{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Hvad er der sket, på 5 år!?? {{forumTopicSubject}}

Så er jeg tilbage efter 5-6 år.
Og har fået støvet billerne af, smurt og afprøvet. Har sågar bestilt et conversion el kit til min losi 8'et, da jeg går over til el.
Og så da jeg sad ved computeren alligevel, måtte jeg lige se hvad der er skete rundt omkring MEN.. hvad suland er der sket. Har søgte vidt og bredt på Google (inde for grænsen), efter forhandler der har et fuldt reserve dels sortiment til de biler de sælger.
Kan i min erindring huske at når sessionen var slut, gik man ind på forhandlernes hjemme side og bestilte de slid dele der haltet lidt. Så som et rep set til støddæmperne, nye lejer hele vejen rundt, nyt indmad til diff, nye lejer til sin nitro motor, samt foring, stempel og et par plejstænger osv osv.
Og det kom 1-2 dage sener!
Jo jo skam har morfars da dele til de fleste, mennn!!
Har da også en, fin 1000kr bil der fra.
Hvad er der sket med ofan ( Hong nor) har kørt meget med disse fine biler.
Losi kunne jeg før hen også finde dele til i dk.
Hpi ??? Også nogle fine biler.
Der er en del forhandler der sælger simi Pro biler / kit. Dog ude de famøse reserve dele. Jo jo "skriv en mail med de dele du skal bruge, så ser vi måske om vi gider gøre noget om 2 måneder eller bla bla".
Det kunne sgu være sjovt bare at bestille og så kom det 2-3 dage sener ik?.
Pyyha

Nå i nu har læst her til, uden at banen mig til admin :).
Kunne i jo skrive hvor I køber biler der er bakket op af forhandleren. 1/8 kit eller rtr. I dk.

Fortsat god dag
Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der sket, på 5 år!??
  • #1   28. okt 2016 Har købt 3 traxxas biler fra Trisdan, og bestilt for tusinde og atter tusinder af kroner reserve dele derfra, og der blev de skal leveret dagen efter hvis man var heldig. Har også handlet bil hos Holte hobby , dog ikke købt reservedele. Men de stod for en garanti sag på de 2 traxxas x-maxx biler jeg købte, som de fulgte fint til dørs, i form af erstatnings dele + lidt ekstra.
    Og må så indrømme af det er det jeg har begivet mig ud i, og som jeg vil anbefale til andre.
    Har også kørt HBX biler fra morfars og købt dele der, fin service, men bilerne er bare ikke samme kvalitet desværre.

• #3   28. okt 2016 Kim#
    Ja morfars, deres serves, når man bestiller noget der inden har jeg ikke set mage til. Simpel hen super feed back.
    Har pt i familien og vender 5 ens biler der fra. Men hold da op hvor køre de forskelligt. Og ja kvaliteten er bare ikke med. Men til 1000kr er man jo kørende!
    Og har sågar lavet en bane på et stykke jord vi har lånt. Til at køre lidt på.
    Da min svoger så sagde, at det kunne være han ville se efter en som de jeg har kørt / køre med. Ja så kunne jeg ikke sige hvor han skulle kigge efter en. Der for lavet jeg dette indlæg.
    Bestiller selv i USA til min hyper og losi. Og nu også til min Hong nor, da den forhandler jeg har brugt MEGET. Ikke sælger disse modeller mere!! Øv.
    Men det gør han ikke!
    Og ja traxxas er fede. Har selv kørt revo 3.3.
    De er bare så tunge og slasket at køre rundt med, på en bane.
    Der er sgu ikke noget der slår en buggy på banen smiley

Kim#
    Holte hobby har jeg været inde på. Og jo der var da bestemt et par stykker i den kateori vi kigger efter, lige ind til man søger reserve dele, til den model man pt. Kigger på. "Skriv en mail" og ja så kigger man på noget andet.

• #4   28. okt 2016 Kan varmt anbefale mini-bizz.dk - super service og stort set alle reservedele på lager til de biler han sælger.

• #5   28. okt 2016 hobbykarl.dk har ihvertfald hpi og axial hjemme, og andre mærker også. Du kan altid skrive en mail og høre, hvad han ellers kan tage hjem. Det er vist ikke så lidt smiley

Altid den bedste service, han kan meget varmt anbefales.

• #7   28. okt 2016 RCModels.dk
    Jeg kører selv Agama og handler der, Hong Nor skulle han også have, men har ikke selv erfaringer med det.
    Yderst fin service.

• #8   28. okt 2016 Køb hos Hobbykarl i fuglebjerg, Han har RB, axial og Hpi, og han skaffer dele til Losi og mange andre. God service, hyggelig snak.

