{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

SOLGTE BILER PÅ ENS PROFIL {{forumTopicSubject}}

Jeg laver dette indlæg fordi at jeg gentagne gange løber ind i solgte biler på folks profiler, hvilket jo er i strid med rcgalleri.dk`s regelsæt.

Hvorfor vise biler frem på sin profil som alligevel ikke er ens egne længere???

Er ens bil blevet solgt så er det imod reglerne at have bilen oprettet på ens profil, da den jo så ikke er ens egen længere, hvilken er en forudsætning for at have bilen oprettet på sin profil.

Det burde da være en selvfølge at man som bruger opdaterede sin profil efterhånden som ens biler bliver solgt / forlader garagen. Ellers er ens profil jo misvisende.
(også selvom at man med små bogstaver kan læse at bilen er solgt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SOLGTE BILER PÅ ENS PROFIL
  • #1   27. aug 2006 På bilgalleri beholder de deres solgte biler i deres profil så de stadig kan kommentere andres biler. Men da der er mange herinde der har flere RC-ere så vil jeg også sige de skal slettes

• #2   27. aug 2006 det er jo bare at admin sletter dem

• #3   27. aug 2006 Jeg vil også give dig ret Kim P. Men det har vist været diskuteret mange gange, uden der er sket noget.

• #5   27. aug 2006 helt enig

• #6   27. aug 2006 Når det ikke er ens mere, så skal den væk. Sådan er det bare..

• #7   27. aug 2006 Jeg er enig.. Solgte biler skal slettes..! Det samme har jeg gjort!

• #8   27. aug 2006 Det strider måske imod reglerne, men ikke alle biler der bliver solgt bliver oprettet herinde igen. Jeg synes da f.eks biler som denne bør være herinde: http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5147

Jeg kan give jer ret hvis bilen bliver oprettet igen, men hvis den ikke gør, så er det da rart vi stadig kan se dem.

• #9   27. aug 2006 Jaa ...syntes også at vis bilen bliver oprettet igen, at den gamle ejer, skal slette den fra sin profil. Ellers er det jo imod reglerne smiley

Men vis en bil er solgt, og den nye ejer, ikke har den på RCGalleri, så synes jeg godt den kan blive. Grimme, som flotte biler smiley

Mvh Mike Elmhøj

• #10   27. aug 2006 De skal væk.. Når man ikke ejer dem mere,,,

Karsten

• #11   27. aug 2006 Mike R.
    Nej det er ikke det samme.
    Overhovedet ik.
    For de har ejet den.

men stadig. De ska slettes

• #12   27. aug 2006 Jeg maa indroemme at jeg havde mine solgte biler paa, i ca et aars tid efter de var solgt, men hvis folk havde brug for hjaelp eller lige ville hoerer om hva de var vaerd og hvordan de var, saa kan man jo stadig hjaelpe... Men nu er de slettet og andre biler oprettet...

• #13   27. aug 2006 Det er jeg altså overhovedet ikke enig med jer i. Meningen med et galleri er jo at fremvise. Hvorfor skal solgte biler så slettes, vi er da interesseret i at have så meget at kigge på som muligt. Det vil da ærgre mig en del hvis mit eksempel - BMW'en - bliver slettet, da jeg synes det er en kanon flot bil. Så længe de ikke bliver oprettet 2. gang, så kan jeg altså ikke se problemet i det. Det er da slet ikke det samme at finde billeder på nettet. Når bilen er herinde betyder det at den engang har bestået de uskrevne optagelseskrav, mht. billeder osv. så det er da overhovedet ikke det samme. Jeg ved godt det er forkert ifølge reglerne, men jeg tror at netop den regel er skrevet for at undgå internetbilleder, ikke solgte biler.

• #14   27. aug 2006 Helt enig Kasper T >>Haderslev<< .
    Og nej.¨
    Det er ik overhovedet ik det samme som at finde dem på nettet

• #15   27. aug 2006 Det har enheden jo også været da den blev oprettet. Jeg kunne aldrig finde på at byde solgte biler eller salgsannoncer velkommen. Men enheden har opfyldt kravene engang, hvis den ikke bliver oprettet igen, så synes jeg da det er fint vi har mange biler at kigge på

• #16   27. aug 2006 Underlig sammenligning. Det er jo kun billeder, ikke fysiske ting. Jeg bruger tit BMW'en som eksempel på en flot rc, den og mange andre flotte enheder ville gå tabt hvis de blev slettet. Det synes jeg er en smule latterligt.

• #17   27. aug 2006 Ja Bwf overtrådte reglen, men de to ting kan stadig ikke sammenlignes. Billederne er jo de samme som da de blev oprettet, ikke identitets forfalskning som Bwf udøvede. Jeg synes godt nok i håndhæver regler til punkt og prikke, og det er da ikke altid en god ting. Hvem generer det lige at der står "solgt" ved en bil, hvis bilen er flot at kigge på? Enheden ligger allerede på serveren, så pladsen til den er der, hvorfor skal de så fjernes? Vi er da alle interesserede i at have mange enheder herinde.

• #18   27. aug 2006 iceman --> Det var også til indlægget ovenfor;)

• #19   27. aug 2006 Nogle regler skal altså brydes, nu synes jeg du spiller lidt for hellig iceman. Regler er fint, så længe de ikke er til skade. Men det vil jeg vove at påstå de er i dette tilfælde. Det skader da siden at reglerne siger enheder der opfylder optagelsekravene, skal slettes. Dermed mister vi enheder at kigge på som er hele idéen med denne side.

