flyve sig selv over. Det kan sagtens ske. tro mig.
Hvis man køber Blades 200 SRX, som er ekstrem begyndervenlig, så skal man huske at den er lavet af silke og sukkerrør.
Den går mega nemt i stykker, på den anden side, så lærer man den at kende hver gang man skal skifte smådele.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Bevares det er fint med en simulator, men den er mest til at træne orientering. Der er intet som at starte med en mindre størrelse heli og arbejde sig op.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
apr 2013
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Men, en aftale er på plads en herindefra som vil vise mig netop nogle af de mindre modeller samt en 450'er - måske ændrer jeg alligevel mening...
apr 2013
Det kommer du aldrig til at lære på simulatoren, og hvis du ikke har endeløse midler eller tid til at udbedre skaderne, så kan det være en svær hurdle at komme over for nybegyndere.
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Gå efter en futaba sender for den er kompatibel med align fbl gyroer og det er nemt at sætte op.
Hvis du vil se forskellen på aligns modeller må du godt se mine. Jeg har en af hver.
450 heli indkøbs spørgsmål