• #9   28. okt 2016 Jeg vil egentlig gerne støtte de danske forhandlere, men oplever alt for ofte ringe service, gammeldags hjemmesider (f.eks. ingen online lagerstatus), alt for lange leveringstider (de har som regel et ret begrænset lager selv) og så oven i det højere priser. Når man kan få det både hurtigere, billigere og nemmere i udlandet så skal man være ret idealistisk for at handle herhjemme.
    Synes at det er trist at når man sidder en lørdag formiddag og mangler en eller anden dims ikke bare kan køre ned i den lokale rc-biks og købe den.
    Men det skyldes vel at det danske marked simpelthen er for lille til at have mere end nogle få butikker som fokuserer på nogle få mærker.
    De danske forhandlere gør det vel egentligt så godt de kan (tror på ingen måde at jeg selv kunne gøre det bedre) - det er bare voldsomt dyrt/besværligt at drive en lille nichebutik i DK med en begrænset omsætning.
    Hvis man sætter sig ned og laver sig et hurtigt overslag over alle de udgifter der er til personale, husleje, lager, strøm, forsikringer, reklamationer, porto, told, moms, osv. så kommer man frem til at der skal langes en seriøs mængde rc-udstyr over disken hver dag før det bliver en rentabel forretning. Der er simpelthen ikke marked til ret mange rc-butikker i DK.

• #11   28. okt 2016 Kan godt følge dig. Har bare oplevet flere gange, når jeg køber på nettet, at der står på lager, og når man så har bestilt, så er det pludselig i restordre.. Generelt køber jeg dele i DK, og hop ups på nettet.

• #12   29. okt 2016 Kenneth selv uden told og moms er vi bare et lille land med få rc-entusiaster, så markedet er der ikke. Når man skal sælge fem forskellige mærker med hver tre til otte modeller, så bliver et ordentligt lager POKKERS dyrt at have stående.

Man kan gøre som Trisdan, RCmodels eller FG-hobby og fokusere på en mindre del af markedet, men så bliver omsætningen også derefter. Man kunne også spørge dem der driver butikkerne, hvilket job de har ved siden af. Jeg ved i hvert fald at der er flere der driver deres butikker som en fritidsbeskæftigelse for at få tingene til at hænge sammen (måske ikke Holte og Morfars...)

• #13   29. okt 2016 Priserne herhjemme er steget mere en i udlandet og service niveauet er ikke fuldt med,og butikkernes lagerbeholdning herhjemme har heller ikke fuldt med udviklingen,så kombinationen af forringet service med nogle få undtagelser dyrere priser færre lagervarer ikke up todate webshops hvor udbuddet ikke repræsenterer butikkens reelle sortiment samt varers lagerstatus har gjort handlen flytter mere og mere udenlands hvor man kan sidde og smide det i kurven man skal bruge.

Når vi så oveni har nogle politikere som presser på for at vi skal være uuuh så internationale, samtidig med at de ikke vil give danskerne hverken borgere eller butikker nogle moms skatter og afgifter der matcher den normale verden omkring os, så har de også gjort hvad de kunne for at kvæle dansk handel,og du skal forvente det bliver være for politikerne har store problemer med at financere de udgifter de producerer.

Så du må igang med at finde dig nogle gode udenlandske forhandlere lige som alle andre der leverer den vare udbud og service samt pris du ønsker.

• #15   29. okt 2016 Folk må heldigvis gøre som de vil. Jeg har lige ledt efter røde fælge til en Mad Bull, og de endte med at være på lager til en god pris i Midhobby i Viborg, så de blev købt dansk. Har også købt tandhjul mv i dk, og de fleste af mine biler.

Støddæmpere finder jeg sædvanligvis på ebay, og batterier købes mest i Hobbyking efter devisen at når prisen er så meget lavere har man råd til en enkelt svipser (det har der dog ikke været endnu).

Jeg har ikke så meget mod moms - den er for det første på 19% i Tyskland så ikke SÅ stor forskel der, og for det andet synes jeg det er rart at skole og sygehus er gratis. Nej tak til amerikanske tilstande hvor den lavere middelklasse ikke nødvendigvis har råd til dyr medicin, eks cancermedicin hvis de bliver alvorligt syge. Selvom de har arbejde. Og nej tak til et system hvor al sundhedsservice er baseret på private firmaer og aftaler. Jeg arbejder til dagligt i en branche hvor vi også ser folk med private sundhedsforsikringer, og er aldeles vant til at flere af aktørerne laver større eller mindre krumspring for at undgå at betale for behandling. Ikke fedt.

• #16   29. okt 2016 Jakob.