• #20   27. aug 2006 PoulPc --> Gør man det går der 2 minutter, så er der oprettet en debat, og inden man ser sig om er brugeren udstemt. Jeg kan godt se mine argumenter er modstridende, og at det du skriver der er bristen i den måde jeg mener det bør foregå på.

iceman --> Nu overdriver du, jeg definere jo netop regler som godt kan brydes, din lovovertrædelse der går ikke ind under det.

Steffen A --> Vær så venlig at citere mig for det sted hvor jeg har skrevet at billige enheder ikke må være her.

• #21   27. aug 2006 PoulPc --> Jeg er en af den slags mennesker der stoler på folk kan være ansvarlige, og ikke gør ting som i dit eksempel. Kald mig bare naiv, for jeg ved godt at sådan er dagens gang på rcgalleri, folk kan sagtens finde på at gøre som dit eksempel. Det ligner mere og mere en børnehave, og en evindelig kamp om hele tiden t overvinde hinanden. Men egentlig er jeg ligeglad. Jeg kigger ikke på personen der ejer enheden, men selve enheden, så jeg er lidt ligeglad med hvem der ejer den. Jeg vil bare underholdes, og se nogle flotte biler, uanset om de er solgt eller ej. Men du har stadig ret i at internet billeder ikke bør være her.

iceman --> Du skal igen læse min definition på en regel jeg godt mener kan overtrædes, for du har stadig ikke forstået det.

Steffen A --> Jeg præcisere mig lige. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at mit BMW eksempel godt må være her, mens en eller anden Nikko bil der er solgt, ikke må. Hvis du kan finde et sted hvor jeg har skrevet det, så vær så venlig at fortælle mig det. Jeg er fuldstændig enig i at reglerne skal være 100% ens for alle.

• #22   27. aug 2006 Jeg mener én del af reglen godt må overtrædes - ja. Men kun hvis den opfylder visse kriterier, såsom at den dengang den blev oprettet opfyldte samtlige krav. Deriblandt også at enheden var ens egen. Hvis enheden så senere skifter ejer, og nye ejer ikke har i sinde at oprette den. Er det da et tab at enheden skal fjernes i følge reglerne, dermed mister vi jo noget at kigge på.

• #23   27. aug 2006 Nu er du der igen med de regler, så jeg svarer endnu engang: Læs min definition på en regel jeg mener kan overtrædes. Dit "eksempel" (overdrivelse) er slet ikke tæt på at komme ind under det. Hvad viller verden lige være hvis alle levede efter reglerne hele tiden? KEDELIG. At overtræde en regel på en hjemmeside kan ikke sammenlignes med at overtræde færdselsloven. Tænk på alle de små "regelbrud" der sker ofte og hver dag, hvis man ikke havde dem ville verden godt nok være trist og grå. Men lad være med at hive det op i et overdrivende format, det hænger slet ikke sammen.

• #24   27. aug 2006 Så du mener altså at ting som at gå over vejen hvor der ingen fodgængerfelt er, IKKE bør ske, uanset om der kommer biler. At de små børn skal gå musestille på gangene i skolen for ikke at larme. Du mener med andre ord at alle små regelbrud der sker hver dag, absolut IKKE må finde sted? Alle de små ting der sætter kulør på vores hverdag skal med andre ord forbydes. Det er da lige nøjagtigt den slags små regelbrud, solgte biler på rcgalleri kan sammenlignes med.

• #25   27. aug 2006 Nej okay, min fejl. Håber dog du forstod essensen alligevel:) Du har nok ret i vi aldrig bliver enige, og det ville da heller ikke være sjovt hvis alle gik og mente det samme. Jeg dropper ud her og lader den dø fra min side. Der er fejl i begge måder, og ingen måde er bedre end den anden. Men tak for debatten, så havde vi da underholdning i den tid.

• #26   28. aug 2006 OK, det var da vist et emne der gav masser af respons må jeg sige smiley
    Mange af os er åbentbart enige om at det er forkert at have oprettet en bil på sin profil som ikke længere er ens egen. Der er en bagside ved reglen ingen tvivl om det, for det går jo udover de biler som vi brugere ikke får at se igen, hvis de ikke bliver oprettet af den nye ejer. Men igen, reglerne er jo til for at blive overholdt, så at man lader sin bil forblive på galleriet hvis den er solgt, det er som reglerne er i dag, ikke iorden.

Det ville være en mulighed at der blev oprettet en slags "rc-enheds Arkiv", hvor alle de solgte biler der ikke blev genoprettet her på rcgalleri.dk igen, af de nye ejere, blev placeret i "rc-enheds Arkivet" så vi alle kunne gå ind i arkivet og se bilerne, infoen omkr. dem samt hvem der har haft enheden før i tiden, så evt. spørgsmål kunne blive besvaret.

Hvem ved, det var da en mulighed???
    Altså et "arkiv" her på Rcgalleri.dk hvor alle gamle solgte biler som ikke længere var "aktive" i galleriet, kunne "gemmes" så de ikke gik tabt ved at de f.eks skiftede ejere.

Hmmm, ikke fordi at jeg tror at det bliver til noget men det var da en mulighed hvis de gamle biler skulle bevares.

Kommentér på:
SOLGTE BILER PÅ ENS PROFIL

Annonce