{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Totalt nybegynder... Hjælp til valg... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har nu i et stykke tid luret herinde og andre steder på nettet efter at jeg er blevet ret vild med de små nitro fartdjævle og savner noget 'legetøj'.
MEN har ikke haft en seriøs RC før så ved ik helt hva jeg lige skal gå efter. Ved godt at folk så sikkert vil anbefale mig en EL bil i stedet meeeen skal nu være en nitro. Så må jeg jo bare ofre den tid det nu tar' at sætte mig ind i det. Er jeg villig til... Den lyd af en nitro bil SKAL man jo ha med smiley
Har kigget en del på HPI's Savage modeller samt TRAXXAS's T-MAX og REVO eller JATO...
Må indrømme at jeg ikke lige ved om det skal være en MT eller en Monster... Skal bare være noget det er terrængående (er de vel begge ganske fint) men som sammetid også er lidt sjov bare på en græsplæne/gade.
Har hør en del skidt om CEN-bilerne så dem har jeg egentlig ikke rigtig kigget på... Men var så nede hos hobbyhandleren i Aalborg her den anden dag og her mente sælgeren så at CEN var at foretrække over de andre..?! *forvirret* smiley
Satser på at købe en brugt bil... (2- max 3K)

Er ret vil med JATO bilen men mon ik den er lidt for voldsom til en nybegynder med den hastighed? Og er den ok i terræn?

Er MEGET åben for kommentarer samt gode råd her inden jeg roder mig ud i noget...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalt nybegynder... Hjælp til valg...
  • #1   1. jun 2006 Hej, Tvivler på at JATO er en god OFF-Roader, da den jo har baghjulstræk og er en St.

• #2   1. jun 2006 -Men den kan sikkert godt klare sådan noget, med nogle gode dæk

• #4   1. jun 2006 I er dælme da hurtige herinde smiley

Hva jeg har af muligheder... tjae ik rigtig det store da jeg på lige i Centrum af Aalborg. Men kan vel altid finde en græsmark eller en parkeringsplads et sted og mindes at ha hørt der er en bane et sted i nærheden... Og ellers skal den bare slæbes med rundt en gang imellem hvis man skal rundt en tur i landet. Så ikke noget 'helt bestemt' den skal bruges til egentlig... Måske mest på rimelig flad grund så derfor det måske skulle være en Stadium Truck... MEN er nu oss ret lun på et monster som T-MAX...

• #6   1. jun 2006 Den Hellfire ser også rigtig lækker ud.. Men også lidt en anden pris. Vil ikke i første omgang ofre 5-6 K på en ny bil eller ALT for meget på en brugt da jeg jo som sagt er 'førstegangskøber' og jo lige skal se om det nu er mig...

• #8   1. jun 2006 Kan KLART anbefale at du ofrer lidt mere og køber en Traxxas Revo... Godt nok er den lidt dyrere end f.eks. Savage eller Cen, men er efter min erfaring oz meget mere stabil generelt set... En Revo kan bruges til alt, og er især fed til offroad. Den er meget gennemført i både design og i den daglige brug, og vedligeholdelse......
    Har selv 2 Revo'er, hvoraf jeg har kørt en del timer med den ene uden en eneste defekt!!! Det siger alligevel en hel del..........
    Ikke fordi at jeg vil nævne noget negativt om andre mærker, men har efterhånden haft en del forskellige biler, og jeg foretrækker KLART Traxxas Revo.
    Håber du kan bruge det til noget :o) Du er i hvert fald velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål....

Mvh Ulrik "Revo" Hansen :o)

• #9   1. jun 2006 Altså til neewbies vil jeg sige Gvm. Det er nogle rigtig gode biler som ikke koster røven ud af bukserne men kører sk*de godt. Reservedele er osse nemme og billige at få til dem. Vil du vide mere om Gvm så skriv da lige til mig. Eller hvis du har Msn..

Mvh. Simon Neergaard

• Jim  K
    Jim K Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
    #10   1. jun 2006 Hey Kasper

Jamen jeg vil da også lige komme med mit bud.

Jeg har lige købt en Traxxas Jato. Jeg er ikke selv for erfraren, men det er nu lykkes mig at få rimeligt styr på den. Den kan altså godt køre offroad og på grus....altså... MEN man skal være forsigtig på gassen.. Er faktisk lykkes mig at køre rimeligt hurtigt på bane med den nu.

Den kan selvfølgelig ikke køre i pløjemarker og byggepladser osv. men tilgengæld lægger den sig ikke om på ryggen bare den ser en stripe asfalt men drifter helt vildt fedt sidelæns rund i svingene.
    Var tilgengæld en tur i skoven med den og det kunne den sgu ikke li´ sad fast i grene, blade og alt mulgt, dette vil en monster truck ikke gøre.

Og så sidst men ikke mindst så er den billig i sær hvis du køber den på nettet. i enten England eller Tyskland. Bestilte min hos www.hobbyfreun.de og sparede en tusse incl. transport og fik en helt fin service.

Men vælger du en monstertruck jamen så enten en HPI Savage eller en Traxxas Revo. begge er helt fine trucks.

go fornøjelse.

• #11   1. jun 2006 hej den her er også en mulighed er ihvertfald glad for min!! (link fjernet)

• #12   3. jun 2006 Mange takker for de forskellige forslag, helt kanon!
    Stadig ikke helt kommet til en beslutning om det skal være en Jato eller en monster... hmm!?
    Men har lige et anlæg jeg skal ha afsat inden $$$ er i hus så har lidt tid til at fundere over hvilken det skal være...

Kommentér på:
Totalt nybegynder... Hjælp til valg...

Annonce