Du skal ikke tage sig af henrikkrog han er ikke rigtig klog, halvdelen af hans indlæg går ud på at brække sig af polittikerne, og brokke sig. Han er bare en landsby kolbøtte som taler som han har forstand til.

Nej tak til usa tilstande med billig rc udstyr, men med hver mand for sig selv.

Vi har det godt i danmark.

• #17   29. okt 2016 Wingman: jeg forstår ikke at du finder det nødvendigt at ødelægge denne tråd med et personangreb på henrikorg1.
    Fair nok at du ikke deler mandens meninger, men hvorfor blive så personlig?
    Dit indlæg er i hvert fald i strid med brugerbetingelserne for rcgalleri; bl.a. at vi alle skal være med til at gøre det til et rart sted at være.

• #18   29. okt 2016 wingman: Kan heller ikke se hvordan din mening om Henrik k , er relevant i denne tråd...
    Jeg går til Dennis i Fuglebjerg (Hobbykarl), måske giver jeg 50 kr,- mere, men jeg får personlig og fagligt kompetent hjælp, og en hyggelig sludder for en sladder. Nettet bruger jeg mere til udgåede eller sjældne dele og hop ups. Hos mange af de små RC forhandlere, kan man få god rabat ved mængdekøb, og hvis man er stamkunde.

• #20   30. okt 2016 Hey boys, selvfølgelig må man have en mening, men hvis ens holdning er at det hele ikke er "ens egen" skyld, men politikkerne, og man får luftet den offentligt, så skal man være klar til at stå på mål for den.

Men jeg kan dog godt komme med noget mere konkret

Kenneth J.
    Jeg handler selv fra tid til anden i holte hobby, de er super til at have mange opskure dimser på lager. Men jeg vil lige på en pæn måde rette dig omkring morfars, jeg kommer meget i butikken i herlev og der er ingen studenter medhjælpere, der er ingen studerende overhovedet faktisk =)

Og så kan du jo somsådan have ret i der kun er åben 21-22 timer om ugen, men webshoppen er klar 24 timer i døgnet.

Men det hjælper selvfølgelig kun hvis man har biler derfra kan jeg godt se

• #21   30. okt 2016 handler også i morfars herlev og der er det ikke studenter og har morfars i herlev det ikke køre jeg til holte-hobby

• #22   30. okt 2016 Wingman:

Hvem er det du kalder ikke rigtig klog og en landsby kolbøtte ?

Henrikorg1 eller mig Henrik K (Henrik Krogh)?

• #23   30. okt 2016 @ Henrik K.

Ubsan den var værre, jeg havde ikke set der var flere af jer =S, det er nok en god idé det ikke er nogle tvivl om at det ikke var dig jeg ville kaste mudder efter, men du føle dig ren lidt endnu =) det var ikke ment med til dig som modtager, hvis du har været i tvivl =)

• #26   31. okt 2016 Takker for opbakning men i skal ikke være for hårde mod wingmann,hans slags har det tit svært nok i forvejen,desuden kører han på mig og ikke ham længere oppe i tråden der skrev lidt ala det samme som mig da han ved jeg forbarmer mig over ham og svarer ham flinkt igen istedet for at påpege han måske burde huske at tage sin medicin for sin egen og andres bedste smiley
    Fortsat god dag derude i legelandet.

• #27   31. okt 2016 Jeg har mødt ham Wingman en enkelt gang, og han så sgu ikke ud til han havde det så hårdt. Bare gå til ham smiley

• #28   31. okt 2016 Du taler stadig som du har forstand til og fortsætter ufortrødent med at udvaske alle tråde til ligegyldigheder ligesom wingmann,i burde begge overveje at få jer et liv uden konstant forbindelse til rcg.
    Undskyld trådstarter jeg smutter her så børnene kan fortsætte deres udpensling af manglende i telligens ,held og lykke med hobbyen hvad du en gør og beslutter dig for.

• #29   31. okt 2016 MID-Hobby er med I legekæden. Jeg gætter på at det hjælper med til stabil indtjening. Desuden er det rigtig fint at man kan parkere ungerne i legetøjsafdelingen mens man selv kigger på RC. Det er en rigtig stor butik med meget at kigge på og et stort line up af biler og droner på hylderne. Og så skal det også lige nævnes at de har længe åben. Jeg synes det er et rigtig godt koncept selvom de ikke har hvert eneste molekyle på lager.

• #30   4. nov 2016 www.mini-bizz.dk
    Han har stort set alt hjemme til de biler han sælger.

Og ellers Holte Modelhobby handler jeg største delen i

Kommentér på:
Hvad er der sket, på 5 år!??

Annonce