1.295 visninger
|
Oprettet:
mange useriøse marked annoncer ? {{forumTopicSubject}}
skriver folk mest over pb ang annoncer her ? tror det nu ikke, jeg har selv spurgt til flere uden svar.
utal at annoncer jeg kigger i har folk spurgt til varen for op til flere uger siden nogle over 6uger siden, men ingen svar fra tråd startere.
kan det laves så annoncer bliver inaktiv feks efter 1md ? det ville være meget lettere at have overblik over, hvilke annoncer er seriøse/aktive. og trådstarter så kan få mulighed for at genaktivere tråden, hvis varen ikke er købt-solgt-byttet ?
hvis dette ikke er muligt, kan vi så måske få en handels karakter "bog" så man kan se hvad andre har af erfaring med personen ?
dec 2009
Følger: 32 Følgere: 38 RC-enheder: 14 Emner: 38 Svar: 141
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 320
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 360
Jeg skrev feks med en om en gaaamle firestorm jeg har. Han ville have en seriøs pris og det syntes jeg jeg gav ham. Og så svarede han ikke mere. Det mener jeg jo ikke er seriøst. Der er jo ikke noget forkert i at være uenige om en pris. Men det er sgu for useriøst ikke lige skrive nej tak.
Der udover har dba forældelse på deres annoncer. Der virker fint. Det burde der også være her på siden
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 360
Feks. Hvis start prisen er 300 efter 6 måneder sættes prisen til 150kr og de stadig ikke er solgt 6 måneder senere mener jeg ikke det er useriøst. Men det kommer helt an på omstændighederne.
Så både og
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 35 RC-enheder: 29 Emner: 4 Svar: 20
Så må de sgu' ta' de bud der kommer, og er man ikke tilfreds... Så afviser man budet i god tone.
Sælger VED hvor hans grænse er for at han vil sælge, så sæt prisen derefter.
HUSK det er BRUGTE varer der sælges... Mange er fuldstændig ude i hampen med deres priser.
Personligt sætter jeg altid en pris på mine varer, og er der ikke sket noget efter 8-14 dage... Så sætter jeg prisen ned.
Men Ja... Der er mange useriøse sælgere og købere herinde... En grundig hovedrengøring ville være på sin plads.
//Jesper
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 98 RC-enheder: 10 Emner: 43 Svar: 222
derimod svare jeg altid gerne på aæle de spørgsmål en køber har hvis jeg kan se de selv har brugt tiden på rent faktisk læse annonce
jan 2012
Følger: 22 Følgere: 290 RC-enheder: 17 Emner: 17 Svar: 652
I gamle dage skulle man selv forlænge, så der vidste man at sælger stadig var aktiv.
Nu findes der spøgelses annoncer hvor sælger ikke har været online i flere måneder/år. Hvem sletter dem?
dec 2009
Følger: 32 Følgere: 38 RC-enheder: 14 Emner: 38 Svar: 141
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
År efter år har de udråbt børn af morfars/hbx tilhænger skaren som admins med en viden på niveau med en morfars sælger som så er gået i flæsket på de brugere som har reel viden og års erfaring, som så har gjort mange af den slags har trukket snuden til sig og derved have ladet hbx sniper fansene sejre,og et forum er ikke bedre en dens brugere og når den slags med et enkelt eller måske 2 års viden om hobbyen dikterer vejen så får vi hvad vi har nu,jeg ved faktisk ikke hvordan det går med rc-forum.dk som jeg selv drev et par år inden jeg startede på min nuværrende uddannelse for jeg er vendt tilbage til de udenlandske forums jeg kom fra inden jeg fik min første bruger herinde for ca et årti siden.
Men inden i bliver alt for negative over markedet herinde løb jeg ind i et scoop af et handel for et par dage siden,en tt02d tamiya bil til den latterlige billige sum af 4200-4700 kr,altså hvilken seriøs nørd med en anelse selvrespekt kan stå for sådan en handel,min undskyldning er at jeg er på lærlingeløn,hvad er jeres ?
aug 2012
nu har jeg ikke været aktiv i ca 5år herinde, så jeg aner ikke om mods laver noget her
feb 2013
Du skal huske på at siden ikke er drevet eller ejet af rc nørder men af nogle som ser os som en mulighed for at tjene nogle lette kroner via ubetalt arbejdskraft i form af små børn/admins på et besynderligt magt trip.
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 200 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 107 Svar: 3.284
feb 2013
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
Men det er rigtigt, at man skal huske at slette beskederne på annoncen, så man ikke ser ud til bare at ignorere dem.
jun 2015
Følger: 5 Følgere: 145 RC-enheder: 38 Emner: 12 Svar: 643
Men jeg sletter altid når varen er solgt da jeg selv ved hvor nederen det er når man ser noget godt .
Men har lavet mange gode handler ved at ringe på det nr i annoncer der har stået stille i halve og hele år og dem jeg har handlet med har helt brændt ud de havde deres vare til salg her på rcg .
Så mit råd er til de annoncer er at ringe til folk
Men igen det ville være godt hvis admins gad og ændre det lidt på markedet område så annoncer udløb efter feks 3 uger og så skal man selv fornye dem .
apr 2016
Følger: 24 Følgere: 25 Emner: 24 Svar: 368
Jeg er også så træt af at folk skal skrive hvad det har kostet fra nyt, ja undskyld men der rager da ikke køber hvad du selv har givet for det det kan ikke trække prisen op med mindre den er nogle få dage uger gammel... folk skal lære at ting mister værdi.... og som regel er det penge ud af vinduet
Kom ind i kampen, en bil med en nypris på 4500,- købt for 5 år siden kan altså ikke være mere end 1500,- værd!!!
aug 2012
feb 2013
https://www.youtube.com/watch?v=WoaktW-Lu38
aug 2012
det positive her er brugerne, mange flinke og hjælpsomme mennesker her
eneste grund til forums ejere kan være ligeglade, der er ikke andre steder på den størrelse, det samme med 123nu fiskeforum. havde der været et alternativ, havde mange brugere sikkert været der istedet, men ok fred være med det, jeg må nøjes med at svare på nyere annoncer.
feb 2013
Men ja man støder heldigvis stadig på positive og intelligente mennesker indimellem rundt omkring,desværre har der været for mange af den anden slags i mange år som har gjort at verden er blevet som den er,men jeg kører næsten konsekvent ud og handler face 2 face så længe det kan betale sig og har sku rendt ind i mange sjove typer herinde fra,men også typer som jeg aldrig vil tillade adgang på min grund,men er da næsten lige kommet hjem efter en tur fra silkeborg efter en glasfiber unimog karroseri jeg fandt i markedet herinde fra en Brian,endnu en sjov type som jeg håber at rende ind i igen en dag.
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 35 RC-enheder: 29 Emner: 4 Svar: 20
Det er for seriøse TAMIYA entusiaster, I er velkomne til at stikke næsen forbi hvis i lyster.
Det er både Show-off, Forum og Køb & salg m.m.
https://www.facebook.com/groups/610644055756217/
Mvh: Jesper
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 200 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 107 Svar: 3.284
det er ligefør jeg gerner vil have det gamle system tilbage, det med at annoncer udløb efter 30 dage og man så selv skulle oprette dem på ny.....
mange useriøse marked annoncer ?