sådan justere du din motor korrekt sådan justere du din motor korrekt
ting du skal bruge : temp måler og flad skruge trækker.
at justere en nitro motor er nemt bare man følger følgende råd.
start bilen og lad den stå i tomgang og varme op. løft bilen af jorden og giv fuld gas ( dette gøres for at brænde gløde røret rent)
kør et par omgange og mål så temperaturen på din motor den skal ligge på et sted mellem 100-120 grader.
ligger den over 120 grader drejer du hoved nålen en 1/4 omgang mod uret kør et par omgange og check temperaturen igen. er den stadig over 120 grader skal hoved nålen 1/4 omgang mere mod uret. check igen og juster indtil at temperaturen er under 120 grader.
der efter lader du bilen stå i tomgang i 15 sek giv fuld gas går bilen ud er motoren for fed i blandingen i bunden og du skal til at justere din bund nål drej den en kvart omgang med uret ( din tomgang vil stige en smule) tomgangen justeres ned til normalt niveau på din tomgangs skrue ved at skrue mod uret til at den er nede i så lave omd. at din kobling ikke engager.
kør en omgang og lad bilen stå i ca 15 sek igen giv fuld gas går bilen igen ud justeres bund nålen igen en 1/4 omgang ind igen. kør igen og lav samme check. når bilen kan stå i ca 15- 30 sek i tomgang og tage fuld gas uden at gå ud er din bund nål justeret korrekt.
kør et par omgange og check så motorens temp igen og juster som i starten til at din temp ligger mellem 100-120 grader. ligegr den under 100 drej hoved nålen 1/12 del omgang ind( husk at kører et par omgane mellem hver justering ) indtil at temperturen ligger stabilt mellem 100-120 grader
hust at hvis luft temperaturen ændre sig skal du til at justere igen( det er normalt at man juster en lille smule ved hver tank man kører) bare husk at chekke temperaturen jævnligt. regn ikke med at hvis bilen kørte god i går så kører den også godt i dag. hvis temp luft fugtighed ikke er det samme så skal du til at justere.
er du i tvivl så bare skriv her og jeg skal svarre så hurtigt jeg kan .
kan lige tilføje at jeg har 12 års erfaring med at justere nitro/ 2takts motore
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 40 RC-enheder: 2 Emner: 150 Svar: 1.255
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
hilsen
Kenn
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 15 RC-enheder: 3 Emner: 97 Svar: 204
Hvad hvis min revo ikke tager omdrejning særlig hurtigt.?? den går fint i tomgang og på toppen, men den er ikke særlig hidsig til at tage omdrejninger.
jeg har prøvet at justere lsn men måske ikke nok.
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 8 Svar: 211
giv en stor hand til kant76 * (klapklapklap)
// casper J...
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 329
klap klap !!
mh Hansen (2.5R)
sådan justere du din motor korrekt