{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Klaus K
Klaus K
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 5

Den første 1/5 bil ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og skal til at købe min første scala 1/5 bil, så jeg er ved at undersøge mine mulighedder.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres erfaringer er, med henhold til holdbarhed, og præstationer.

Først, så har jeg kigget på FG biler, og de har biler i alle prislag, men jeg ved intet om mærket, hvad er de kendt for, og er de pengene værd?

Jeg har set på en "Maverick Blackout MT" det skulle efter hvad jeg har læst , være et rebrand fra hpi, deres servoer siges ikke at være for gode, men det er også alt jeg har kunne finde på disse, kan de holde?

Jeg kigger også på et hpi baja ss kit, jeg ved at det er ok kvali efter omtale, men det er 7699kr. (7100 fra england +fragt) i dk, det er inden for budgettet, men er de så meget bedre en de lidt billigere?

Faldt også lige over Himoto, noget i denne stil ville også være noget jeg kunne leve med, hvis kvaliteten er god, som de selv skriver
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_273&products_id=5537

Er der andre mærker som kan anbefales, jeg er efter kvalitet, og har et budget omkring 8k, kit's vil være ok?

På forhånd tak, Klaus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første 1/5 bil ?
  • #1   24. feb 2016 Fg baja wb 535 3500 brugt super fin bil til bash...til bane / pro bane kørsel så er fg for langsom

• #2   24. feb 2016 Fg stadium truck holder 100% den kan klare nogle tæsk køre skide godt

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    feb 2016

#3   24. feb 2016 Ville nok ikke være tosset, men jeg er på udkig efter en ny, vil gerne selv tilkøre den og opgradere den hen af vejen
    smiley

• #4   24. feb 2016 Både HPI Baja og FGs offroadere er lækre og god kvalitet. Det er svært at sige noget negativt om nogen af dem, bortset fra jeg aldrig har været vild med udseendet på FG bilerne. Det er heldigvis subjektivt, og der er garanteret folk derude, der synes de er for seje, og det er HPI Baja, der er kikset at se på.

Jeg kender én som købte 2 af den Himoto der til sønnerne, og jeg må sige jeg ikke var imponeret over kvaliteten. Der er sparet hele vejen rundt, motorerne trækker ikke imponerende, og overall føles de billige. Men det er de jo også til den pris smiley

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg synes også det må være længden på karossen, de har listet på siden, for jeg synes ikke de ser lige så store ud som en HPI B5.

Du bliver hurtigt presset på dit budget, hvis du også skal have en god fjernbetjening og gasservo med det du nævner.

Du må lige lægge en besked, hvis du overvejer brugt. Jeg har en Baja 5b SS, der sælges for det rette bud smiley

• #5   24. feb 2016 Jammen min er heller ik til salg det køre den for godt til:)

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    feb 2016

#6   24. feb 2016 Haha, det er ok Mike, sidste besked var ikke rettet mod dig, havde bare ikke set den smiley

• #7   24. feb 2016 Igen et spørgsmål om brug har både hpi baja 5b og fgbaja dog ik wb 535 som er lidt længere og bredere skulle ligge mere stabilt, men fg er nemmere have med at gøre. Det er dog kun min mening..syntes do hpi har en trals tendens til at suse rundt om sig selv

• #8   24. feb 2016 Nu skal jeg ikke kunne sige om det er det du mener, Korpc, men jeg tror det er fordi HPI 5b er lidt mere afhængig af dækkene på baghjulene for ikke at overstyre.

• #9   24. feb 2016 #1 Korpc

At en FG er for langsom til bane/ pro bane kørsel har du ikke ret i smiley

Fg har i mange år domineret løbs scenen og hvis vi bare skal se på her hjemme
    så var det en 2wd FG leopard som vandt DM serien i offroad under DMSU

At der er nogen af FG modellerne som ikke egner sig på en bane er en helt anden snak smiley

• #10   24. feb 2016 Undskyld men jeg har kun udtalt mig om fg baja ik Leo,men ellers har du sikkert ret smiley

• #11   24. feb 2016 Måske Don... Den ligger pænt adskilt lige nu smiley

• #12   25. feb 2016 Alle biler egner sig til bane kørsel men nogle modeller er hurtigere en andre .
    Det var mig der vandt 2 wd med en leopard sidste år
    Og vi kunne jo konstaterer at hormann og elcon MMx ikke kunne følge med der .
    Ellers var det kørene

Men kører også med leopard i år i den kommende sæson .

• #14   25. feb 2016 Jeg er ikke imponeret over FG... deres opbygning og teknik er for kedelig..

Hpi har derimod federe hjulophæng, og langt bedre differentiale!!

Losi er nok toppen af poppen... Rigtige differentialer, gode bremser og gode køreegenskaber... Og så er den så Grande, at det er fedt! smiley

Jeg har i øvrigt et rigtigt fint eksemplar af en Losi 5ive til salg herinde, men den er nok over dit budget smiley

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    feb 2016

#16   25. feb 2016 De nye Losi 5ive-t er upgraderet med en ny 29cc motor, så det giver mening smiley

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    feb 2016

#18   25. feb 2016 Ja, losi 5ive er helt klart en jeg har på ønskelisten, men den er bare lidt for dyr pt, og så kunne jeg også godt tænke mig at bygge en selv, det føler jeg at jeg får mere ud af, men så er der jo kun Baja 5b ss tilbage, så det er ikke nemt, jeg kunne nemlig også tænke mig en monstertruck, ahh alle de valg :S

• #19   25. feb 2016 Fg tr4 den er bygget på Leo, samt er det en truck

• #20   25. feb 2016 Denne

profilbillede
  • #22   25. feb 2016 Rimeligt sprød

• #23   25. feb 2016 Hobby er sjovt

• #24   25. feb 2016 Men der er jo lige som jul koster mange penge

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    feb 2016

#26   25. feb 2016 haha, ja jeg har set på denne, det er bare sjovt, hver gang man finder en på tilbud, så har de den ikke smiley

• #27   25. feb 2016 Hehe

• #28   26. feb 2016 Jeg har både haft Fg og hpi. Jeg syntes klart at hpi baja er meget mere holdbar.
    Skal man ud og flyve med bilen er hpi baja meget bedre både holdbar og balance mæssigt. Det er min mening men der er nok nogen der mener det modsatte. Håber du får købt en bil du bliver glad for.

• Tim E
    Tim E Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 9
    #29   26. feb 2016 Jeg læste i en kommentar at fg er for langsom til pro bane kørsel, jeg mener fg leopard er rigeligt hurtig, i hvertfald vandt fg leopard 4wd europa mesterskabet 2015.
    Jeg har haft hpi baja b5ss og har nu en fg leopard, fordi jeg ønskede en large scale bil i bedre kvalitet og som kører bedre, det mener jeg at jeg har fået. Maverick Blackout vil jeg ikke anbefale, da jeg kender en som har solgt sin pga. dårlig holdbarhed. FG kan efter min mening anbefales, og der er mange opgraderings muligheder efter hånden som man har lyst og råd.

• #30   27. feb 2016 Hpi Baja 5B eller SS er efter min mening biler af god kvalitet/holdbarhed. FG Leopard eller FG fun Cross er nok de FG biler der er på markedet i øjeblikket, du vil få mest køreglæde af.
    Jeg kender ikke så meget til Himoto, så dem kan Jeg ikke udtale mig om.
    Hvis du er hurtig så har Jeg 1 stk HPI tilbage på tilbud i øjeblikket smiley

Kommentér på:
Den første 1/5 bil ?

Annonce